LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Rickertt
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2019 11:28

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Rickertt »

Dank voor alle reacties. Ik laat de auto als youngtimer verzekeren. Wel nog ff laten taxeren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Yong timer verzekering?

Ik heb die ook, maar er naast nog normale dagelijkse auto die jonger is.
Vaak eisen ze bepaalde leeftijd voertuig en maximaal 7000Km mag ik maken.

De rest moet ik in de andere auto doen, en daarvoor kreeg ik de lage premie.
Als ik de dure weg doe word die Yong Timer weer mijn normale dure!

Maar ik weet niet hoe andere verzekeraars het doen, maar heb vermoeden dat dit wel eens een eis bij vele kan zijn....
Het maximale KM per Jaar en die 2e er naast.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
23 mei 2019 00:06
Verzekeren heeft ook een maatschappelijke functie. Zonder autoverzekering kom je niet op je werk, ook voor hypotheek zijn allerlei verzekeringenverplicht.

Gezien het schadeverleden van TS zie ik geen enkele legitieme reden om de verzekering te weigeren.

Zet wat mij betreft de douche nog maar wat kouder
Onzin. Een auto is geen vereiste om maatschappelijk actief te kunnen zijn. En als een auto in een individueel geval toch noodzakelijk mocht zijn, dan kan je altijd nog een courant model kopen dat wel makkelijk te verzekeren is. Volgens jouw redenering zou je ook geen reisverzekering hoeven te hebben: het is immers van maatschappelijk belang dat je weer thuis wordt gebracht als er iets is gebeurd.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Rickertt schreef:
28 mei 2019 14:06
Dank voor alle reacties. Ik laat de auto als youngtimer verzekeren. Wel nog ff laten taxeren.
Een taxatie voor een WA verzekering?

jan80
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 nov 2010 13:15

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door jan80 »

Soms zijn die verzekeraars ook niet te snappen. Misschien moet je gewoon een andere zoeken?
InShared.. misschien geen benefit for all?



Wanneer je prijzen van autoverzekeringen vergelijkt, merk je dat er grote verschillen zijn. Je kan jaarlijks enorm veel geld te besparen door goed rond te kijken. Let wel op, de prijs is niet het enige criterium. Vergelijk ook hoe snel de maatschappij uitbetaalt na een schadegeval, bijvoorbeeld door dat te vragen aan de makelaar.

Daarnaast is het erg belangrijk om af te dingen op de prijs van de autoverzekering. Heel wat mensen weten en doen het niet, maar verzekeringsmakelaars zijn relatief vrij om de prijs van de autoverzekering te bepalen. De winstmarge die op autoverzekeringen genomen wordt is relatief groot, waardoor ook de speelruimte om de prijs aan te passen toeneemt.

Het loont dus altijd de moeite om de prijs van de autoverzekering niet zonder meer te accepteren. Vaak helpt het om offertes van andere maatschappijen mee te nemen naar je eigen makelaar. Alleen zo word je autoverzekering echt goedkoop. Durf dus met simulaties en vergelijkingen op tafel te gooien tijdens de prijsonderhandelingen.

Tip: 231 autoverzekeringen vergelijken bij zelfoverstappen.nl (21 verzekeraars)

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt een makelaar voor uw autoverzekeringen? Heel apart. Werkt hij gratis?

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jan80 schreef:
25 jun 2019 20:30
De winstmarge die op autoverzekeringen genomen wordt is relatief groot, waardoor ook de speelruimte om de prijs aan te passen toeneemt.
Vandaar dat de verzekeraars op hun vingers getikt zijn en de premie's behoorlijk omhoog zijn gegaan om de dekkingsgraad weer op orde te krijgen. Autoverzekeringen werden jarenlang zo goedkoop verkocht dat er meer aan schades werd uitbetaald dan dat er aan premie binnen kwam.
Maar goed, gaat u maar naar uw makelaar, wie weet waar deze nog meer op kan besparen.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
28 mei 2019 18:53
Rickertt schreef:
28 mei 2019 14:06
Dank voor alle reacties. Ik laat de auto als youngtimer verzekeren. Wel nog ff laten taxeren.
Een taxatie voor een WA verzekering?
Nee, voor een youngtimer verzekering.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Het gaat bij een WA verzekering uiteraard niet om de te vergoeden schade aan de eigen auto maar over de te vergoeden schade aan derden. Mij is 35 jaar geleden (mijn eerste amerikaan) al uitgelegd dat een grote zware auto met een zware 8 cilinder motor meer schade kan veroorzaken bij een aanrijding dan een Suzuki Alto. Dat was destijds de reden om mij te weigeren. Overigens kon ik toen wel terecht bij een andere verzekeraar (en ook nog tegen een heel redelijke premie).
Inmiddels mijn Amerikanen (tja, ik heb er meerdere, zowel zakelijk als hobby) naar volle tevredenheid al jarenlang en zonder problemen all-risk verzekerd via een bedrijfsverzekering.

v.d.Heyden

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Moneyman schreef:
25 jun 2019 21:15
Lady1234 schreef:
28 mei 2019 18:53
Rickertt schreef:
28 mei 2019 14:06
Dank voor alle reacties. Ik laat de auto als youngtimer verzekeren. Wel nog ff laten taxeren.
Een taxatie voor een WA verzekering?
Nee, voor een youngtimer verzekering.
Een youngtimer verzekering hoeft niet per definitie All-risk te zijn (bij all-risk is een taxatierapport bijna altijd verplicht), kan ook een WA verzekering zijn waarbij een taxatierapport niet is verplicht (eigen schade wordt dan niet vergoed).

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Moneyman »

Toen ik me oriënteerde op de youngtimerverzekering voor m’n spider moest ik ook bij WA een taxatierapport leveren. Heb uiteindelijk alsnog voor all risk gekozen, maar das een ander verhaal :wink:

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het lijkt me logisch dat bij een young-timer autoverzekering voor all-risk of WA plus een taxatierapport vereist is door je eigen verzekeraar. Maar ik zie daarvan het nut en de noodzaak bij alleen een WA verzekering voor je verzekeraar niet in.

Als je schade hebt door eigen schuld, betaalt uiteraard je eigen .WA verzekering niets. Heb je schade door een ander dan betaalt ook je eigen WA verzekering niets, maar de verzekeraar van de tegenpartij.

Dan kan het handig zijn voor jezelf dat je een recent taxatierapport hebt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De verzekeraars stellen allen andere eisen.
De WA+ vragen ze vaak een taxatie.

Maar ook vele aanbieders die alleen en Youngtimer accepteren als er een andere naast gereden werd of met weinig KM per jaar!

criticus2
Berichten: 1106
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: InShared: geen autoverzekering vanwege groot risico

Ongelezen bericht door criticus2 »

zeker bij youngtimers kan het handig zijn over een taxatierapport te beschikken ook al verzeker je alleen WA. Onderdelen kunnen al best lastig zijn om aan te komen en daarmee relatief duur bv. Daarnaast wordt de economische waarde nogal eens lager ingeschat dan ie daadwerkelijk is. Zeker waar de laatste jaren de bedragen die voor nette youngtimers betaald wordt aardig gestegen zijn.

Gesloten