KPN / Telfort geen beloofde afzegging na overstap
Geplaatst: 06 apr 2019 11:55
Bij het aangaan van een abonnement bij Telfort zou ook mijn abonnement bij KPN opgezegd worden. Toen dit niet het geval bleek te zijn voor de vaste lijn, heb ik KPN gebeld. Zij zeiden dat het niet mogelijk was, omdat ik dan geen internet kon ontvangen. En ik moest blijven betalen ivm 'lijnhuur'. Ik nam dit voor waar aan. Waarom zou ik twijfelen? Maar ik baalde wel enorm, omdat ik moest bezuinigen op vaste lasten. En ik er nog steeds niks mee was opgeschoten.
Een vriend van me, die een paar jaar later een nieuw modem installeerde, vroeg ik er naar. Hij had er nog nooit van gehoord, maar het zou kunnen. Hij wist het niet. Ik toch maar eens bellen, want bij zijn contract zat het niet. Ik kreeg een uitleg die nog steeds hetzelfde was. Nee, ik moest lijnhuur betalen. Dit was elke 2 maanden een bedrag van 58,01
En van KPN digitenne, dacht ik dat het een sim-only abonnement was. 5,- per maand. Dit was voorheen namelijk een heel ander bedrag.
Niet zo lang geleden had ik iemand van Telfort aan de lijn omdat ik mijn tv abonnement wilde omzetten naar een kleiner pakket. En weer een navraag over KPN. Bij Telfort heb ik een ander telefoonnummer en van het telefoonnummer van KPN maakte ik geen gebruik. Ik wilde nu ook van de vaste lijn af van Telfort. Maar KPN bleef maar afschrijven. Na een telefoon naar KPN was het commentaar van een vrouw: dan moet u het zelf maar weten. Ik kan u geen zekerheid bieden, dat u dan nog wel internet kunt ontvangen. Dus wederom aan het twijfelen gebracht. Maar door de man bij Telfort, heb ik het toch opgezegd. Hij zei nl dat Telfort de lijnhuur aan KPN betaalt. KPN kan niet zonder de opzegtermijn, gelijk stoppen met afschrijven? Ik heb het laatste bedrag laten storneren en prompt kreeg ik een brief van KPN in de bus. Ik word hier echt heel moedeloos van allemaal. Om problemen te voorkomen, heb ik het wederom betaald, om geen boete van 15,- te krijgen, zoals er in staat. En erg breed heb ik het helaas niet. Ik voel me enorm besodemieterd door KPN. En uiteindelijk werd ik gebeld door meneer [weggemodereerd]. Zijn belachelijk voorstel met uitleg is:
(Ik gaf aan, dat hij zeker weten kan nazien, dat ik nooit gebeld heb met KPN sinds die tijd) Hij beweert dat ze niet verder terug kunnen kijken dan 5 jaar. En wil de helft van 5 jaar terugbetalen. Dus 2,5 jaar terugbetalen, terwijl het al sinds 7 jaar speelt. Dus ik word besodemieterd tot en met. En hij doet alsof hij de goedgevigheid zelve is. Ik wil niet met zijn zgn fantastische voorstel, ''ik kom u tegemoet, omdat we in een impasse zitten'', akkoord gaan. Ik wil gewoon waar ik recht op heb. Te weten minimaal sinds 2012 mijn geld terug. De leugens van KPN ben ik zo zat. En dan krijg je op belerende toon van een vrouw te horen, dat je als consument een eigen verantwoordelijkheid hebt met wat je betaald. En ze had nog nooit van een situatie zoals deze gehoord. Maar bellen helpt dus niet. En bij navraag liegen ze je voor. Eigen schuld, dikke bult beleid. We negeren alle afzeggingen en kijken wat er gebeurd. Weet zeker dat ze daar heel veel winst uit halen. Maar hoe moet ik nu verder? Een jurist inschakelen zie ik nog als enige mogelijkheid.
Een vriend van me, die een paar jaar later een nieuw modem installeerde, vroeg ik er naar. Hij had er nog nooit van gehoord, maar het zou kunnen. Hij wist het niet. Ik toch maar eens bellen, want bij zijn contract zat het niet. Ik kreeg een uitleg die nog steeds hetzelfde was. Nee, ik moest lijnhuur betalen. Dit was elke 2 maanden een bedrag van 58,01
En van KPN digitenne, dacht ik dat het een sim-only abonnement was. 5,- per maand. Dit was voorheen namelijk een heel ander bedrag.
Niet zo lang geleden had ik iemand van Telfort aan de lijn omdat ik mijn tv abonnement wilde omzetten naar een kleiner pakket. En weer een navraag over KPN. Bij Telfort heb ik een ander telefoonnummer en van het telefoonnummer van KPN maakte ik geen gebruik. Ik wilde nu ook van de vaste lijn af van Telfort. Maar KPN bleef maar afschrijven. Na een telefoon naar KPN was het commentaar van een vrouw: dan moet u het zelf maar weten. Ik kan u geen zekerheid bieden, dat u dan nog wel internet kunt ontvangen. Dus wederom aan het twijfelen gebracht. Maar door de man bij Telfort, heb ik het toch opgezegd. Hij zei nl dat Telfort de lijnhuur aan KPN betaalt. KPN kan niet zonder de opzegtermijn, gelijk stoppen met afschrijven? Ik heb het laatste bedrag laten storneren en prompt kreeg ik een brief van KPN in de bus. Ik word hier echt heel moedeloos van allemaal. Om problemen te voorkomen, heb ik het wederom betaald, om geen boete van 15,- te krijgen, zoals er in staat. En erg breed heb ik het helaas niet. Ik voel me enorm besodemieterd door KPN. En uiteindelijk werd ik gebeld door meneer [weggemodereerd]. Zijn belachelijk voorstel met uitleg is:
(Ik gaf aan, dat hij zeker weten kan nazien, dat ik nooit gebeld heb met KPN sinds die tijd) Hij beweert dat ze niet verder terug kunnen kijken dan 5 jaar. En wil de helft van 5 jaar terugbetalen. Dus 2,5 jaar terugbetalen, terwijl het al sinds 7 jaar speelt. Dus ik word besodemieterd tot en met. En hij doet alsof hij de goedgevigheid zelve is. Ik wil niet met zijn zgn fantastische voorstel, ''ik kom u tegemoet, omdat we in een impasse zitten'', akkoord gaan. Ik wil gewoon waar ik recht op heb. Te weten minimaal sinds 2012 mijn geld terug. De leugens van KPN ben ik zo zat. En dan krijg je op belerende toon van een vrouw te horen, dat je als consument een eigen verantwoordelijkheid hebt met wat je betaald. En ze had nog nooit van een situatie zoals deze gehoord. Maar bellen helpt dus niet. En bij navraag liegen ze je voor. Eigen schuld, dikke bult beleid. We negeren alle afzeggingen en kijken wat er gebeurd. Weet zeker dat ze daar heel veel winst uit halen. Maar hoe moet ik nu verder? Een jurist inschakelen zie ik nog als enige mogelijkheid.