LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beëindiging levensverzekering Nationale-Nederlanden

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
wbtwente

Beëindiging levensverzekering Nationale-Nederlanden

Ongelezen bericht door wbtwente »

Het heeft mij drie jaar procederen gekost voordat ik het gezamenlijke huis kon verkopen.
Er was een overlijdensrisicoverzekering samen met de hypotheek afgesloten bij Nationale Nederlanden. Deze is na het beëindigen van de hypotheek ongevraagd omgezet in een normale levensverzekering. Nu wil ik deze levensverzekering per direct stopzetten. Nu eist Nationale Nederlanden echter dat mijn partner daarmee ook akkoord gaat. Deze wil echter hier niet aan meewerken.
Door de uitspraak van de rechter kon ik het huis verkopen zonder toestemming van mijn partner. Maar blijkbaar kom ik niet zomaar van deze levensverzekering af.
De klantenservice van Nationale Nederlanden kan gekenmerkt worden als: onverschillig, niet coöperatief en absurd traag, voor een reactie staat 50 werkdagen.
Wat kan ik nu het beste doen?
- Niet meer betalen, dan ben ik waarschijnlijk een wanbetaler
- nog zes jaar doorbetalen, zodat Nationale Nederlanden nog een paar euro extra verdient
- rechtszaak tegen de partner starten
- rechtszaak tegen Nationale Nederlanden starten
-?????
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2019 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

sylvesterb

Re: Beëindiging levensverzekering Nationale-Nederlanden

Ongelezen bericht door sylvesterb »

wbtwente schreef:
02 mei 2019 19:03
Wat kan ik nu het beste doen?
- Niet meer betalen, dan ben ik waarschijnlijk een wanbetaler
- nog zes jaar doorbetalen, zodat Nationale Nederlanden nog een paar euro extra verdient
- rechtszaak tegen de partner starten
- rechtszaak tegen Nationale Nederlanden starten
-?????
Niet betalen lijkt me niet verstandig, immers handelt NN conform de overeenkomst. U zult met uw ex-partner eruit moeten komen of gewoon de polis moeten laten doorlopen.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

wbtwente schreef:
02 mei 2019 19:03
Het heeft mij drie jaar procederen gekost voordat ik het gezamenlijke huis kon verkopen.
Er was een overlijdensrisicoverzekering samen met de hypotheek afgesloten bij Nationale Nederlanden. Deze is na het beëindigen van de hypotheek ongevraagd omgezet in een normale levensverzekering....
Stond niet in de kleine lettertjes??

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zie geen reden waarom u deze verzekering niet gewoon kunt beëindigen. De woning is verkocht, dus de geldgever heeft geen belang meer bij de polis, dus u kunt er mee doen en laten wat u wilt.

Stop gewoon met betalen.

Betaling van een ORV kan niet afgedwongen worden.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo'n overlijdensrisicoverzekering staat in principe los van de hypotheek. Het is vaak wel verplicht bij een hypotheek om een overlijdensrisicoverzekering af te sluiten en aan de hypotheek te 'koppelen', maar dat betekent niet dat die verzekering zomaar stopt als de hypotheek stopt. Gelukkig niet, anders zouden mensen die vanwege een ernstige ziekte niet meer elders een orv kunnen afsluiten ook niet meer zonder risico kunnen verhuizen.

Bij zo'n verzekering heb je te maken met verzekeringnemer, premiebetaler, begunstigde en verzekerde leven. Vanuit fiscale redenen is het vaak niet zo dat het verzekerde leven niet degene is die de premie betaalt. Maar veel belangrijker, het is (gelukkig) zo dat je niet zomaar de dekking van de verzekering van een ander kunt opzeggen. Als jullie verzekering op jullie beider levens is afgesloten en jullie beide begunstigde zijn (op het leven van de ander), dan zul je dus ook beiden toestemming moeten geven om de verzekering te beëindigen. Dit heeft dus niets te maken met onverschilligheid van NN, maar is juist vanwege de zekerheid die een verzekering je moet bieden.

Maar waarom heeft de advocaat dit niet meteen bij de hypotheek-rechtszaak meegenomen? Het zit er nu namelijk dik in dat als je de verzekering echt wil beëindigen, je opnieuw een rechtszaak zult moeten voeren tegen je ex.

Gesloten