Pagina 1 van 2

Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 20 mei 2019 18:31
door smordac
Ik plaaste gisteren een booking op Cheaptickets.nl voor 5 tickets, 1500 euros. De booking ging prima, betaling ging prima, alles lijkt in orde .... Tot dat ik de volgende ochtend de volgende email kreeg van cheaptickets.nl

"
Helaas is je boeking op Cheaptickets niet gelukt. Tijdens het boeken heeft de luchtvaartmaatschappij foutieve informatie aan ons doorgeven over de prijs van de beschikbare stoelen die je had geselecteerd. We hebben geprobeerd om je stoelen opnieuw in te boeken maar dat is niet gelukt.
We hebben je boeking CHNL-14362845 geannuleerd en je betaling van €1.573,90 teruggedraaid.
Door de verwerkingstijd kan het 5 - 10 dagen duren voordat je het bedrag op je rekening terugziet.
"

5 - 10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest tussen Cheaptickets.nl en de luchtvaartmaatschappij: Schandalig !

Verder is de helpdesk/contact center waardeloos: Standard verhaal waarmee zij zeggen dat het kan gebeuren en dat het zo staat gemeld in de kleine letters van de "algemene voorwaarden" ...

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 20 mei 2019 19:23
door scontra
Geduld is, ook in deze, een schone zaak.
De administratieve verwerking neemt nu eenmaal wat tijd in beslag.
Wees blij dat u uw geld netjes terug krijgt, al moet u er dan enkele dagen op wachten.
Meestentijds nemen bedrijven een ruime marge bij de aankondiging van een retourbetaling, in de praktijk is het vaak al binnen een paar dagen opgelost.
Nog maar even, al nagelbijtend, afwachten op hetgeen er komen gaat, want hier kan niemand de verwerking voor u versnellen, al is de goede wil zeker aanwezig.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 20 mei 2019 19:38
door NeoDutchio
Bij herroeping staat er een wettelijk termijn voor van 14 dagen, waarom zou het hier anders zijn? Thuis kunt u gewoon met uw bankpasje of een app online alles doen, maar voor bedrijven ligt dat wat anders. Betalingen gaan in shifts en moeten gecontroleerd worden. 5 tot 10 dagen is dan niet extreem lang.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 20 mei 2019 19:39
door Bob Schurkjens
Wel cheap van ze om iemand anders de schuld te geven. Maar ja, dat kun je verwachten met zo'n bedrijfsnaam.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 20 mei 2019 20:56
door alfatrion
Ik vind vijf tot tien dagen helemaal niet zo vreeslijk lang.

Een ander punt is dat -als u een andere boeking plaatst- u nu mogelijk duurder uit bent. De extra kosten hiervan kunt u verhalen op cheaptickets.nl

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 20 mei 2019 21:02
door Costnix
Maar of ze die extra kosten gaan betalen?
Wat als de vragensteller goedkopere tickets vind? Moet deze het verschil dan aan Cheaptickets betalen?

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 20 mei 2019 22:11
door sylvesterb
alfatrion schreef:
20 mei 2019 20:56
Ik vind vijf tot tien dagen helemaal niet zo vreeslijk lang.

Een ander punt is dat -als u een andere boeking plaatst- u nu mogelijk duurder uit bent. De extra kosten hiervan kunt u verhalen op cheaptickets.nl
Cheaptickets heeft de overeenkomst niet bevestigd, immers zijn zij reseller en sturen ze pas de bevestiging als dit rond is. Waarom weer iemand blij maken met een dode mus.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 21 mei 2019 00:24
door alfatrion
sylvesterb schreef:
20 mei 2019 22:11
Cheaptickets heeft de overeenkomst niet bevestigd, immers zijn zij reseller en sturen ze pas de bevestiging als dit rond is.
Als verkoper een boek te koop zet en een klant aanvaard dat aanbod, dan kan hij zich later niet verweren met het argument dat hij een reseller is en geen bevestiging gestuurd heeft. Hier geld hetzelfde. Cheaptickets doet een aanbod, de klant aanvaard dat aanbod, dus hebben beiden partijen verplichtingen.
Costnix schreef:
20 mei 2019 21:02
Wat als de vragensteller goedkopere tickets vind? Moet deze het verschil dan aan Cheaptickets betalen?
Nee.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 21 mei 2019 10:11
door yan
vooral omdat niet iedereen het geld kan missen om opnieuw ergens anders te boeken voordat het originele bedrag teruggeboekt is.
Dan is het wellicht ook niet verstandig dit te boeken

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 21 mei 2019 10:33
door Costnix
@moneyman: Natuurlijk ben je dat geld niet aan Cheaptickets verschuldigd, het was een retorische vraag.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 21 mei 2019 11:04
door Komkommertijd
Het beste is bij een firma zelf boeken en niet via tussenpersoon.

