Klacht over UPS, additionele afhandelingskosten
Geplaatst: 27 mar 2019 11:31
Ik heb een pakket verstuurd via UPS (domme fout, ik weet het) en de order via de app aangemaakt. Het was een lang pakket, dus vooraf opgemeten en de maten ingegeven. Tot zover geen problemen. Uit ervaring weet ik dat betalen via iDeal met de app per definitie niet werkt (je krijgt geen verzendetiket), dus betalen in de winkel gekozen. Overigens zijn de betalingsproblemen al een jaar bij UPS bekend, maar doen ze er niets aan, behalve te proberen om de betaling niet terug te betalen.
Betalen in de winkel werkt wel, zij het met veel moeite, aangezien de Access Point medewerkers dit vaak niet kennen.
Nu heb ik echter wederom een factuur nagestuurd gekregen voor additionele afhandelingskosten. Ik had vooraf de maximale afmetingen nagelezen in de voorwaarden, en pakket voldeed hieraan, zij het maar net. Bij afhandeling via de app en ook in de winkel geen extra kosten aangegeven.
Klantenservice hierover gebeld, zij claimen dat er zelf een vinkje in de app moet worden gezet voor extra kosten, dit zou de app niet zelf doen, maar staat duidelijk aangegeven. Ook zou in de voorwaarden duideljk staan dat bij een pakket langer dan 1m22 er extra kosten zijn. Ik heb aangegeven dat ik dit nooit gezien heb, en het dus niet duidelijk genoeg staat aangegeven. Reactie dat ik klacht kon indienen hierover, maar dat er op voorhand niets mee gedaan zou worden. Vervolgens werd de verbinding verbroken, alvorens ook maar de klacht te registreren.
Ik heb nogmaals geprobeerd de order aan te maken via de app, maar nu ook met de kennis achteraf is het vinkje niet te vinden! Ook in de algemene voorwaarden staat de 1m22 niet vermeld, maar een maximum lengte van 2m74 en een omslachtige berekening van lengteven hoogte.
In een poging om met deze extra informatie wederom de klantenservice te bellen, lijkt de lijn na het passeren van de computer dood te vallen, alsof mijn nummer geblokkeerd is...
Nu is mijn vraag, wat kan ik hier het beste aan doen? Ik ben niet van plan de rekening te betalen, en zal in de toekomst zeker GEEN gebruik van de “diensten” van UPS meer maken.
Betalen in de winkel werkt wel, zij het met veel moeite, aangezien de Access Point medewerkers dit vaak niet kennen.
Nu heb ik echter wederom een factuur nagestuurd gekregen voor additionele afhandelingskosten. Ik had vooraf de maximale afmetingen nagelezen in de voorwaarden, en pakket voldeed hieraan, zij het maar net. Bij afhandeling via de app en ook in de winkel geen extra kosten aangegeven.
Klantenservice hierover gebeld, zij claimen dat er zelf een vinkje in de app moet worden gezet voor extra kosten, dit zou de app niet zelf doen, maar staat duidelijk aangegeven. Ook zou in de voorwaarden duideljk staan dat bij een pakket langer dan 1m22 er extra kosten zijn. Ik heb aangegeven dat ik dit nooit gezien heb, en het dus niet duidelijk genoeg staat aangegeven. Reactie dat ik klacht kon indienen hierover, maar dat er op voorhand niets mee gedaan zou worden. Vervolgens werd de verbinding verbroken, alvorens ook maar de klacht te registreren.
Ik heb nogmaals geprobeerd de order aan te maken via de app, maar nu ook met de kennis achteraf is het vinkje niet te vinden! Ook in de algemene voorwaarden staat de 1m22 niet vermeld, maar een maximum lengte van 2m74 en een omslachtige berekening van lengteven hoogte.
In een poging om met deze extra informatie wederom de klantenservice te bellen, lijkt de lijn na het passeren van de computer dood te vallen, alsof mijn nummer geblokkeerd is...
Nu is mijn vraag, wat kan ik hier het beste aan doen? Ik ben niet van plan de rekening te betalen, en zal in de toekomst zeker GEEN gebruik van de “diensten” van UPS meer maken.