Pagina 1 van 1

Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 18 apr 2019 21:44
door AO1984
Gister kregen wij een email van Telfort. Hierin stond dat een andere provider namens ons, ons abonnement had opgezegd. Mocht dit niet kloppen, dan konden we contact opnemen met Telfort. Wij wisten hier niets van en hebben gebeld.
Telfort kon ons echter niet helpen. Zij kunnen dit niet ongedaan maken en kunnen ons tevens niet vertellen wie deze andere provider was. Dit met gevolg dat wij 25 april afgesloten worden en verder moeten afwachten of wij post van deze andere provider krijgen. Schijnbaar kan een abonnement opgezegd worden, zonder dat de provider hoeft te controleren of het wel de eigenaar van het abonnement betreft.
We hebben voor de zekerheid een nieuw abonnement bij Telfort afgesloten, zodat wij niet nog langer zonder internet en tv zitten. En we hebben dan 2 weken om ons te bedenken, Verder moeten we afwachten.
Wij vinden dit heel vreemd en zijn verbaasd dat dit zomaar kan.
Heeft iemand tips?

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 12:48
door Lady1234
Wat een rare reactie van Telfort. Zij hebben toch bericht ontvangen van die andere provider? Dus de naam van die provider is uiteraard wel bekend.

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 14:53
door reggie2
Ik zou niet meer bij Telfort blijven dan , mijn tip is , als het mogelijk is , ga dan naar Ziggo.
Daar kan je binnen 6 dagen aangesloten worden bij Ziggo.

Bij Ziggo moet je als je belt , geboorte datum en nog meer prive dingen opnoemen voor er actie ondernomen wordt.

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 15:04
door Bob Schurkjens
Zet je probleem op Klachtenkompas, aan de smilies te zien lost Telfort de meeste klachten goed op:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 1086dd1fb3

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 15:08
door berndv
reggie2 schreef:
19 apr 2019 14:53
Ik zou niet meer bij Telfort blijven dan , mijn tip is , als het mogelijk is , ga dan naar Ziggo.
Daar kan je binnen 6 dagen aangesloten worden bij Ziggo.

Bij Ziggo moet je als je belt , geboorte datum en nog meer prive dingen opnoemen voor er actie ondernomen wordt.
Er is door een andere provider opgezegd, de opzegservice dus, daar wordt geen controle op persoon gedaan, die gegevens worden digitaal overgestuurd op adresniveau. 1 typefout en je hebt dit soort gedoe.

Ik zou dan overigens wel verwachten dat ts ook schriftelijke info zou krijgen en eventueel een modem of dergelijke zaken.

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 15:11
door reggie2
berndv schreef:
19 apr 2019 15:08


Er is door een andere provider opgezegd, de opzegservice dus, daar wordt geen controle op persoon gedaan, die gegevens worden digitaal overgestuurd op adresniveau. 1 typefout en je hebt dit soort gedoe.

Ik zou dan overigens wel verwachten dat ts ook schriftelijke info zou krijgen en eventueel een modem of dergelijke zaken.

Dat had ik gelezen ja, maar dan weet Telfort echt wel welke provider er heeft opgezegd, Kom op zeg, zoiets pik je toch niet als klant zijnde.

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 15:15
door Revoked
Waarschijnlijk een lijnkaping. Uitentreuren behandeld hier.
Of...zoals ikzelf heb meegemaakt: een foutief verwerkte opzegging. Door en voor iemand anders, verwerkt onder het verkeerde klantnummer en onder weer een andere postcode.... Dat was echt briljant...

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 15:18
door sylvesterb
reggie2 schreef:
19 apr 2019 15:11
berndv schreef:
19 apr 2019 15:08


Er is door een andere provider opgezegd, de opzegservice dus, daar wordt geen controle op persoon gedaan, die gegevens worden digitaal overgestuurd op adresniveau. 1 typefout en je hebt dit soort gedoe.

Ik zou dan overigens wel verwachten dat ts ook schriftelijke info zou krijgen en eventueel een modem of dergelijke zaken.

