Pagina 1 van 2

Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 12 mar 2019 20:34
door Onno87
Op zaterdag 24-11-2018 heb ik een occasion gekocht bij Louwman Roosendaal, hierop waren vier nieuwe banden gemonteerd.

Op vrijdag 18-01-2019 had ik een lekke rechter voorband.

Deze band is door verkeerde montage kapot gegaan.
Dit wordt bevestigd door de ANWB wegenwacht.
Reactie ANWB:
Vrijdag 18-01-2019 ben ik ter plaatse geweest bij meneer van der Linden. Meneer had een pechmelding gedaan van een lekke band, het ging om de rechter voorband.
Na demontage van het rechter voorwiel heb ik geconstateerd dat de band lek is geraakt tussen de velg en de band in. Dit kan alleen gebeurd zijn door een verkeerde montage van de band. Dit was ter plaatse duidelijk te zien en kan dit bevestigen.

Louwman Roosendaal heeft mij een nieuwe band gerekend.
Louwman heeft mij korting op de band gegeven. Hiermee was ik het niet eens omdat het een montage fout was.
Vindt het van Louwman zeer on professioneel en zeker niet klant gericht . Het betreft een montage fout van de dealer en valt binnen de 6 maanden garantie.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 14 mar 2019 12:25
door rvjapio
Uw reactie kan ik goed begrijpen. Mijn tegenvraag is: geeft Louwman garantie op banden? Op de anwb website lees ik dat de bovag geen garantie op banden geeft. een ander sluit verkeerde montage als garantieclaim uit. Zie ook http://bestebanden.nl/heb-je-nu-wel-gee ... utobanden/ .

Maar los daarvan: ik ben met u van mening dat Louwman uw band onmiddellijk en kosteloos zou moeten vervangen voor een nieuw exemplaar. Zeker met de getuigenis van de wegenwacht erbij. Anders de fabrikant eens benaderen?

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 14 mar 2019 13:29
door criticus2
de fabrikant kan niets doen aan de verkeerde montage, het was geen nieuwe auto.
De dealer is het aanspreekpunt. En gezien de verklaring van de ANWB (welke blijkbaar door de dealer ook niet tegengesproken is?) was het gewoon netjes geweest er zonder morren een nieuwe op te leggen zonder kosten voor u. Wellicht nog een keer gesprek aangaan? enig andere optie is een juridisch traject vrees ik.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 06:56
door AppieUitDelft
Ik snap iets niet, Hoe kan je ong. 8 weken rijden met een verkeerd gemonteerde band?
En wat is er dan verkeerd gedaan?

Groetjes van Appie uit Delft.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 10:13
door BreejKC
Opvallend dat dit, binnen één week, al de tweede klacht is wegens klantonvriendelijk gedrag van de firma Louwman Toyota. Ik weet niet wat ze daar van plan zijn, maar ze doen er werkelijk veel aan om een zo slecht mogelijke naam te krijgen. Wees dus gewaarschuwd waar u een nieuwe of tweedehands Toyota, of ander merk, gebruikte auto koopt. Want garantie, als het aan Louwman ligt, heeft u kennelijk slechts tot aan de deur.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 11:46
door BreejKC
Dat valt wel mee breien. Diverse keren heb ik in desbetreffende topics aangegeven dat ik wel tevreden was over mijn energieleverancier, een groene keuze uit Rotterdam. Die reacties zijn nooit verwijderd omdat het, zoals u aangeeft, reclame zou zijn. Sluitend bewijs is als deze reactie ook gewoon blijft staan hier.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 11:53
door Theotrucker
Maar de meeste topics beginnen met klachten over bedrijven. Een klein gedeelte wordt positief afgesloten voor die bedrijven. Maar de meesten eindigen met een bittere nasmaak.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 12:01
door BreejKC
Ok, duidelijk. Misschien had u dat er dan meteen bij moeten zetten. Verder zijn er, heel misschien, ook nog wel forumleden die wel heel goede er aringen met Louwman Toyota hebben. Die mogen dat hier, wat mij betreft, natuurlijk ook melden.

Verder blijkt de firma Louwman & Parqui B.V. de importeur van Toyota in Nederland te zijn. Opvallend!

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 12:09
door Erthanax
Louwman is een grote dealer met een groot aantal vestigingen verspreid over het hele land en ook nog eens voor vier redelijk grote merken. Dan kom je die naam natuurlijk vaker tegen dan van een dealer/autobedrijf met maar één vestiging.

