LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door Jark »

Meesterlijk die Ridder :D

jonis
Berichten: 2764
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door jonis »

kuklos schreef:
05 mei 2019 14:26

Dus de reactie van Jonis is heel begrijpelijk. En dat volgt er een eenregelige reactie, maar verder niets. Wordt er niet ingegaan op andere on topic reacties en adviezen.
Dan had je mijn reaktie niet begrepen. :wink:
Wel een vrindin in Vietnam kunnen vinden en hierheen halen maar visumvragen te moeilijk vinden.
NB ridder woont in ambassaderegio Den Haag ; Schiedam; die kan tussen het pizza leveren door zelfs nog even er voorbij gaan, nog tijd genoeg voor.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
05 mei 2019 12:22
Beste forumgebruikers,

Als jullie onderling wat uit te vechten hebben, doe dat dan lekker via pb's of ga babbelen in een huiskamertopic . Alle berichten die niets met de vraag van TS te maken hebben, zijn verwijderd.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG
In de huiskamer heb ik geprobeerd het e.e.a te relativeren vwb ' het commentaar' op Ridder 777 en of hij wel of niet een trol is.
Het had niets met zijn vraag te doen , maar ik ' babbelde ' nog even over Ridder 777 zelf en hoe ik tegen bepaalde dingen aankijk.
Helaas.....dat bericht van mij daar is gemeld , terwijl in dit topic zelf nog wel steeds ' gebabbeld ' wordt over Ridder 777.
Vind ik ook geen punt hoor , mag van mij :wink:

Dus is mijn reactie terecht of niet terecht gemeld .......het zal wel.... :o

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door grun »

Ik denk niet dat Ridder een trol is, maar denk dat hij, gezien vanuit zijn wereld, oprechte vragen stelt. Hij doet alleen niks met de antwoorden en dat is wat me irriteert. Vraag dan niks als je niet bereid bent te luisteren.

Met name de baan als bezorger bij de cafetaria. Zijn werkgeefster buit hem aan alle kanten uit, daarover zijn de vaste reaguurders het toch wel eens, maar hij blijft gewoon zitten omdat de fooien zo goed zijn. Word wakker, Ridder!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door Revoked »

Nou, qua prijs valt het me nog reuze mee. Met z'n drieën voor €1900. Da's echter voor Ridder een maandsalaris voor alleen de retourtjes...geen idee of hij dat goedkoop vind. En of zijn vriendin wel weer mee terug gaat. Ik heb bij goede kennissen die soort situaties iets te vaak mogen meemaken. GTST, maar dan in het eggie...

witte angora
Berichten: 30937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door witte angora »

grun schreef:
05 mei 2019 17:58

Met name de baan als bezorger bij de cafetaria. Zijn werkgeefster buit hem aan alle kanten uit, daarover zijn de vaste reaguurders het toch wel eens, maar hij blijft gewoon zitten omdat de fooien zo goed zijn. Word wakker, Ridder!
Geloof mij nu maar, bij sommige mensen werkt het echt zo. Die zitten vastgebakken in het vertrouwde, en zijn met geen stok en geen paard naar elders te krijgen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door moederslink »

Plus hij werkt daar al 3 jaar, kent de buurt goed en heeft faalangst vwb solliciteren elders.
Denkt dat ie toch nergens wordt aangenomen omdat hij niet ' in het team past ' ( heeft ie vaker gehoord ) schreef hij ooit.
Deze bazin is toch ' vertrouwd ' zeg maar , ondanks dat ze hem steeds een oor aannaait.
Het voelt waarschijnlijk voor hem toch veilig...en hij is dat gewend blijkbaar :?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:
05 mei 2019 20:07
Geloof mij nu maar, bij sommige mensen werkt het echt zo. Die zitten vastgebakken in het vertrouwde, en zijn met geen stok en geen paard naar elders te krijgen.
Dat wil ik best geloven en als Ridder daarmee tevreden is, prima. Maar waarom dan de vraag wat wij zouden doen als wij in zijn plaats in zijn schoenen zouden staan? Als je toch niet wilt veranderen heeft dat weinig zin lijkt me.

witte angora
Berichten: 30937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hij wil wel, maar kan het niet. Of durft het niet, dat zal het eerder zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door moederslink »

Precies , misschien wil hij wel veranderen maar is hij niet bij machte om te kunnen veranderen?
Onzeker? Bevestiging vd forummers nodig?
Hij voelt zich goed hier en ik hoop nu maar dat we " onze " Ridder nu niet weggejaagd hebben :(

Ridder777

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

bedankt voor de antwoorden.
Morgen bel ik maar weer de ambassade.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door moederslink »

Fijn, goed zo Ridder!
Ik denk dat jouw vriendin en dochter geen visum nodig hebben. Zij zijn nog steeds Vietnamees staatsburger en gaan ' gewoon ' even op vakantie naar hun vaderland denk ik dan maar ( maar misschien te simpel gedacht ? :P ) .
Onderzoek wel goed hoe het zit met het weer teruggaan naar Nederland.
Je hebt tijd zat om alles grondig uit te zoeken, jullie gaan pas volgend jaar immers, dus overhaast niets.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vergeet niet dat de Ambassade wel eens vaker fout info geeft.

Als je voor $25 online een visum voor 1 maand kunt krijgen..... en zij weten ook niet of je vrouw al een Nederlands paspoort heeft of nog niet.
Dus ook die geven soms foute antwoorden.

Lees mijn bericht van gister eens en kijk daar hoe makkelijk het is.

NeoDutchio
Berichten: 12356
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
06 mei 2019 10:08
Vergeet niet dat de Ambassade wel eens vaker fout info geeft.

Als je voor $25 online een visum voor 1 maand kunt krijgen..... en zij weten ook niet of je vrouw al een Nederlands paspoort heeft of nog niet.
Dus ook die geven soms foute antwoorden.

Lees mijn bericht van gister eens en kijk daar hoe makkelijk het is.
Ik denk niet dat het foute antwoorden zijn, maar gebrek aan informatie en doorvragen. Een medewerker van de ambassade kan niet ruiken welke staus de vriendin en dochter hebben.

Moneyman
Berichten: 30255
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
06 mei 2019 10:22
Ik denk niet dat het foute antwoorden zijn, maar gebrek aan informatie en doorvragen. Een medewerker van de ambassade kan niet ruiken welke staus de vriendin en dochter hebben.
Dat kan hij inderdaad niet ruiken. Maar als getrainde professional kan en zal hij er natuurlijk wél naar vragen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Heeft mijn vrindin en dochter een visum nodig?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ervaring? Vaak werken er jonge meiden aan de telefoon en geen ervaren personeel.....

Ik weet van vele andere landen wat daar werkte, en die zijn niet altijd even ervaren!

Gesloten