Fout na fout bij Rofra Home
Geplaatst: 24 mei 2019 06:28
Op 21 oktober 2018 zijn wij bij een filiaal van Rofra Home te Amsterdam binnengelopen. Nadat we wisten wat we wouden hebben wij een aantal meubels besteld. De sacramento hoekbank, de blok salontafel en de blok eettafel. We hebben toen afgesproken dat het 16 weken zou duren. Daar gingen wij mee akkoord, want wij zaten midden in een verbouwing en we wouden de meubels pas plaatsen als alles af was in huis. Na 12 weken kregen wij een e-mail dat de meubels opgehaald konden worden. Helaas was dat voor ons niet mogelijk, want we hadden gerekend op 16 weken ivm de verbouwing. Toen ik in de mail heb aangegeven dat we de meubels later wilde ophalen, werd er meteen gedreigd met opslagkosten die voor mijn rekening zouden zijn. Gek, want de afspraak, was na 16 weken en niet na 12 weken. Nadat ik met de dreigmail naar de winkel ben gegaan, schrokken zij, ze hadden nog nooit gehoord van opslagkosten. Jammer dat je zo met klanten omgaat. Al helemaal als je eigenlijk al weet wat voor bagger service jullie te bieden hebben.
Na 16 weken kon mijn man de meubels op gaan halen in vaasen.
Hij heeft een dag vrij genomen om de meubels op te halen, heeft daarvoor een grote bus moeten huren en is helemaal naar vaasen gereden vanuit Amsterdam. Hier hebben wij zelf voor gekozen en het was ook geen probeem als alles goed was gelopen. Maar het is wel een probleem als je al deze moeite doet en bij aankomst de helft van je bestelling ontbreekt. Daar blijkt de bank er niet te zijn. Niemand wist wat de reden daarvan was. Hij kon " gelukkig " de tafels meenemen. Thuis aangekomen met de tafels, blijken de poten niet de juiste te zijn. De tafels konden we dus niet in elkaar zetten. De poten zouden omgeruild worden zodra onze bank werd geleverd. Weer weken moeten wachten. Geen bank. Geen complete tafels. Toen de bank eindelijk werd geleverd, werden ook de tafelpoten geleverd, dit keer wel de juiste alleen met te weinig bouten. De bezorger heeft de salontafel gemonteerd. Er miste een bout. Toen hij de eetkamertafel wilde monteren, was er weer een probleem. Die bleek bij het monteren geen frame te hebben om de poten aan te bevestigen. Helaas moest de tafel voor reparatie weer mee. De tafel zou gerepareerd worden en de bout die miste, zouden ze bij het leveren van de tafel ook meemen. Voor ons was het belangrijk dat we een indicatie zouden krijgen, wanneer de tafel geleverd worden.
Na veel bellen en mailen werd er op een hele onprofessionele manier verteld dat er geen datum afgesproken kon worden voor het bezorgen van de eetkamertafel. Meneer kon mij geen indicatie geven over de termijn wanneer de tafel ongeveer geleverd zou worden. Na zo lang wachten en zo veel fouten vanuit jullie kant verwachtte ik op z'n minst een indicatie van hoelang ik wederom moest wachten. Aan een antwoord als "het kan een week duren maar ook een maand" heb ik niks. Ik heb de tafels betaald en eis duidelijkheid. Na een lang gesprek kreeg ik een e-mail met een datum. De tafel zou een week later bezorgd worden. Goed, daar ging ik mee akkoord. Ik was het wachten zat en wil gewoon mijn meubels waar ik veel geld voor heb betaald. De tafel werd zoals afgesproken geleverd en gemonteerd. Helaas was er weer een mankement. Het glas wat er op zit, beweegt aan 2 kanten. Na zoveel gezeik kregen wij een tafel die niet stabiel is. De berzorger heeft het weer netjes genoteerd en er zou contact met ons worden opgenomen voor een oplossing. Helaas is dit niet gebeurd. In week 7 heb ik een nieuwe bestelling geplaatst. De salida eetbank en 2 eetstoelen. Wat zijn de medewerkers van Rofra home vriendelijk als je de winkel binnen loopt en een bestelling wilt plaatsen. Maar zodra die bestelling geplaatst is, is service echt het allerlaatste wat je kan verwachten helaas. De de eetbank en de stoelen zouden in week 18 geleverd worden. Zoals de rest van de bestellingen is Rofra Home er bij deze bedtelling wederom in geslaagd om zich niet aan de gemaakte afspraken te houden. Deze meubels zijn tot op heden niet geleverd! We zitten inmiddels in week 22. We moeten er zelf weer achteraan gaan en wachten. Ik vind het heel erg jammer dat ik dit allemaal heb moeten meemaken. Van een meubelzaak als Rofra Home waar je zoveel geld voor betaald verwacht je hoge service en professionaliteit! en kers op de taart krijg je een reactie van rofra met wederom zo een standaard excuses mail, wat hebben we daar nou aan als je zo vaak zo een excuses mail stuurt.
