Pagina 1 van 2

Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 10 mar 2019 20:02
door v.d Werf
Op 15-1-2019 gevraagd naar waardebepaling uitvaartkostenverzekering bij premievrij maken. Geen reactie. Op 28-2-2019 klacht hierover ingediend. Op 5-3-2019 een brief in de bus met offerte waardebepaling gedateerd 21-1-2019. Dus reactietijd verstreken. Opzet? Premievrij maken via hun website kan ook niet want er staat een reeds ingevuld polisnummer dat niet te corrigeren is. Telefonisch zijn ze bijna nooit bereikbaar. Blijkbaar wil NN niet dat klanten hun verzekering premievrij maken. Gaat nu ook niet meer gebeuren. Al mijn verzekeringen gaan na 30 jaar op tijd premie betalen daar voorgoed weg.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 10 mar 2019 20:26
door Fiesiekus
v.d Werf schreef:
10 mar 2019 20:02
Gaat nu ook niet meer gebeuren. Al mijn verzekeringen gaan na 30 jaar op tijd premie betalen daar voorgoed weg.
Waar ga je dan naartoe?

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 10 mar 2019 20:31
door Theotrucker
Ik heb nooit problemen met telefonisch overleg met NN. Heb je misschien een probleem met je telefoon Provider.?

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 10 mar 2019 20:44
door Lady1234
Maar als u een sommenverzekering hebt, bent u, normaal gesproken, na 30 jaar klaar met premie betalen.

Maar als de “reactietermijn” verstrekenis, vraagt u toch gewoon een nieuwe waardebepaling aan?

En waar wilt u dan met uw NN verzekeringen naar toe?

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 10 mar 2019 22:45
door v.d Werf
Zijn jullie reageerders allemaal in dienst van NN misschien? Nog een centje bijverdienen in de avonduren? Sneu. En ik moet maar waardebepalingen blijven aanvragen ? De minachting voor trouw betalende klanten accepteren? Dacht het niet. Als je geen fatsoenlijke respectvolle klantenservice er op na wenst te houden en denkt dat je GodAlmachtig bent dan ben ik dus weg met mijn WA/inboedelverz. en koop de uitvaartkostenverz. af. Liever bijleggen dan bij een vuil bedrijf geld blijven inleggen.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 10 mar 2019 22:52
door Theotrucker
Natuurlijk werk ik bij NN. En bij alle banken, energiebedrijven en telefoonmaatschappijen. Niet alleen in de avonduren, zelfs op zondag.
Wat een flauwekul. Als het niet in je straatje uitkomt kun je beter een eigen forum starten. Dan geef je jezelf tenminste de goede antwoorden. Succes ermee.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 10 mar 2019 22:56
door Lady1234
Ja,ik ben daar in dienst maar alleen op zondagavond.

Ik begrijp alleen niet waarom men begrafenispolissen afsluit en ze dan na zoveel jaar premievrij wil maken. En al helemaal niet waarom men ze wil afkopen. Dat is echt goed geld weggooien.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 00:23
door v.d Werf
En waarom zou je dat niet willen als je genoeg spaargeld hebt? Blijkbaar mag dat niet van NN en waarom vindt mevr.Lady blabla dat zo bezwaarlijk? Heeft een klant geen vrije keuze om een verzekeringsmaatschappij met minachting voor haar klanten te verlaten? Gaat toch gebeuren en hopelijk volgen er velen.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 05:55
door kweenie
Ik ben wel benieuwd hoe de afkoopsom zich verhoudt tot de premievrije waarde en tot de jaarlijkse premie die je betaalde.

Verder schrijf je dat op de site en ander polisnummer staat dan het nummer dat je zelf hebt. Zou het misschien kunnen dat het nummer dat je zelf hebt een oud en niet meer bestand nummer is? Dat dit misschien een aantal jaar geleden al een keer veranderd is? En dat het daardoor ook zo lang duurde voordat ze bij NN de juiste polis konden vinden?

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 08:31
door Klaas Jan
Hallo, op deze pagina https://www.nn.nl/particulier/klantenservice.htm staat een chatvenster waarmee u meteen met een medewerker contact kunt krijgen. Misschien help u dit om de kwestie vlot te trekken. Succes.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 08:40
door Fiesiekus
Lady1234 schreef:
10 mar 2019 22:56
Ik begrijp alleen niet waarom men begrafenispolissen afsluit en ze dan na zoveel jaar premievrij wil maken. En al helemaal niet waarom men ze wil afkopen. Dat is echt goed geld weggooien.

Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 08:42
door Fiesiekus
v.d Werf schreef:
11 mar 2019 00:23
En waarom zou je dat niet willen als je genoeg spaargeld hebt? Blijkbaar mag dat niet van NN en waarom vindt mevr.Lady blabla dat zo bezwaarlijk? Heeft een klant geen vrije keuze om een verzekeringsmaatschappij met minachting voor haar klanten te verlaten? Gaat toch gebeuren en hopelijk volgen er velen.


Exact. Verzekeren van risico's die je zelf kan dragen (of door de gemeente worden betaald) is zonde. Is spekken van de verzekeringsmaatschappijen.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 09:21
door Theotrucker
Een ORV na dertig jaar afkopen, dat is pas spekken van een verzekeringsmaatschappij.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 10:18
door Lady1234
Een ORV kan je niet afkopen. Een begrafenispolis afkopen na 30 jaar is gewoon stom.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 10:40
door ManchesterU15
Blijkbaar kan een bedrijf in 30 jaar niet 1 foutje maken. Alleen de gedachte al dat mensen die daar werken bewust de boel zullen vertragen, nee ik werk er niet. Maar vind het een respectloze reactie naar de hardwerkende klantenservice medewerkers.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 13:19
door wilhelmima1
Ts eerst eens uzelf inlezen in de materie voordat u een mening neerzet en ook nog een grote groep serieus hardwerkende mensen en een stel meedenkende forumleden beledigd. Als u nu eerst eens een duidelijke omschrijving geeft van wat voor een soort polis het is dan komen diverse mensen een stuk verder.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 15:24
door v.d Werf
Ik vind uw toon behoorlijk respectloos overkomen. Heeft u het eerste bericht gelezen? Daar staat exact wat er aan de hand is dus wie moet zich hier inlezen? Ik vind een aantal reageerders hier opvallend meelevend met een bedrijf dat pas na een klacht en na 7 weken reageert op een verzoek van een jarenlang betalende klant. En dan met een offerte die reeds niet meer geldig is!
En het is niet de eerste keer dat er niet of veel te laat gereageerd wordt door NN. Dat noemt u hardwerkende mensen. Ik zou me er voor schamen.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 15:53
door Lady1234
@v.d.Werf

Respectloos? Lees uw eigen reacties eens na.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 15:58
door v.d Werf
Ps. telefonisch weer niet bereikbaar en via de chat: "Op dit moment zijn er geen medewerkers die uw vraag kunnen beantwoorden beschikbaar. Wij helpen u graag telefonisch verder". Misschien zitten de hardwerkende NN medewerkers hier steeds op het forum.

Re: Premievrij maken Nationale-Nederlanden

Geplaatst: 11 mar 2019 16:09
door moederslink
Gewoon schriftelijk en aangetekend opzeggen meneer of mevrouw vd Werf , want u bent NN goed beu, begrijp ik.
U ontvangt dan vanzelf de waardebepaling en de uitbetaling minus de kosten.
Dan is dat afgedaan en kunt u verder .