LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Billboards verbieden omwille van veiligheid?
-
Billboards verbieden omwille van veiligheid?
Wanneer je als deelnemer aan het verkeer betrapt wordt op het gebruik van je smartphone, word je beboet.
Waarom moet de weggebruiker wel gedogen, dat er metershoge billboards hen uit hun concentratie halen en zodoende de verkeersveiligheid in gevaar wordt gebracht?
Waarom moet de weggebruiker wel gedogen, dat er metershoge billboards hen uit hun concentratie halen en zodoende de verkeersveiligheid in gevaar wordt gebracht?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2019 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: Billboards verbieden omwille van veiligheid?
aan de ene kant heb je wellicht gelijk. aan de andere kant kijk je naar een billboard in elk geval naar buiten, en waarschijnlijk heb je niet zo lang je ogen van het verkeer als wanneer je een berichtje aan het typen ben.
Je kan overal door afgeleid worden, het is nog altijd aan de bestuurder om te zorgen dat hij zich veilig in het verkeer gedraagd
Je kan overal door afgeleid worden, het is nog altijd aan de bestuurder om te zorgen dat hij zich veilig in het verkeer gedraagd
-
Een billboard is ontworpen om in 1 oogopslag de boodschap te kunnen zien. Op een verkeersbord staat vaker meer tekst dan op een billboard. In uw gedachte zouden dan ook alle verkeersborden weggehaald moeten worden.
Daarbij is het een keuze om op andere dingen te letten in het verkeer. Ik hoef niet te kijken naar een billboard.
Daarbij is het een keuze om op andere dingen te letten in het verkeer. Ik hoef niet te kijken naar een billboard.
Niet alleen de billbords, maar dan ook werkelijk alle reclame borden die vanuit de auto of vanaf de fiets te zien zijn.elisabethhendrika schreef: ↑19 apr 2019 07:35Wanneer je als deelnemer aan het verkeer betrapt wordt op het gebruik van je smartphone, word je beboet.
Denk daarbij bijv. maar aan de sommige afleidende reclame uitingen in abri's.
-
Reclame?
Een met tekort info en kijk online maar hoe noteer ik dat adres?
Stoppen mag vaak niet.
Maar ook borden met zoveel info en zo kleine letters, hele maand programma van plaatselijke schouwburg,
en de CDA reclame, die 2 dagen voor en 6 dagen na verkiezingen bleven hangen?
Gelukkig is veel reclame onleesbaar of raakte mijn niet.
Maar de digitale borden, ben je in de file aan het lezen, komt de volgende al... dus ben ik nu te traag of zij te snel...
Elke 5 seconden reclame en ik stond in trage file en kon maar berichten half lezen!
Helaas zijn er vele duur geplaatste die hun doel missen, van onleesbaar klein en teveel tekst op lantaarnpaal borden waar je 50 Km langs moet rijden tot de zieke die thuiskwam met maagband uit ziekenhuis, en week lang tegen Snackbar reclame mocht kijken.... ja, betere reclame is voor de bedrijven, en vergelijk eerst eens alle huidige borden voor je een actie start.
Een makelaar ging alle borden bekijken en zag wat wel en niet leesbaar en/of duidelijk was.
Er word vele miljarden aan foute borden besteed helaas!
Maar ook vele jongeren die nog nauwelijks TV kijken, en mensen met Nee/Nee sticker op de bus, dan moet je wel iets anders doen om reclame te maken ,dus veroorzaken we het een beetje zelf dat er steeds meer op straat reclame komt!
Een met tekort info en kijk online maar hoe noteer ik dat adres?
Stoppen mag vaak niet.
Maar ook borden met zoveel info en zo kleine letters, hele maand programma van plaatselijke schouwburg,
en de CDA reclame, die 2 dagen voor en 6 dagen na verkiezingen bleven hangen?
Gelukkig is veel reclame onleesbaar of raakte mijn niet.
Maar de digitale borden, ben je in de file aan het lezen, komt de volgende al... dus ben ik nu te traag of zij te snel...
Elke 5 seconden reclame en ik stond in trage file en kon maar berichten half lezen!
Helaas zijn er vele duur geplaatste die hun doel missen, van onleesbaar klein en teveel tekst op lantaarnpaal borden waar je 50 Km langs moet rijden tot de zieke die thuiskwam met maagband uit ziekenhuis, en week lang tegen Snackbar reclame mocht kijken.... ja, betere reclame is voor de bedrijven, en vergelijk eerst eens alle huidige borden voor je een actie start.