Na 16 weken kon mijn man de meubels op gaan halen in vaasen.
Hij heeft een dag vrij genomen om de meubels op te halen, heeft daarvoor een grote bus moeten huren en is helemaal naar vaasen gereden vanuit Amsterdam. Hier hebben wij zelf voor gekozen en het was ook geen probeem als alles goed was gelopen. Maar het is wel een probleem als je al deze moeite doet en bij aankomst de helft van je bestelling ontbreekt. Daar blijkt de bank er niet te zijn. Niemand wist wat de reden daarvan was. Hij kon " gelukkig " de tafels meenemen. Thuis aangekomen met de tafels, blijken de poten niet de juiste te zijn. De tafels konden we dus niet in elkaar zetten. De poten zouden omgeruild worden zodra onze bank werd geleverd. Weer weken moeten wachten. Geen bank. Geen complete tafels. Toen de bank eindelijk werd geleverd, werden ook de tafelpoten geleverd, dit keer wel de juiste alleen met te weinig bouten. De bezorger heeft de salontafel gemonteerd. Er miste een bout. Toen hij de eetkamertafel wilde monteren, was er weer een probleem. Die bleek bij het monteren geen frame te hebben om de poten aan te bevestigen. Helaas moest de tafel voor reparatie weer mee. De tafel zou gerepareerd worden en de bout die miste, zouden ze bij het leveren van de tafel ook meemen. Voor ons was het belangrijk dat we een indicatie zouden krijgen, wanneer de tafel geleverd worden.
Na veel bellen en mailen werd er op een hele onprofessionele manier verteld dat er geen datum afgesproken kon worden voor het bezorgen van de eetkamertafel. Meneer kon mij geen indicatie geven over de termijn wanneer de tafel ongeveer geleverd zou worden. Na zo lang wachten en zo veel fouten vanuit jullie kant verwachtte ik op z'n minst een indicatie van hoelang ik wederom moest wachten. Aan een antwoord als "het kan een week duren maar ook een maand" heb ik niks. Ik heb de tafels betaald en eis duidelijkheid. Na een lang gesprek kreeg ik een e-mail met een datum. De tafel zou een week later bezorgd worden. Goed, daar ging ik mee akkoord. Ik was het wachten zat en wil gewoon mijn meubels waar ik veel geld voor heb betaald. De tafel werd zoals afgesproken geleverd en gemonteerd. Helaas was er weer een mankement. Het glas wat er op zit, beweegt aan 2 kanten. Na zoveel gezeik kregen wij een tafel die niet stabiel is. De berzorger heeft het weer netjes genoteerd en er zou contact met ons worden opgenomen voor een oplossing. Helaas is dit niet gebeurd. In week 7 heb ik een nieuwe bestelling geplaatst. De salida eetbank en 2 eetstoelen. Wat zijn de medewerkers van Rofra home vriendelijk als je de winkel binnen loopt en een bestelling wilt plaatsen. Maar zodra die bestelling geplaatst is, is service echt het allerlaatste wat je kan verwachten helaas. De de eetbank en de stoelen zouden in week 18 geleverd worden. Zoals de rest van de bestellingen is Rofra Home er bij deze bedtelling wederom in geslaagd om zich niet aan de gemaakte afspraken te houden. Deze meubels zijn tot op heden niet geleverd! We zitten inmiddels in week 22. We moeten er zelf weer achteraan gaan en wachten. Ik vind het heel erg jammer dat ik dit allemaal heb moeten meemaken. Van een meubelzaak als Rofra Home waar je zoveel geld voor betaald verwacht je hoge service en professionaliteit! en kers op de taart krijg je een reactie van rofra met wederom zo een standaard excuses mail, wat hebben we daar nou aan als je zo vaak zo een excuses mail stuurt.