Ik zie zonder vergelijkend cijfermateriaal geen enkele reden om Louwman aan de schandpaal te nagelen.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 12:11
door Erthanax
BreejKC schreef:
15 mar 2019 12:01
Verder blijkt de firma Louwman & Parqui B.V. de importeur van Toyota in Nederland te zijn. Opvallend!
Wat is daar opvallend aan?

Uw formulering met "blijkt" vind ik wat suggestief, alsof Toyota dan wel L&P dat importeurschap zouden proberen te verbergen. Inderdaad, L&P is de importeur van Toyota, en is dat vanaf het begin geweest.

Dat u het niet wist, wil niet zeggen dat anderen het niet weten. Volgens mij is het net zo bekend als het importeurschap van Pon.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 12:15
door Moneyman
Louwman staat over het algemeen juist zeer goed bekend. Zeker als je het grote marktaandeel in gedachten houdt...

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 13:45
door BreejKC
Dan schrijf ik dat ik het verkeerd had, zoals dat soms eerder is gebeurd. En, zoals u terecht en ook zeer vriendelijk opmerkt in uw laatste alinea. Ik ben benieuwd naar die andere kant van het verhaal. Dus Louwman, kom er maar in!

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 14:20
door witte angora
BreejKC schreef:
15 mar 2019 13:45
Dus Louwman, kom er maar in!
Stuur jij ze dan even een mail met verwijzing naar dit topic? En nu niet terug krabbelen.

Inhoudelijk: het zou zomaar een stagiar geweest kunnen zijn die even niet goed gecontroleerd is, of die dacht het te kunnen, en die al lang en breed weer vertrokken is.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 15 mar 2019 14:37
door Erthanax
Het werk van een stagiair zou goed gecontroleerd moeten worden, al weet ik nog steeds niet hoe een band door verkeerde montage na twee maanden lek kan raken. Ik weet ook niet of je dat veronderstelde gebrek kunt zien aan de buitenkant van een nieuw gemonteerde band.

Maar, nogmaals, ik zie geen enkele reden om Louwman af te branden of om verrast te zijn dat de importeur deel uitmaakt van dezelfde houdstermaatschappij.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 20 mar 2019 16:59
door Willemzelf
Er is maar 1 manier waarop je een auto of motorband monteert.
Op de band staat een pijl met de draairichting.
Deze pijl moet vanaf de auto te zijn te zien zijn.
Zie je dus geen pijl dan is de band andersom en fout gemonteerd.
En ik word zo moe van al die mensen die de ballen verstand hebben van banden.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 20 mar 2019 19:18
door Theotrucker
Maar in de verkeerde draairichting is niet goed, maar daar gaat de band niet lek van.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 20 mar 2019 19:39
door witte angora
Ik vraag me in alle eerlijkheid af hoe je een autoband zodanig verkeerd kan monteren dat hij na 2 maanden lek raakt.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 21 mar 2019 21:00
door cherokee
Dat laatste vraag ik mij ook af.....en ik heb er toch al heel wat gemonteerd.

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 21 mar 2019 23:04
door Revoked
witte angora schreef:
20 mar 2019 19:39
Ik vraag me in alle eerlijkheid af hoe je een autoband zodanig verkeerd kan monteren dat hij na 2 maanden lek raakt.
Binnenstebuiten?

Re: Autoband niet vergoed ondanks montagefout

Geplaatst: 22 mar 2019 00:24
door Henk Terpstra
Goedenavond.

Ga me niet mengen in de discussie foute montage. Zal ik eerst moeten zien.

Nu de feiten.: Louwman heeft altijd gelijk. Als je een auto in de garage brengt is hij vogelvrij. Volgens gerechtelijke uitspraak.!
Mijn Nijmeegse collega met een Citroën liet aan zijn eerder nieuw gekochte auto na 3 jaar de remolie vervangen. Helaas de remolie werd " afgetapt" maar niet vervangen. Raar verhaal en technisch m.i. onlogisch.
Rapport gezien.
Wel reed de man (in de veronderstelling dat de remolie in de leiding was vervangen) de garage uit en moest remmen voor een kind op de fiets die plat ging. Leeft nog. Fiets niet. Uitspraak rechter; u had uw remmen moeten testen. Het is een techneut, die gewend is technische elektro centrales te testen. Maar dan nog. Een garage bedrijf gaat blijkbaar altijd vrij uit..

En voor de nette orde. De BOVAG wordt door de garage bedrijven financieel ondersteund. Vr.Groet.Henk.