Vaak niet goedkoper, maar ze vergelijken alle maatschappijen en mogelijkheden.
Daarbij kreeg ik KLM ticket met overstap die 18 uren duurde... en voor €34,- meer een rechtstreekse vlucht van 2.50 dus minder dan 3 uren op betere tijden....

Ook weet je na betalen dat de tickets in je mailbox staan en via een andere firma moet je daar langer op wachten.
Kijk of deze vlucht nog beschikbaar is en tegen welke prijzen.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 21 mei 2019 12:40
door alfatrion
Costnix schreef:
21 mei 2019 10:33
@moneyman: Natuurlijk ben je dat geld niet aan Cheaptickets verschuldigd, het was een retorische vraag.
Je vraag doet vermoeden dat je vind dat Cheaptickets ook het verschil moet vergoeden aan de klant, maar een dergelijk standpunt gaat er aan voorbij dat er door aanvaarding van een aanbod een overeenkomst tot stand komt en Cheaptickets haar verplichting niet nakomt.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 21 mei 2019 12:44
door witte angora
En? Is het geld inmiddels al op de rekening gestort?

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 21 mei 2019 17:18
door Costnix
Ik vind van wel, maar Cheaptickets is daar helemaal niet toe verplicht. Het geld voor de tickets natuurlijk wel.
Maar wat als de vragensteller een dekkingskoop had gedaan door ergens anders nieuwe vervangende tickets te kopen?
https://www.wetboekplus.nl/burgerlijk-w ... elijkheid/

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 21 mei 2019 20:34
door Moneyman
Costnix schreef:
21 mei 2019 10:33
@moneyman: Natuurlijk ben je dat geld niet aan Cheaptickets verschuldigd, het was een retorische vraag.
Wablief? Waar reageer je op?

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 21 mei 2019 21:39
door witte angora
Moneyman schreef:
21 mei 2019 20:34
Costnix schreef:
21 mei 2019 10:33
@moneyman: Natuurlijk ben je dat geld niet aan Cheaptickets verschuldigd, het was een retorische vraag.
Wablief? Waar reageer je op?
Hij reageert op Alfa:
alfatrion schreef:
21 mei 2019 00:24
Costnix schreef:
20 mei 2019 21:02
Wat als de vragensteller goedkopere tickets vind? Moet deze het verschil dan aan Cheaptickets betalen?
Nee.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 21 mei 2019 22:14
door Moneyman
Aha. Ik was me al van geen kwaad bewust :mrgreen:

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 22 mei 2019 00:10
door alfatrion
Costnix schreef:
21 mei 2019 17:18
Ik vind van wel, maar Cheaptickets is daar helemaal niet toe verplicht. Het geld voor de tickets natuurlijk wel.
Waarom vind je dat Cheaptickets daar niet toe verplicht zou zijn?
Costnix schreef:
21 mei 2019 17:18
Maar wat als de vragensteller een dekkingskoop had gedaan door ergens anders nieuwe vervangende tickets te kopen?
https://www.wetboekplus.nl/burgerlijk-w ... elijkheid/
Juridisch technisch is dit artikel niet van toepassing, maar praktisch gezien is het dat wel. Dat artikel is een codificatie van het rechtsgevolg van niet-nakoming op basis van de meer algemene regels. De dekkingskoop is een manier om de schade te begroten.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 22 mei 2019 11:30
door Costnix
Maar ja, de vragensteller heeft het geld niet om een dekkingsaankoop te doen.

Re: Schandalig: 5-10 dagen om geld terug te krijgen hoewel het fout is geweest aan Cheaptickets.nl kant

Geplaatst: 22 mei 2019 12:40
door alfatrion
TS kan voor de plaatsvervangende schadevergoeding ex art. 6:87 BW gaan en voor de hoogte van de schadevergoeding zich baseren op een marktonderzoekje.