Financiele diensten + Makelaar
Geplaatst: 04 mar 2019 17:41
Beste lezers,
Ons eerste koophuis, wat een leuke ervaring had moeten zijn, was helaas een hel..
Ik zit er al een tijd mee. De adviseur en zijn assistentes blijven erover liegen en de makelaar kan ik ook niks goed over kwijt.
We hadden een huis op het oog en maakten een afspraak de makelaar. Het huis beviel zo erg dat we voor de tweede keer een afspraak wilden maken.
Helaas waren er teveel mankementen aan het huis. We zijn toen afgehaakt. Het verhaal werd interessant op het moment dat de prijs daalde. En wij wilde graag een afspraak maken met de adviseur.
Zoals ik zei dat dit de eerste keer was en ik besefte totaal niet dat een makelaar en adviseur onder een dak niet slim was.
Achteraf gezien pakte dit heel slecht uit..
De adviseur had hele mooie verhalen. Wij konden het huis sowieso kopen en stel dat het niet konden dan zouden mijn ouders eventueel garant konden.
Mijn man heeft vast werk en ik werkte destijds op uitzendbasis, eerste contract.
Intussen heeft de tweede bouwtechnische keuring plaatsgevonden. Hieruit bleek dat het dak ook nog lek was en wij er helemaal niet op de hoogte van waren. Hier waren we behoorlijk boos over, zowel de adviseur als makelaar een mail gestuurd. Van de makelaar nooit wat gehoord en de adviseur voelde zich aangesproken, omdat dat niet zijn schuld was. Dat is waar, maar ze zitten onder een dak.. Praat je niet met elkaar dan? Lijkt mij heel sterk.. Dus 20.000 euro + nog 15.000 euro. Het dak en de ramen. We probeerde de prijs te laten zakken voor 140.000, maar dat wilde ze niet. Uiteindelijk voor het huis gegaan voor 155.000, omdat we het huis zo mooi vonden...
We konden 200.000 lenen volgens de adviseur. Dat was niet mogelijk, maar 175.00 wel en hiervan waren we op de hoogte.
We hadden ook leningen lopen, die hadden we betaald.
We hadden een onduidelijke mail gekregen met een verlenging, hoelang was niet duidelijk. Na twee weken zag ik pas dat het helemaal onderin stond. 7 mails eerder, dus met andere woorden de eerste mail contact over het onderwerp.
De overdracht zou de week erop plaats vinden. We gingen naar de afspraak voor de meterstanden, we hebben een kwartier gewacht op de makelaar. Er kwam niemand. Ik heb gebeld naar makelaar (persoonlijke nummer) voicemail. Gebeld naar het algemene nummer.
Jullie kunnen het niet geloven..... Ik werd uitgelachen dat we voor het huis stonden... Ik zei ja maar de afspraak is niet afgezegd en ik heb geen idee hoelang het verlengd was.. Ze lachte nog harder.. Ze zei de financiering is nog lang niet rond. Ik zei oh ik weet hier niks van...
Toen werd ik doorverbonden naar de assistente van de adviseur. Die was verbaast dat ik niks wist. Ik gaf aan dat ik niet zag hoelang dit verlengd was. Ze gaf aan dat er een mail over was gestuurd. Ik beschreef wat erin stond. Zei ze helemaal onderin. Ik zei dus ik moet weet ik hoeveel tekst ik moet lezen om te lezen dat het 2 weken was uitgesteld. Er stond zelfs een mail in van de verkopende partij dat ze geen vertrouwen in ons als partij hebben en dat ze het getouwtrek zat zijn.. Verder dan dat had ik niet gelezen, dat was mail 3.
Als klap op de vuurpijl, krijg ik opeens uit het niets bericht dat mijn ouders garant moeten staan. We waren in shock, we wisten niet wat we hoorden. Ik heb mijn tante ingeschakeld hiervoor, ze heeft een bedrijf. We vertrouwden de adviseur niet meer. Mijn tante heeft alles kunnen regelen en klap nummer 2: we konden maar 132.000 lenen, geen 175.000. Daarnaast hadden we twee garageboxen. We hadden alles opgezegd en door een misverstand door een van de assistentes duurde dit 2 weken langer. We moesten de spullen bij een vriend als nood kwijt.
We hebben kunnen lenen van mijn tante en daardoor het huis kunnen kopen. Bovenstaande heb ik besproken met zowel de adviseur en makelaar. De makelaar reageert echt van wat wil je dat ik doe? We waren ook boos op de makelaar omdat we in Amsterdam woonden en het huis is in Roosendaal. Met toestemming van adviseur en ivm werk kon de overdracht plaatsvinden in Amsterdam. Niet eens 24 uur van te voren kregen we te horen dat de sleutels van het huis moesten worden opgehaald in Roosendaal. We eisten reiskosten. Dit is geheel genegeerd.
Adviseur en de dames aangesproken op bovenstaande. Met de eigenaar mailcontact gehad en uiteindelijk wilde hij bellen. Hij belde of niet of appte of het later kan. Vaak kon ik later niet. Met de dames telefonisch gesproken, die katten mij de hele tijd af en beweren dat ik lieg en dat alles op papier staat dat alles met mij besproken is. Als dat zo was, waarom weten we niks over de situatie? We hebben wel meer te doen, dan de adviseur lastig te vallen.
Over de dames heb ik ook aangegeven bij de adviseur via de mail, tot op heden, twee weken later geen reactie gehad. Wat kan ik hieraan doen?
Kan ik een schadevergoeding eisen?
En kan ik naar een andere adviseur? Zo ja hoe werkt dat?
Kan ik reiskosten eisen bij de makelaar?
