WTC maakt spelfout in naam op e-ticket
Geplaatst: 10 mei 2019 09:06
Ik heb in maart mijn vliegticket geboekt bij WTC. Nadat ik had geboekt kreeg ik een boekingsbevestiging en een E-ticket toegemaild. Tot mijn schrik bleek dat mijn voornaam verkeerd gespeld stond op het E-ticket. Op de website van het WTC wordt geadviseerd direct contact op te nemen indien dit het geval is. Daarom heb ik direct gebeld naar de klantenservice.
Toen ik eenmaal een medewerker aan de lijn kreeg werd mij verteld dat er een probleem was met het systeem waardoor deze fout was ontstaan. Ze vertelde mij dat deze fout geen consequenties zou hebben tijdens mijn reis omdat in het reserveringssysteem van de vliegmaatschappij, waarin de WTC medewerkers inzage hebben, mijn gegevens wel correct gespeld stonden. Toen ik haar erop wees dat een E-ticket regelmatig wordt gecontroleerd aan de hand van de paspoort gegevens, en dat een spelfout in de persoonsgegevens wel degelijk nadelige consequenties kan hebben, bleef zij toch volhouden dat deze fout geen reden tot zorg is en dat ik met deze E-ticket op reis kan gaan.
Nu, i ben een reisfanaat en ik heb toch echt vaak meegemaakt dat in sommige landen een E-ticket gecontroleerd wordt alvorens de reis wordt gecontinueerd. Bovendien vond ik het zeer onprofessioneel dat WTC, als bekend is dat er een probleem is in het systeem wat kan leiden tot spelfouten op de E-ticket, niet zelf de klant hierover had geïnformeerd. Wil WTC een goede klantgerichte service lenen, dan hadden ze op zijn minst mij zelf moeten benaderen en informeren over deze fout en vervolgens een E-ticket toezenden waarop mijn gegevens wel correct gespeld staan. Echter was dit niet gebeurd.
Uiteindelijk heb ik meerdere keren gebeld en gemaild. En pas de dag dat ik op vakantie ging kreeg ik, na heel veel aandringen, een E-ticket waarop mijn naam wel goed gespeld stond. Omdat dit zo lang had geduurd heeft het bij mij heel veel stress bezorgd. Ook hadden meerdere medewerkers van het WTC mij telkens gezegd dat mijn gegevens wel goed gespeld stonden op het E-ticket, terwijl ik als bijlage mijn E-ticket had verzonden waarop toch echt mijn naam verkeerd gespeld stond.
Na mijn reis heb ik WTC gebeld om te zeggen dat ik zeer ontevreden was hierover. Mij werd toen gezegd dat de medewerkers die ik eerder had gesproken wel gelijk hadden toen ze zeiden dat mijn naam correct gespeld was op het E-ticket. Haar argument was dat in het reserveringssysteem (dat niet voor de klant zelf in te zien is) mijn gegevens wel goed gespeld stonden. Toen ik duidelijk maakte dat de klant zelf recht heeft op een E-ticket waarop de naam goed gespeld wordt, en dat ik bovendien tijdens mijn reis twee maal mijn E-ticket moest tonen, hield zij vol dat WTC toch goed gehandeld had en dat ze een goede service hadden verleend.
Ik werd boos en ik eiste een vergoeding te krijgen nadat ik zo slechte ben behandeld. WTC weigerde ook maar enige vergoeding te geven.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Weet iemand wat de rechten van de klant zijn wat betreft een E-ticket?
Toen ik eenmaal een medewerker aan de lijn kreeg werd mij verteld dat er een probleem was met het systeem waardoor deze fout was ontstaan. Ze vertelde mij dat deze fout geen consequenties zou hebben tijdens mijn reis omdat in het reserveringssysteem van de vliegmaatschappij, waarin de WTC medewerkers inzage hebben, mijn gegevens wel correct gespeld stonden. Toen ik haar erop wees dat een E-ticket regelmatig wordt gecontroleerd aan de hand van de paspoort gegevens, en dat een spelfout in de persoonsgegevens wel degelijk nadelige consequenties kan hebben, bleef zij toch volhouden dat deze fout geen reden tot zorg is en dat ik met deze E-ticket op reis kan gaan.
Nu, i ben een reisfanaat en ik heb toch echt vaak meegemaakt dat in sommige landen een E-ticket gecontroleerd wordt alvorens de reis wordt gecontinueerd. Bovendien vond ik het zeer onprofessioneel dat WTC, als bekend is dat er een probleem is in het systeem wat kan leiden tot spelfouten op de E-ticket, niet zelf de klant hierover had geïnformeerd. Wil WTC een goede klantgerichte service lenen, dan hadden ze op zijn minst mij zelf moeten benaderen en informeren over deze fout en vervolgens een E-ticket toezenden waarop mijn gegevens wel correct gespeld staan. Echter was dit niet gebeurd.
Uiteindelijk heb ik meerdere keren gebeld en gemaild. En pas de dag dat ik op vakantie ging kreeg ik, na heel veel aandringen, een E-ticket waarop mijn naam wel goed gespeld stond. Omdat dit zo lang had geduurd heeft het bij mij heel veel stress bezorgd. Ook hadden meerdere medewerkers van het WTC mij telkens gezegd dat mijn gegevens wel goed gespeld stonden op het E-ticket, terwijl ik als bijlage mijn E-ticket had verzonden waarop toch echt mijn naam verkeerd gespeld stond.
Na mijn reis heb ik WTC gebeld om te zeggen dat ik zeer ontevreden was hierover. Mij werd toen gezegd dat de medewerkers die ik eerder had gesproken wel gelijk hadden toen ze zeiden dat mijn naam correct gespeld was op het E-ticket. Haar argument was dat in het reserveringssysteem (dat niet voor de klant zelf in te zien is) mijn gegevens wel goed gespeld stonden. Toen ik duidelijk maakte dat de klant zelf recht heeft op een E-ticket waarop de naam goed gespeld wordt, en dat ik bovendien tijdens mijn reis twee maal mijn E-ticket moest tonen, hield zij vol dat WTC toch goed gehandeld had en dat ze een goede service hadden verleend.
Ik werd boos en ik eiste een vergoeding te krijgen nadat ik zo slechte ben behandeld. WTC weigerde ook maar enige vergoeding te geven.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Weet iemand wat de rechten van de klant zijn wat betreft een E-ticket?