Dat had ik gelezen ja, maar dan weet Telfort echt wel welke provider er heeft opgezegd, Kom op zeg, zoiets pik je toch niet als klant zijnde.
Nee ze kunnen dat echt niet zien. De verbindingen gaan via KPN Wholesale die stuurt een elektronisch bericht dat de lijn met ID op datum wordt overgenomen. Op basis van dit bericht stuurt Telfort je geheel automatisch een brief. Er zijn dus geen mensen bij betrokken.

Omdat provider een lijn niet mogen gijzelen (werd vroeger nog wel eens misbruik bij wanbetalers) kunnen ze dit proces niet stoppen, dit kan enkel de nieuwe provider. Los daarvan voorkomt dit ook de mogelijkheid dat een provider zegt "Oh je stapt over naar Ziggo, dat kost je xx per maand bij ons betaald je xx per maand omdat je wilde overstappen".

Als de nieuwe provider een actieve verbinding heeft geleverd kan Telfort wel zien wie de provider is, maar in dit deel van het proces kunnen ze dit niet zien.

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 16:29
door 16again
sylvesterb schreef:
19 apr 2019 15:18
Nee ze kunnen dat echt niet zien. De verbindingen gaan via KPN Wholesale die stuurt een elektronisch bericht dat de lijn met ID op datum wordt overgenomen. Op basis van dit bericht stuurt Telfort je geheel automatisch een brief. Er zijn dus geen mensen bij betrokken.
…...
Als de nieuwe provider een actieve verbinding heeft geleverd kan Telfort wel zien wie de provider is, maar in dit deel van het proces kunnen ze dit niet zien.
Als je aangeeft dat er dingen mis gaan, wordt het voor Telfort dan niet eens tijd om contact op te nemen met KPN Wholesale? Dat een proces geautomatiseerd is, houdt natuurlijk niet in dat je alleen nog maar vanaf de zijlijn kunt toekijken hoe zaken gaan ontsporen.

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 17:54
door reggie2
Precies dat kan niet zomaar ben het met 16again eens.

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 19:27
door Cro
16again schreef:
19 apr 2019 16:29
sylvesterb schreef:
19 apr 2019 15:18
Nee ze kunnen dat echt niet zien. De verbindingen gaan via KPN Wholesale die stuurt een elektronisch bericht dat de lijn met ID op datum wordt overgenomen. Op basis van dit bericht stuurt Telfort je geheel automatisch een brief. Er zijn dus geen mensen bij betrokken.
…...
Als de nieuwe provider een actieve verbinding heeft geleverd kan Telfort wel zien wie de provider is, maar in dit deel van het proces kunnen ze dit niet zien.
Als je aangeeft dat er dingen mis gaan, wordt het voor Telfort dan niet eens tijd om contact op te nemen met KPN Wholesale? Dat een proces geautomatiseerd is, houdt natuurlijk niet in dat je alleen nog maar vanaf de zijlijn kunt toekijken hoe zaken gaan ontsporen.
Die gaan daar echter niets aan doen als het goed is, Dit proces is destijds, uit mijn hoofd op aanvraag van onze overheid, zo ingericht dat de partij waarbij de opzegging gebeurt dit proces niet kan beïnvloeden.

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 20:12
door AO1984
Bob Schurkjens schreef:
19 apr 2019 15:04
Zet je probleem op Klachtenkompas, aan de smilies te zien lost Telfort de meeste klachten goed op:
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 1086dd1fb3
Bedankt voor alle berichten. Vooral Bob. De klacht bij klachtencompas, zorgde ervoor dat we door de klachten afhandeling van Telfort gebeld werden. Hier werden wij beter geholpen. Wij krijgen een noodpakket voor tv en internet opgestuurd.
Daarnaast kregen wij vandaag een starterspakket van KPN thuis, met ons adres en een anderen naam. Wij konden de Telfort dus vertellen dat de andere provider KPN is en zij gaan contact leggen.
We worden volgende week terug gebeld over de stand van zaken.

Re: Tv- en internetabonnement door een ander opgezegd

Geplaatst: 19 apr 2019 20:27
door Bob Schurkjens
Fijn om te lezen. Het ziet er naar uit dat het correct door Telfort wordt opgelost.