Pagina 1 van 1

Pas op met energiedirect

Geplaatst: 22 jul 2004 22:06
door energiedirect[[email protected]]
Beste lezers,

pas op met energiedirect. Iemand heeft mijn gegevens zomaar misbruikt en offertes geplaatst en nu zegt men daar dat ik klant ben. Ik heb hen een e-mail gestuurd en aangegeven dat dit een misverstand moet zijn maar men houdt voet bij stuk. Wellicht opzettelijke misleiding? Morgen gaat mijn adcovaat stappen ondernemen. Om een indruk te hebben wat de mederwerker van de klantenmedewerker energiedirect allemaal schrijft zie onderstaande reactie.

Geachte heer/mevrouw,


Hartelijk dank voor uw bericht.

In antwoord hierop berichten wij u hierbij het volgende:

Sinds dit jaar is het mogelijk op afstand, bijvoorbeeld via internet, een machtiging tot automatische afschrijving te geven danwel een contract af te sluiten. Vandaar dat het niet noodzakelijk is een handtekening te zetten. U bent dus wel degelijk een contract aangegaan, wel op de eerder genoemde datum; 11-7-2004 om 21.24uur.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice, energie:direct

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 23 jul 2004 09:33
door sprokkel
Volgens mij is een contract pas rechtsgeldig als er een handtekening onderstaat.

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 23 jul 2004 09:36
door Gast
Dat van die handtekening is niet zo maar het is wel zo dat Energie direct zal moeten bewijzen dat er inderdaad met die specifieke consument een overeenkomst is aangegaan. Dat kunnen ze waarschijnlijk niet.

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 09 dec 2004 16:17
door lin14
Sinds 1 juli 2004 zijn bedrijven die telefonisch een contract aanbieden verplicht om een geluidsopname van de gemaakte afspraken te maken.
Is er geen geluidsopname heeft zo'n bedrijf ook geen poot om op te staan.

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 10 dec 2004 15:58
door Valetta
Bewijslast ligt altijd bij de eiser, Wat zij vaak aanvoeren is dat het aannemelijk is dat er een overeenkomst is aangegaan als als voldoende privegegevens aanwezig zijn , denk aan bank/gironummer, geboortedatum etc.

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 13 dec 2004 16:11
door J_Edelbloedt
Men komt daar afspraken niet na!!
Binnen 4 weken zou het welkomstkado zijn overhandigt....vergeet t maar!
Reactie op email blijft uit......
Probeer je hen te bellen, zegt men toe terug te zullen bellen.....no way.

Na nogmaals zelf te hebben gebeld (a 70 c/m) kreeg ik te horen dat men bezig is met het afhandelen van mijn emails, maar dat de afhandeling daarvan op een andere afdeling plaats vind!

Krijg (volgens toezegging) binnen een week antwoord, iets waarin ik zelf uiteraard niet meer geloof!

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 14 dec 2004 08:56
door donhend
Ik lees dit met verbazing, volgens mij heb ik gisteren iets doms gedaan. Ben namelijk maandag 13-12-04 gebeld door energie direct en krijg een concept contract opgestuurd, althans zo hebben zij mij dat verteld. Nu begin ik er aan te twijfelen of dit wel zo is, hang ik er al niet aan vast...

Mijn vraag is de volgende. Tijdens het gesprek is mij verteld dat binnen 5 dagen het concept contract wordt opgestuurd en dat ik dan 7 werkdagen de tijd heb om er alsnog vanaf te zien. Wie kan mij vertellen of dit waar is. Het contract wordt zonder tegenreactie van mijn kant automatisch geactiveerd.

Wie heeft er tips???

Mijn dank is groot!

Don

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 14 dec 2004 12:05
door Gast
Goed de voorwaarden lezen en niets tekenen als je het er niet mee eens bent.

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 17 dec 2004 13:56
door Gast
Energiedirecgt maak er een zooi van krijg nooit een afrekering,vele malen ge-maild niets terug word er gek van :twisted:

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 27 dec 2004 11:52
door Click
Omdat mijn energie leverancier zo nodig met een ingewikkelde aktie kwam zit ik nu rond te kijken nar een andere energie leverancier.
Als ik in de Google energie direkt aanklik ben ik verplicht software te downloaden. Achterdochtig geworden ben ik met enig doorzoeken op deze site terecht gekomen.
Mijn dank voor de info!!!!!
Met deze club ga ik dus zeker niet in zee.
Helemaal doodzonde dat ik er via de site van het FNV op tercht gekomen ben.
Dus geen energie direkt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 31 dec 2004 10:47
door Mohawkmarcje
Jaja, colportage via de telefoon werkt uitstekend om argeloze klanten binnen te lokken. Zodra je ook maar ergens "ja" op zegt of interesse toont smeren ze je een contract aan. Natúúúrlijk mag u binnen 7 dagen reageren om het weer af te zeggen. 7 dagen na dagtekening van de brief die -o jee: 6 dagen na dagtekening op de mat valt. Hè, wat jammer...

Bejaarden en allochtonen zijn gewillige slachtoffers: hang ze een fikse korting voor de neus, en als ze zeggen dat ze wel interesse hebben (wie heeft dat in niet 17,5 % korting op zijn/haar energienota) gelijk een contract sturen. Mevrouw Jansen van 85 snapt het toch allemaal niet zo goed meer maar haar pensioentje is niet zoveel dus elke korting is meegenomen, en meneer Abdellaoui kon die vlotte babbel niet helemaal zo snel volgen en heeft maar "ja" gezegd toen hem een informatiefolder werd beloofd.

Ook aan de deur werkt het uitstekend: zo'n verkopertje die op provisiebasis werkt en zijn bonus weet veilig te stellen door bejaardentehuizen en gezinsvervangende tehuizen voor verstandelijk gehandicapten binnen te wandelen en effe een paar handtekeningen te scoren. Kan de verzorger weer alle contracten af gaan bellen.

De ergste leugens:
* "Ja hoor, wij werken samen met [naam groot energiebedrijf]."
* "Ja hoor, wij zijn onderdeel van [naam groot energiebedrijf]."
* "Ach, ons bedrijf gaat [naam groot energiebedrijf] toch overnemen, dan kunt u alvast gerust een contract bij ons tekenen!"
* "De groene stroom wordt bij uw leverancier 3x zo duur, maar bij ons blijft de prijs gelijk!"
* "U betaalt gegarandeerd [x] % minder bij ons." (x = 15 tot 25, belachelijk veel in ieder geval, wat ze ook totaal niet kunnen onderbouwen.)

Groeten, Marc.

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 03 mei 2007 22:20
door helpendehand
020-5110500 voor al u opmerkingen en klachten.

Re: Pas op met energiedirect

Geplaatst: 05 mei 2007 02:10
door Dwaas
Kom op zeg! Tig jaar na dato een obscuur telefoonnummer plaatsen... hoezo de weg kwijt?!