Onbedoeld ingeschreven bij NTI
Geplaatst: 04 mei 2019 13:32
Beste lezers,
Enkele weken geleden heb ik mij georiënteerd om mijn studie European studies te vervolgen bij NTI, aangezien ik van plan ben om te gaan verhuizen leek het mij een idee om de studie waar ik mee bezig was voort te zetten bij hen. Toen ik inzage wou in het kostenplaatje heb ik op de aanmeld knop geklikt zodat ik bij het kostenplaatje kon komen. Na dit gezien te hebben heb ik het tabblad gesloten zonder het verder te voltooien. De enige gegevens die ingevuld zijn, waren mijn email adress, het adress van het ouderlijke huis en mijn naam. Ik heb geen handtekening ingevuld, geen bankgegevens en ik heb mij niet aangemeld via studielink.
Enkele weken later kreeg ik tot mijn schrik een mail dat er een boekenpakket onderweg was naar mijn huis. Ik heb toen een mail gestuurd naar NTI dat het een fout geweest moest zijn en dat ik hem retour zou sturen, als antwoord hierop kreeg ik een zeer botte reactie:" Je hebt je ingeschreven voor de studie en je bedenktermijn is al voorbij, dus als jij je uit wilt schrijven, moet je het hele jaar betalen." Ik heb meerdere keren contact gehad en elke keer kreeg ik een mail terug, jij bent fout, wij niet, dus betalen. Omdat ik al bezig ben met een studie is het voor mij onmogelijk om het bedrag te betalen wat zij nu van mij vragen en dat allemaal terwijl ik mij nooit daadwerkelijk heb aangemeld. Inmiddels hebben zij een incasso bureau ingeschakeld en ben ik aan het kijken voor juridische stappen. Ik heb meerdere malen geprobeerd om samen tot een oplossing te komen, een schikking of dat ik de studie volgend jaar begin zoals mijn originele plan, maar dat mocht niet baten. Zij zijn alleen op geld uit en een gezamenlijke oplossing zoeken is geen optie. Ze zijn vreselijk bot en ze reageren nauwelijks op vragen en voorstellen.
Als er mensen zijn met soortgelijke gevallen met NTI neem dan contact met mij op. Samen sta je tenslotte sterker. Ook verzoek ik mensen die eerder problemen gehad hebben met NTI contact met mij op te nemen. Ik heb op dit forum behoorlijk wat problemen met NTI voorbij zien komen en ik hoop samen met jullie wat terug te doen.
Groet,
Stephan de Rijke
Enkele weken geleden heb ik mij georiënteerd om mijn studie European studies te vervolgen bij NTI, aangezien ik van plan ben om te gaan verhuizen leek het mij een idee om de studie waar ik mee bezig was voort te zetten bij hen. Toen ik inzage wou in het kostenplaatje heb ik op de aanmeld knop geklikt zodat ik bij het kostenplaatje kon komen. Na dit gezien te hebben heb ik het tabblad gesloten zonder het verder te voltooien. De enige gegevens die ingevuld zijn, waren mijn email adress, het adress van het ouderlijke huis en mijn naam. Ik heb geen handtekening ingevuld, geen bankgegevens en ik heb mij niet aangemeld via studielink.
Enkele weken later kreeg ik tot mijn schrik een mail dat er een boekenpakket onderweg was naar mijn huis. Ik heb toen een mail gestuurd naar NTI dat het een fout geweest moest zijn en dat ik hem retour zou sturen, als antwoord hierop kreeg ik een zeer botte reactie:" Je hebt je ingeschreven voor de studie en je bedenktermijn is al voorbij, dus als jij je uit wilt schrijven, moet je het hele jaar betalen." Ik heb meerdere keren contact gehad en elke keer kreeg ik een mail terug, jij bent fout, wij niet, dus betalen. Omdat ik al bezig ben met een studie is het voor mij onmogelijk om het bedrag te betalen wat zij nu van mij vragen en dat allemaal terwijl ik mij nooit daadwerkelijk heb aangemeld. Inmiddels hebben zij een incasso bureau ingeschakeld en ben ik aan het kijken voor juridische stappen. Ik heb meerdere malen geprobeerd om samen tot een oplossing te komen, een schikking of dat ik de studie volgend jaar begin zoals mijn originele plan, maar dat mocht niet baten. Zij zijn alleen op geld uit en een gezamenlijke oplossing zoeken is geen optie. Ze zijn vreselijk bot en ze reageren nauwelijks op vragen en voorstellen.
Als er mensen zijn met soortgelijke gevallen met NTI neem dan contact met mij op. Samen sta je tenslotte sterker. Ook verzoek ik mensen die eerder problemen gehad hebben met NTI contact met mij op te nemen. Ik heb op dit forum behoorlijk wat problemen met NTI voorbij zien komen en ik hoop samen met jullie wat terug te doen.
Groet,
Stephan de Rijke