Wij vernemen graag van jullie.
Ons eerste koophuis, wat een leuke ervaring had moeten zijn, was helaas een hel..
Ik zit er al een tijd mee. De adviseur en zijn assistentes blijven erover liegen en de makelaar kan ik ook niks goed over kwijt.
We hadden een huis op het oog en maakten een afspraak de makelaar. Het huis beviel zo erg dat we voor de tweede keer een afspraak wilden maken.
Helaas waren er teveel mankementen aan het huis. We zijn toen afgehaakt. Het verhaal werd interessant op het moment dat de prijs daalde. En wij wilde graag een afspraak maken met de adviseur.
Zoals ik zei dat dit de eerste keer was en ik besefte totaal niet dat een makelaar en adviseur onder een dak niet slim was.
Achteraf gezien pakte dit heel slecht uit..
De adviseur had hele mooie verhalen. Wij konden het huis sowieso kopen en stel dat het niet konden dan zouden mijn ouders eventueel garant konden.
Mijn man heeft vast werk en ik werkte destijds op uitzendbasis, eerste contract.
Intussen heeft de tweede bouwtechnische keuring plaatsgevonden. Hieruit bleek dat het dak ook nog lek was en wij er helemaal niet op de hoogte van waren. Hier waren we behoorlijk boos over, zowel de adviseur als makelaar een mail gestuurd. Van de makelaar nooit wat gehoord en de adviseur voelde zich aangesproken, omdat dat niet zijn schuld was. Dat is waar, maar ze zitten onder een dak.. Praat je niet met elkaar dan? Lijkt mij heel sterk.. Dus 20.000 euro + nog 15.000 euro. Het dak en de ramen. We probeerde de prijs te laten zakken voor 140.000, maar dat wilde ze niet. Uiteindelijk voor het huis gegaan voor 155.000, omdat we het huis zo mooi vonden...
We konden 200.000 lenen volgens de adviseur. Dat was niet mogelijk, maar 175.00 wel en hiervan waren we op de hoogte.
We hadden ook leningen lopen, die hadden we betaald.
We hadden een onduidelijke mail gekregen met een verlenging, hoelang was niet duidelijk. Na twee weken zag ik pas dat het helemaal onderin stond. 7 mails eerder, dus met andere woorden de eerste mail contact over het onderwerp.
De overdracht zou de week erop plaats vinden. We gingen naar de afspraak voor de meterstanden, we hebben een kwartier gewacht op de makelaar. Er kwam niemand. Ik heb gebeld naar makelaar (persoonlijke nummer) voicemail. Gebeld naar het algemene nummer.
Jullie kunnen het niet geloven..... Ik werd uitgelachen dat we voor het huis stonden... Ik zei ja maar de afspraak is niet afgezegd en ik heb geen idee hoelang het verlengd was.. Ze lachte nog harder.. Ze zei de financiering is nog lang niet rond. Ik zei oh ik weet hier niks van...
Toen werd ik doorverbonden naar de assistente van de adviseur. Die was verbaast dat ik niks wist. Ik gaf aan dat ik niet zag hoelang dit verlengd was. Ze gaf aan dat er een mail over was gestuurd. Ik beschreef wat erin stond. Zei ze helemaal onderin. Ik zei dus ik moet weet ik hoeveel tekst ik moet lezen om te lezen dat het 2 weken was uitgesteld. Er stond zelfs een mail in van de verkopende partij dat ze geen vertrouwen in ons als partij hebben en dat ze het getouwtrek zat zijn.. Verder dan dat had ik niet gelezen, dat was mail 3.
Als klap op de vuurpijl, krijg ik opeens uit het niets bericht dat mijn ouders garant moeten staan. We waren in shock, we wisten niet wat we hoorden. Ik heb mijn tante ingeschakeld hiervoor, ze heeft een bedrijf. We vertrouwden de adviseur niet meer. Mijn tante heeft alles kunnen regelen en klap nummer 2: we konden maar 132.000 lenen, geen 175.000. Daarnaast hadden we twee garageboxen. We hadden alles opgezegd en door een misverstand door een van de assistentes duurde dit 2 weken langer. We moesten de spullen bij een vriend als nood kwijt.
We hebben kunnen lenen van mijn tante en daardoor het huis kunnen kopen. Bovenstaande heb ik besproken met zowel de adviseur en makelaar. De makelaar reageert echt van wat wil je dat ik doe? We waren ook boos op de makelaar omdat we in Amsterdam woonden en het huis is in Roosendaal. Met toestemming van adviseur en ivm werk kon de overdracht plaatsvinden in Amsterdam. Niet eens 24 uur van te voren kregen we te horen dat de sleutels van het huis moesten worden opgehaald in Roosendaal. We eisten reiskosten. Dit is geheel genegeerd.
Adviseur en de dames aangesproken op bovenstaande. Met de eigenaar mailcontact gehad en uiteindelijk wilde hij bellen. Hij belde of niet of appte of het later kan. Vaak kon ik later niet. Met de dames telefonisch gesproken, die katten mij de hele tijd af en beweren dat ik lieg en dat alles op papier staat dat alles met mij besproken is. Als dat zo was, waarom weten we niks over de situatie? We hebben wel meer te doen, dan de adviseur lastig te vallen.
Over de dames heb ik ook aangegeven bij de adviseur via de mail, tot op heden, twee weken later geen reactie gehad. Wat kan ik hieraan doen?
Kan ik een schadevergoeding eisen?
En kan ik naar een andere adviseur? Zo ja hoe werkt dat?
Kan ik reiskosten eisen bij de makelaar?
Wij vernemen graag van jullie.