Pagina 1 van 1

adreswijziging Yves Rocher onvoldoende, aanmaning tot gevolg

Geplaatst: 17 apr 2019 15:32
door lauraterol
In november 2018 heb ik een bestelling geplaatst bij Yves Rocher. Binnen een paar dagen had ik de bestelling in huis. De factuur zou ik achteraf betalen, zoals ik wel vaker doe.

In april 2019 krijg ik ineens een mail van Cannock Chase, met daarin een aanmaning per mail. Ik zou extra kosten moeten betalen voor een nog niet betaalde factuur van Yves Rocher. Ik schrok. Ik dacht dat dit een phishing mail was. Toch ging ik het controleren en logde in op de site van Yves Rocher en ging ik kijken bij mijn afschriften van de bank. Tot mijn verbazing was ik inderdaad de factuur vergeten te betalen. Maar hoe kon dit? Dat gebeurt mij nooit.

Daarnaast stond op de aanmaning het verkeerde adres. Dat vond ik vreemd, want in december 2018 ben ik verhuisd. En mijn adres doorgeven aan Yves Rocher was ik niet vergeten, want zij sturen dagelijks reclame per mail. Door mijn mail te checken heb ik de meeste bedrijven waar ik post van krijg al mijn verhuizing doorgegeven. Ook op de site stond onder mijn account gewoon mijn nieuwe adres. Ik besloot contact op te nemen met Yves Rocher.

Aan de telefoon vroeg ik waarom zij nooit een aanmaning hebben gestuurd. Ook gaf ik aan geschrokken te zijn van de aanmaning die inmiddels al hoger was dan de bestelling en dat het adres niet klopte wat in die mail stond. Zij ging mijn adres in het systeem controleren en ze las mijn oude adres op. Dat kon niet, ik had mijn adres doorgegeven en dat stond ook zo op mijn account. Blijkbaar loopt het systeem van het account op computer voor de consument niet gelijk met wat er op het kantoor in Nederland in het systeem staat. Ik vroeg de telefoniste hoe ik dit dan wel had moeten doen. Maar volgens haar was dat niet mogelijk. Voor de consument lijkt het dus door het factuuradres te wijzigen dat het juist is aangepast, maar alle post en belangrijke facturen, waaronder de aanmaningen, gaan dan gewoon nog naar het oude adres.

Bij Yves Rocher konden zij er blijkbaar niks meer aan doen. De enige mogelijkheid zou nog bezwaar zijn bij Cannock Chase, maar ook bij daar lijkt deze optie onbegonnen werk. Er is geen telefoonnummer waarnaar gebeld kan worden en op vragen op het forum wordt pas binnen 10 werkdagen geantwoord.

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad met Yves Rocher (of ander bedrijf) of is dit gewoon een pech geval?

Re: adreswijziging Yves Rocher onvoldoende, aanmaning tot gevolg

Geplaatst: 17 apr 2019 16:54
door hänschen klein
Pech gehad ... betalingsherinnering niet gezien waarschijnlijk

Stuurt dit bedrijf dan niet een digitale factuur op de dag van levering met de tekst, dat u op dag x aan de betaling zult worden herinnerd?

Of, u heeft dit niet waargenomen. U heeft uw e-mailadres uiteindelijk toch niet veranderd.

Re: adreswijziging Yves Rocher onvoldoende, aanmaning tot gevolg

Geplaatst: 17 apr 2019 18:14
door Nijogeth
Geen ingebrekestelling, dan kunnen er waarschijnlijk geen incassokosten gerekend worden, maar dat laat ik aan de kenners hier.

Re: adreswijziging Yves Rocher onvoldoende, aanmaning tot gevolg

Geplaatst: 17 apr 2019 18:34
door Bob Schurkjens
Je kan natuurlijk altijd vragen om coulance als goede klant.

Re: adreswijziging Yves Rocher onvoldoende, aanmaning tot gevolg

Geplaatst: 17 apr 2019 19:29
door Costnix
Als u toch moe betalen, laat u uw account bij Yves Rocher opzeggen. Er zijn veel meer merken.
(niet dat YR er van onder de indruk zal zijn)