Pagina 1 van 1
Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 12:01
door Droezhok
Ziggo monteur is aan de deur geweest naar aanleiding van een storing. De man adviseerde mij om een koppeling en een kabel te vervangen omdat deze verouderd waren en dat dat waarschijnlijk de storing heeft veroorzaakt. Bovendien moet er ook nog een splitter bij komen.
Telefoniste van Ziggo zegt echter dat er daarvoor €50 in rekening zal worden gebracht (voorrij kosten en uurloon) .
Is dat terecht?
Zit vervanging van verouderde apparatuur niet in de abonnementskosten?
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 13:06
door Komkommertijd
Apparaten ruilen is gratis, kabels niet.... de oude waren niet Digitenne of G4 proef en de oude kabel van metalen kapjes van bouwmarkt zelf voorzien is vaak voldoende.
De stekkers vervangen is dus voldoende, kabels mits redelijke dikte hebben zelden problemen.
Als het probleem niet is opgelost was het geen kabel dus kun je de oude terug leggen en vragen om nieuwe modem.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 13:11
door Cro
Droezhok schreef: ↑11 apr 2019 12:01
Ziggo monteur is aan de deur geweest naar aanleiding van een storing. De man adviseerde mij om een koppeling en een kabel te vervangen omdat deze verouderd waren en dat dat waarschijnlijk de storing heeft veroorzaakt. Bovendien moet er ook nog een splitter bij komen.
Telefoniste van Ziggo zegt echter dat er daarvoor €50 in rekening zal worden gebracht (voorrij kosten en uurloon) .
Is dat terecht?
Zit vervanging van verouderde apparatuur niet in de abonnementskosten?
Alle kabels, splitters, versterkers, dozen e.d. na het AOP zijn je eigen verantwoordelijkheid. Vervanging van die zaken zit niet in het abonnement en kunnen dus kosten bij komen kijken.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 13:28
door Theotrucker
Als nu alles in orde is dan ben je met een koopje klaar.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 13:45
door renewouters
Droezhok schreef: ↑11 apr 2019 12:01
Ziggo monteur is aan de deur geweest naar aanleiding van een storing. De man adviseerde mij om een koppeling en een kabel te vervangen omdat deze verouderd waren en dat dat waarschijnlijk de storing heeft veroorzaakt. Bovendien moet er ook nog een splitter bij komen.
Telefoniste van Ziggo zegt echter dat er daarvoor €50 in rekening zal worden gebracht (voorrij kosten en uurloon) .
Is dat terecht?
Zit vervanging van verouderde apparatuur niet in de abonnementskosten?
ZOu wat zijn als een leverancier verantwoordelijk is voor alles wat jij, of vorige bewoners, in het huis hebben aangelegd.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 14:23
door alfatrion
TS is kennelijk in de veronderstelling dat de splitter en de kabel gehuurd zijn.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 14:26
door ZeerPrivé
Kabels en splitters zijn natuurlijk geen apparatuur. Koop wel Kabelkeur spul.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 14:43
door Lowieze
Staat op de site van Ziggo, bij problemen binnenshuis kost het 50 euro per bezoek.
Ligt het aan problemen buiten uw huis, dan is het gratis.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 15:06
door Theotrucker
Ik vind het goedkoop!
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 15:13
door reggie2
renewouters schreef: ↑11 apr 2019 13:45
ZOu wat zijn als een leverancier verantwoordelijk is voor alles wat jij, of vorige bewoners, in het huis hebben aangelegd.
Ik zie TS nergens deze woorden zeggen, gaat lekker zo. TS zal na 1 a 2 antwoorden wel duidelijk zijn dat het voor eigen kosten is.
TS , misschien heb je een handige buurman?
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 16:02
door Theotrucker
Die buurman is niet meer nodig. De monteur van Ziggo heeft het probleem opgelost volgens de OP. Het gaat hier alleen om de rekening.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 16:16
door sjohie
Droezhok schreef: ↑11 apr 2019 12:01
Ziggo monteur is aan de deur geweest naar aanleiding van een storing. De man adviseerde mij om een koppeling en een kabel te vervangen omdat deze verouderd waren en dat dat waarschijnlijk de storing heeft veroorzaakt. Bovendien moet er ook nog een splitter bij komen.
Telefoniste van Ziggo zegt echter dat er daarvoor €50 in rekening zal worden gebracht (voorrij kosten en uurloon) .
Is dat terecht?
Zit vervanging van verouderde apparatuur niet in de abonnementskosten?
Apparatuur, denk aan je modem of de Horizon settopbox bij je TV betaal je via de abonnementskosten (huur) voor, dus die wel. Als je die defect hebt en je belt, krijg je kosteloos een nieuwe thuis bezorgd via de post.
