Pagina 1 van 1

GEAS reageert niet op klacht over onterechte kosten

Geplaatst: 07 apr 2019 12:45
door BertramBergink
Graag zou ik advies hebben over verder te nemen stappen. Wat is het geval?
De GEAS heeft medio 2016 bij mijn moeder (93) een nieuwe CV-ketel (koop) geinstalleerd. Afgelopen najaar trad er lekkage op bij het rookkanaal. De monteur die in januari geweest is, gaf toen al aan dat de keten destijds niet goed aangesloten is geweest.
Vervolgens stuurt de GEAS wel een rekening van ca. €650 an mijn moeder voor de nieuwe aansluiting op het rookgaskanaal.
Hiertegen heb ik schriftelijk bezwaar gemaakt en dit (aangetekend) verstuurd naar de GEAS. Ik mag er immers toch van uitgaan dat de ketel in 2016 deugdelijk is geïnstalleerd en dat ik na 2.5 jaar niet voor onaangename kosten kom te staan door een ondeugdelijke installatie? Op het bezwaarschrijft is door de GEAS niet gereageerd.
Gisteren vond ik echter wel een herinnering van de factuur met het verzoek om die binnen 10 dagen te betalen.
Ik heb nu via de website opnieuw aan mijn bezwaarschrift gerefereerd.
Wat kan ik nog meer doen?

Re: GEAS reageert niet op klacht over onterechte kosten

Geplaatst: 07 apr 2019 17:31
door thecure
Melden bij de uneto vni geschillencommissie.

Re: GEAS reageert niet op klacht over onterechte kosten

Geplaatst: 08 apr 2019 08:09
door Komkommertijd
U heeft door herstel dat nodig was bewijs.

Ze hadden nieuwe moeten monteren, en goed aansluiten.
De factuur uit 2016 en het noodzakelijke herstel zijn voldoende als ze een rechtszaak willen beginnen.

tip, stuur ze even een Email naar dit Topic en laat ze even reageren.
Soms zien ze hun fout dan ook in, en word de rekening geseponeerd.

Re: GEAS reageert niet op klacht over onterechte kosten

Geplaatst: 08 apr 2019 11:56
door berndv
BertramBergink schreef:
07 apr 2019 12:45
De monteur die in januari geweest is, gaf toen al aan dat de keten destijds niet goed aangesloten is geweest.
Heeft u dit zwart op wit?

Re: GEAS reageert niet op klacht over onterechte kosten

Geplaatst: 08 apr 2019 14:10
door Moneyman
berndv schreef:
08 apr 2019 11:56
BertramBergink schreef:
07 apr 2019 12:45
De monteur die in januari geweest is, gaf toen al aan dat de keten destijds niet goed aangesloten is geweest.
Heeft u dit zwart op wit?
En dan nog - hoe onderbouwd en zeker is die stelling?

Re: GEAS reageert niet op klacht over onterechte kosten

Geplaatst: 12 apr 2019 15:11
door jhogaarts
Als men een nieuwe HR cv ketel plaatst is het veelal gebruikelijk dat de rookgasafvoer pijp boven de cv ketel ook wordt mee vervangen omdat deze er net zolang op zit als dat de cv ketel geplaatst is. Bij sommigen is het zelfs voorschrift. En dan ook gelijk maar de pvc luchtaanvoer vernieuwen.

Re: GEAS reageert niet op klacht over onterechte kosten

Geplaatst: 12 apr 2019 15:28
door Hawk-Eye
woont uw moeder in een appartementen gebouw?

Zo ja zou het zomaar wel eens kunnen zijn dat dit onder de VvE valt, informeer in dat geval hiernaar...