In januari 2019 wilde ik een klein aantal foto's laten afdrukken met Aldi fotoservice. Ik kreeg een error, de foto's zouden niet geüpload zijn. Meteen daarna probeerde ik het nog eens: dezelfde set foto's loadde ik 'up'. Tot mijn verbazing stond de eerste bestelling, waarvoor ik een error kreeg, wel degelijk in het systeem.
Ik stuurde meteen een mail naar Aldi: zouden zij de eerste (of de tweede, ook prima) bestelling misschien kunnen cancellen. Door een fout in hun systeem zou ik nu twee enveloppen krijgen met identieke foto's, daar zat ik zowel fysiek als financieel niet op te wachten.
Ik kreeg een mail terug: de foto's zouden niet meer uit het systeem gehaald kunnen worden, ze moesten gedrukt worden. Ik mailde terug: zouden de twee bestellingen dan wel in één envelop gestoken kunnen worden, dat scheelde mij weer portokosten.
Ook daarop antwoordde Aldi dat dit niet mogelijk was.
Ik legde me neer bij de situatie.
Een paar dagen later ontving ik één envelop met foto's, met een rekening van 4.24. Ik heb deze meteen betaald. De tweede envelop (de bestelling die slechts enkele minuten later is gemaakt na de 'error') ontving ik nooit. Ik ging ervan uit dat de Aldi toch coulant was en de tweede bestelling had gecanceld. Uiteraard heb ik nooit geïnformeerd naar deze tweede bestelling: ik zit niet te wachten op foto's die ik direct daarna in de papierbak zou gooien.
Eind goed, al goed, zou je denken. Tot april 2019: toen ontving ik ineens een mail waarin mij werd gevraagd direct de 4,24 te betalen (dit gaat dus over bestelling 2, die nooit is aangekomen). Ik heb meteen gereageerd en aangegeven dat ik het prima vind om de tweede 4,24 te betalen, maar dat ik dan wel foto's voor mijn geld wil. Niet dat ik iets met die foto's ga doen, maar ik vin het onredelijk om 4,24 uit te geven voor een error in de Aldi software. Aldi zou dan nog winst gaan maken op errors. Dat kan toch niet het geval zijn: geen foto's printen en wel geld incasseren.
Ik kreeg een mail terug met de volgende mededeling: helaas hebben we nooit vernomen dat een bestelling niet is geleverd. Helaas is het ook niet mogelijk om deze alsnog na te sturen.
Wat een onredelijkheid: natuurlijk hebben ze nooit vernomen dat de bestelling niet is geleverd: ik heb namelijk zelf gevraagd de bestelling te cancellen. Aanvankelijk schreef ik nog: geheel in stijl schrijf ik: het is helaas niet mogelijk het geld alsnog na te sturen.
Omdat ik geen deurwaarder aan de deur wil hebben en omdat deze 'computer says no'-partij blijkbaar een overzichtelijk wereldbeeld heeft (Aldi deugt, de klant dient nooit geloofd te worden), heb ik het geld toch overgemaakt, onder protest. Ik heb dit aan Aldi laten weten. Raad eens welke mail ik terugkreeg? We willen u verzoeken om alsnog de betaling uit te voeren.
De 'service' van de Aldi fotoservice is zo abominabel. Niet te 'filmen' zou ik zeggen. Zelf een foto zou ik er nog niet aan toevertrouwen.
Ik denk erover het geld toch maar over te maken, om eventuele deurwaarderskosten te ontlopen. Een tip: bestel nooit je foto's bij Aldi. De kwaliteit is ok, maar als het fout gaat, dan krijg je een partij onredelijkheid over je heen die niet te 'filmen' is!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 'Computer says no' bij ALDI Fotoservice
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 apr 2019 18:03
'Computer says no' bij ALDI Fotoservice
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2019 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: 'Computer says no' bij ALDI Fotoservice
Als je toch aan betalen denkt, bedenk dan ook in hoeveel verschillende bedragen je € 4,24 bij elkaar krijgt, en op verschillende data wordt het ook lachen ..........
Re: 'Computer says no' bij ALDI Fotoservice
Maar waarom niet gevraagd naar het verzendbewijs van die tweede druk?astridiskritisch schreef: ...
Ik kreeg een mail terug met de volgende mededeling: helaas hebben we nooit vernomen dat een bestelling niet is geleverd. Helaas is het ook niet mogelijk om deze alsnog na te sturen.
Wie eist bewijst.
Cornelis7
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: 'Computer says no' bij ALDI Fotoservice
Nooit gelijk 2e keer bestellen, soms komt het later in het systeem dus dagje wachten.
En de nooit geleverde, zelfde adres en als niet is aangekomen, dan hoef je niets te betalen....
Hun risico van niet aangetekend versturen......
Een rechtszaak of deurwaarder voor dit bedrag zullen ze echt niet doen.
En de nooit geleverde, zelfde adres en als niet is aangekomen, dan hoef je niets te betalen....
Hun risico van niet aangetekend versturen......
Een rechtszaak of deurwaarder voor dit bedrag zullen ze echt niet doen.