Bekabeling, stekkers en splitters ná het AOP, oftewel het kastje op de muur waar de Ziggo kabel je woonkamer/meterkast binnenkomt, is voor eigen verantwoordelijkheid en dus rekening. Op basis van de items die je noemt, ik lees niks over een modem of settopbox, lijkt het me dan ook wel terecht wat ze je aan de telefoon vertellen.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 11 apr 2019 20:36
door renewouters
reggie2 schreef: ↑11 apr 2019 15:13
renewouters schreef: ↑11 apr 2019 13:45
ZOu wat zijn als een leverancier verantwoordelijk is voor alles wat jij, of vorige bewoners, in het huis hebben aangelegd.
Ik zie TS nergens deze woorden zeggen, gaat lekker zo. TS zal na 1 a 2 antwoorden wel duidelijk zijn dat het voor eigen kosten is.
TS , misschien heb je een handige buurman?
Nee, dat zijn mijn woorden op de op vraag van TS "Is dat terecht?". Lijkt me niet zo'n raar antwoord. Het lijkt me ook vrij zinloos om de woorden van een TS te herhalen.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 12 apr 2019 11:01
door reggie2
Het lijkt mij ook vrij zinloos om de woorden die jij gebruikt neer te plempen. Maar goed....
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 13 apr 2019 08:05
door alfatrion
renewouters schreef: ↑11 apr 2019 20:36
Lijkt me niet zo'n raar antwoord.
Het is juist geen antwoord. Je trek de vraag van TS in het ridicule en zo voorkom je dat je iets inhoudelijks hoeft te schrijven. Een antwoord gaat in de vraag. Het beste antwoord houd rekening met de situatie waarin dit voor rekening van een ander zou zijn een geeft dan aan waarom die situaties niet van toepassing zijn.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 14 apr 2019 10:33
door jos.jansen
Ziggo probeert op deze manier toch weer wat extra geld binnen te krijgen. We hadden een probleem met de kwaliteit van de uitzendingen op tv. "Dan moet u de kabel vervangen" zei de helpdesk. "Oh - dan moet ik maar snel naar de winkel want iedereen bij ons in de straat heeft een probleem en als die allemaal de kabel moeten vervangen dan vis ik snel achter het net". Dus er kwam een monteur: "als het echt aan de kabel van u zelf ligt moet u wel betalen" was de waarschuwing. Maar de monteur gaf toe: "dit ligt niet aan de kabel - er is verderop iets niet goed in de verbinding"...
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 14 apr 2019 10:50
door Lowieze
jos.jansen schreef: ↑14 apr 2019 10:33
Ziggo probeert op deze manier toch weer wat extra geld binnen te krijgen. We hadden een probleem met de kwaliteit van de uitzendingen op tv. "Dan moet u de kabel vervangen" zei de helpdesk. "Oh - dan moet ik maar snel naar de winkel want iedereen bij ons in de straat heeft een probleem en als die allemaal de kabel moeten vervangen dan vis ik snel achter het net". Dus er kwam een monteur: "als het echt aan de kabel van u zelf ligt moet u wel betalen" was de waarschuwing. Maar de monteur gaf toe: "dit ligt niet aan de kabel - er is verderop iets niet goed in de verbinding"...
En hoe verdient Ziggo op deze manier dan extra geld als iedereen naar de winkel om nieuwe kabels gaat?
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 14 apr 2019 10:57
door bprosman
"dit ligt niet aan de kabel - er is verderop iets niet goed in de verbinding"...
Overigens iets wat je zelf in het modem (signaalwaarden) ook snel kunt zien.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 14 apr 2019 11:55
door Cro
jos.jansen schreef: ↑14 apr 2019 10:33
Ziggo probeert op deze manier toch weer wat extra geld binnen te krijgen. We hadden een probleem met de kwaliteit van de uitzendingen op tv. "Dan moet u de kabel vervangen" zei de helpdesk. "Oh - dan moet ik maar snel naar de winkel want iedereen bij ons in de straat heeft een probleem en als die allemaal de kabel moeten vervangen dan vis ik snel achter het net". Dus er kwam een monteur: "als het echt aan de kabel van u zelf ligt moet u wel betalen" was de waarschuwing. Maar de monteur gaf toe: "dit ligt niet aan de kabel - er is verderop iets niet goed in de verbinding"...
Ik zie eigenlijk niet hoe Ziggo hier aan zou verdienen. Enige uitleg van dit verdienmodel lijk me wel op zijn plaats.
Re: Betalen voor verouderde Ziggo apparatuur?
Geplaatst: 14 apr 2019 15:19
door Komkommertijd
Bij het Telfort modem zaten ook gratis kabels....
Maar die blijken nu mijn eigendom te zijn en bij defecte door Telfort geleverde kabel is dat niet hun probleem.
Ook de splitter en zo leveren ze vaak, maar dan wek je wel de indruk dat het hun eigendom bleef.
Ik denk daar het daar is fout gegaan, in een Ziggo doos zal ik ook diverse kabels, maar je huurde alleen het kastje.