Een makelaar ging alle borden bekijken en zag wat wel en niet leesbaar en/of duidelijk was.
Er word vele miljarden aan foute borden besteed helaas!
Maar ook vele jongeren die nog nauwelijks TV kijken, en mensen met Nee/Nee sticker op de bus, dan moet je wel iets anders doen om reclame te maken ,dus veroorzaken we het een beetje zelf dat er steeds meer op straat reclame komt!
Je maakt een denkfout. Een billboard rij je kort langs en verdwijnt zeer snel uit je geheugen, waardoor de afleiding minimaal is. Een smartphone zitten mensen langdurig(er) op te turen en is daardoor een afleiding; waarbij ook nog eens een billboard iets is wat je onder het rijden kan zien, terwijl je om je heen kan kijken en een smartphone een klein scherm heeft, waardoor je niet op andere zaken kan letten.elisabethhendrika schreef: ↑19 apr 2019 07:35Wanneer je als deelnemer aan het verkeer betrapt wordt op het gebruik van je smartphone, word je beboet.
-
Een voorbeeld van regulering van reclameboodschappen langs wegen in Aalsmeer.
Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd: Geen
https://decentrale.regelgeving.overheid ... 344_1.html
Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd: Geen
https://decentrale.regelgeving.overheid ... 344_1.html
-
Ik wordt vooral uit mijn concentratie gehaald door medeweggebruikers die zo nodig op hun snertphone moeten turen, appen, en gamen. Die billboards zwalken niet over de weg.elisabethhendrika schreef: ↑19 apr 2019 07:35Wanneer je als deelnemer aan het verkeer betrapt wordt op het gebruik van je smartphone, word je beboet.
Korte rokjesdag levens gevaarlijk gaan we nu overal problemen van maken
NeoDutchio
en berndv
vinden dit leuk
-
Hoeveel metershoge billboards kom je onderweg eigenlijk tegen? Geen idee eigenlijk...
Er is al heel wat reclame langs de weg verboden
https://www.communicatietrends.nl/regel ... n-voldoen/
https://www.communicatietrends.nl/regel ... n-voldoen/
persoonlijk vind ik het geen afleiding. Je blijft naar buiten kijken en zal misschien 1 sec naar de reclame kijken. Daarnaast zie je tijdens die 1 sec dat je naar de reclame kijkt in je ooghoeken vaak genoeg wat er op de weg gebeurd.
Om nog maar te zwijgen van de verkeersborden die je afleiden. Weg met die snelheidsbeperkingen! Bovendien leidt de snelheidsmeter in de auto ook af van het rijden.scontra schreef: ↑19 apr 2019 08:17Niet alleen de billbords, maar dan ook werkelijk alle reclame borden die vanuit de auto of vanaf de fiets te zien zijn.elisabethhendrika schreef: ↑19 apr 2019 07:35Wanneer je als deelnemer aan het verkeer betrapt wordt op het gebruik van je smartphone, word je beboet.
Denk daarbij bijv. maar aan de sommige afleidende reclame uitingen in abri's.
En die enorme grote, lange, bewegende billboards? Beter bekend als "vrachtwagens". Enorm afleidend, moet je ze nog voorbij ook, zie je nòg meer reclame! Verbieden! Direct! En houtrook ook.elisabethhendrika schreef: ↑19 apr 2019 07:35Wanneer je als deelnemer aan het verkeer betrapt wordt op het gebruik van je smartphone, word je beboet.
-
Het is verboden billboards tijdens het rijden vast te houden.
-
Tjonge als dit het enige probleem is wat we in dit land hebben. We zijn toch echt een stelletje azijnzeikerts geworden
@kweenie: Cruisecontrol inschakelen is een optie.
-
Ah, om onze Alfatrion maar eens te quoten: in welke wet staat dat en is dat niet op voorhand als onredelijk bezwarend aan te merken?Theotrucker schreef: Het is verboden billboards tijdens het rijden vast te houden.
Overigens verwacht ik echt dat mijn Teslas eens de reclame zooi gaan voorlezen, gewoon omdat het kan. Lijkt me dat je je dan pas echt bewust wordt van de hoeveelheid reclame-uitingen langs de weg. Nu kijk ik er niet eens naar.
Gewone billboards (overmaatse aanplakbiljetten) vind ik niet hinderlijk. Fel oplichtende led-schermen met bewegende beelden is een ander verhaal; vooral bij duisternis vind ik die knap irritant.