Pagina 1 van 3

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 09:52
door Lowieze
Op Consuwijzer staat dit o.a. : “De energieleverancier moet een naheffing binnen 2 jaar versturen. Deze 2 jaar gaan in vanaf het moment dat de oorspronkelijke jaar- of eindafrekening betaald had moeten zijn. Is deze termijn voorbij? Dan is de energieleverancier te laat. De rekening is dan 'verjaard'. U hoeft de rekening niet meer te betalen.”

https://www.consuwijzer.nl/elektricitei ... ing-sturen

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 10:16
door Moneyman
Ha Kees, in deze vorige week gepubliceerde uitspraak staat alles wat je nodig hebt.

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... E:2019:975

Dus nee, niet betalen. Ben overigens wel gewoon benieuwd naar de motivatie van de energieleverancier.

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 10:42
door witte angora
Kees2850 schreef:
25 mar 2019 09:47
Tot mijn verbazing ontvang ik vandaag 25 maart 2019 drie correctienota's over mijn energieverbruik over de jaren 2012, 2013 en 2014 uit mijn oude woning. (verhuisd in 2016).

Is dat correct allemaal? En hoe kan het dat zoveel jaar later alsnog correctie plaatsvindt? Heb nooit bezwaar aangetekend of vragen hierover gesteld.

Hebben anderen hier ook ervaring mee?
Geen ervaring mee. Maar ik heb er ook geen ervaring mee dat de post maandagochtend voor 9.47 al in de bus ligt. :wink:

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 10:52
door Theotrucker
Er zijn meer postbedrijven dan post.nl.

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 10:56
door Komkommertijd
E Mail...!

Die post komt zelfs in de nacht of weekend nog aan.
Maar ik vermoed dat ze een nieuwe meter geplaatst hebben en ontdekte bij controle dat deze te weinig aangaf.
In dat geval kunnen ze voor 2018 & 2017 alle tekort betaalde claimen.
Omdat Kees al in 2016 verhuisde dus jammer en te laat.

Maar waarom is er geen aanslag voor 2015 & deel 2016 bij??? :roll:

Hadden ze maar eerder een Digitale Meter moeten plaatsen, die iedereen slim noemde!

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 10:58
door witte angora
Maar als je geld terug krijgt is het toch prima?

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 10:59
door Moneyman
Geld terug...? Dat is helemaal bizar. Ik zou er even een telefoontje aan wagen, al is het maar om te voorkomen dat je straks een "o, sorry, foutje, wilt u even terugbetalen-telefoontje" krijgt.

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 11:00
door Komkommertijd
Nog erger!

Als je oude meter teveel stroom noteerde en ze netjes terug betalen... officieel hoefde dat na 2 jaren dus niet!

Prima leverancier, naam mag in dit geval zeker genoemd worden en warmte douche volgende week maandag?

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 11:07
door Lady1234
Gaan die correcties echt over het verbruik of heeft het misschien betrekking op het vastrecht? Dat er bijvoorbeeld eerst een te zware meter is gefactureerd?

En komen die mails echt van de energieleverancier?

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 11:10
door witte angora
Oei, dan denk ik dat het advies van Moneyman inderdaad wel eens een heel wijs advies zou kunnen zijn. Best kans dat er een nieuwe medewerker is die tijdens de inwerkperiode niet op heeft zitten letten. Of zoiets.

Mijn eerste gedachte was inderdaad die van Lady, of de mails wel echt zijn. Maar aangezien je geld terug krijgt had ik dat niet opgeschreven. Ik vind het eerlijk gezegd zelf ook heel vreemd.

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 11:18
door Komkommertijd
Wacht even op je bank afschrift Kees, als ze daar €28,50 of zo op gestort hebben, dan pas voor 2015&16 ook vragen..

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 13:27
door criticus2
er komt geld terug dus het zal wel kloppen...gevaarlijk in de huidige tijd met internetoplichters en zo. Is het zo dat er op een vervolglink geklikt moet worden ter bevestiging van bankrekeningnummers of zo...??
Zou er erg voorzichtig mee zijn, ook verzendadres van de mails goed checken en zeker contact opnemen met de energie maatschappij voor je bankrekening leeggehaald wordt.

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 13:53
door Lady1234
Ik had toentertijd ook Eneco. Dus afwachten maar. :lol: :lol:

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 13:54
door Moneyman
Heb je al geprobeerd of je "mijn Eneco" omgeving nog werkt?

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 14:14
door BreejKC
Nee hé. Eneco! Wéér Eneco. . . . . .

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 14:20
door Moneyman
Kees2850 schreef:
25 mar 2019 14:13
@moneyman nog niet. Maar klantno. Is hetzelfde. Dus lijkt allemaal correct.
Het zal inderdaad zeker wel correct zijn. Maar wat ik bedoelde, was dat je om de mijn-omgeving je oude, originele jaarafrekeningen zou kunnen downloaden.
BreejKC schreef:
25 mar 2019 14:14
Nee hé. Eneco! Wéér Eneco. . . . . .
Ga je dit nu standaard bij ieder topic over Eneco melden? :roll:

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 14:45
door Lady1234
BreejKC schreef:
25 mar 2019 14:14
Nee hé. Eneco! Wéér Eneco. . . . . .
Geven ze ongevraagd geld terug. Is het weer niet goed. :lol:

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 17:23
door BreejKC
De hoeveelste klacht over Eneco is dit hier al, de afgelopen paar weken? Inderdaad wordt daarbij bij mij een gevoelige snaar aangeraakt, maar daar vertel ik niets nieuws mee. Zeker als het in korte tijd zo vaak voorkomt.

Inderdaad geld terug, prachtig hoor. Desondanks . . . .
Daar komen ze bij Eneco kennelijk pas na vijf jaar pas achter. Hebben ze zulke grote achterstanden daar?

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 19:15
door Lady1234
Kees2850 schreef:
25 mar 2019 17:32
Ik geef BreejKC wel gelijk eigenlijk. Waarom kunnen zij niet gewoon een jaarnota correct verwerken? Waarom moet dat 5 tot 7 jaar duren?
Dit is toch uiterst ongebruikelijk? Persoonlijk zou ik bellen en navragen waar dit op slaat.

Re: Correctie nota energie uit 2012 t/m 2014 op 25 maart 2019

Geplaatst: 25 mar 2019 22:00
door Moneyman
Kees2850 schreef:
25 mar 2019 17:32
Ik geef BreejKC wel gelijk eigenlijk. Waarom kunnen zij niet gewoon een jaarnota correct verwerken? Waarom moet dat 5 tot 7 jaar duren?
Dat is exact waarom ik je adviseerde even te bellen: Eneco kan je dat vast vertellen.