Re: Huisbezoek Visa voor identiteitscontrole, is dat normaal?
Geplaatst: 28 mei 2019 20:55
Beste @Ruudvan,
Wij lazen uw bericht over de identificatieplicht en geven graag een toelichting. Zoals @Moneyman eerder al schreef is het verzoek om u persoonlijk te identificeren het gevolg van de eisen vanuit wet- en regelgeving rondom het bestrijden en voorkomen van witwassen en terrorismefinanciering (WWFT).
Op grond van deze wet moeten financiële instellingen hun klanten persoonlijk identificeren en moeten zij beschikken over actuele klantgegevens. ICS neemt de verantwoordelijkheid die financiële instellingen hebben om de kans op witwassen en op terrorismefinanciering zo klein mogelijk te houden, zeer serieus. Als gevolg daarvan zullen wij onze klanten (opnieuw) persoonlijk identificeren en vragen om hun klantgegevens te controleren. Dat is de reden dat u nu een brief van ons heeft gekregen.
We realiseren ons zo’n verplichte identificatie lastig of zelfs vervelend kan zijn. Daarom kiezen we ervoor om onze klanten op zo’n klantvriendelijk mogelijke manier te benaderen. In uw geval is dat een bezoek op een locatie naar keuze en op een tijdstip dat past.
Voor alle duidelijkheid: medewerkers van ICS zullen -ook tijdens de identificatie- nooit vragen naar uw gebruikersnaam, wachtwoord, cvc-code, beveiligingscode, 3DSecure wachtwoord, e-Code, Card-nummer en/of pincode. Niet via e-mail, telefoon of op welke manier dan ook.
Tot slot willen we u bedanken voor uw alertheid en uw besluit om ter controle het algemene nummer van ICS te bellen. Bij twijfel geldt: beter één keer te veel dan één keer te weinig! Wij helpen graag.
Voor de volledigheid: alle informatie staat hier https://www.icscards.nl/amp. We zullen de vindbaarheid van de informatie op onze website aanpassen naar aanleiding van de vragen op dit forum. Ook daarvoor bedankt.
Met vriendelijke groet namens ICS,
Elbrich Raessen.
Wij lazen uw bericht over de identificatieplicht en geven graag een toelichting. Zoals @Moneyman eerder al schreef is het verzoek om u persoonlijk te identificeren het gevolg van de eisen vanuit wet- en regelgeving rondom het bestrijden en voorkomen van witwassen en terrorismefinanciering (WWFT).
Op grond van deze wet moeten financiële instellingen hun klanten persoonlijk identificeren en moeten zij beschikken over actuele klantgegevens. ICS neemt de verantwoordelijkheid die financiële instellingen hebben om de kans op witwassen en op terrorismefinanciering zo klein mogelijk te houden, zeer serieus. Als gevolg daarvan zullen wij onze klanten (opnieuw) persoonlijk identificeren en vragen om hun klantgegevens te controleren. Dat is de reden dat u nu een brief van ons heeft gekregen.
We realiseren ons zo’n verplichte identificatie lastig of zelfs vervelend kan zijn. Daarom kiezen we ervoor om onze klanten op zo’n klantvriendelijk mogelijke manier te benaderen. In uw geval is dat een bezoek op een locatie naar keuze en op een tijdstip dat past.
Voor alle duidelijkheid: medewerkers van ICS zullen -ook tijdens de identificatie- nooit vragen naar uw gebruikersnaam, wachtwoord, cvc-code, beveiligingscode, 3DSecure wachtwoord, e-Code, Card-nummer en/of pincode. Niet via e-mail, telefoon of op welke manier dan ook.
Tot slot willen we u bedanken voor uw alertheid en uw besluit om ter controle het algemene nummer van ICS te bellen. Bij twijfel geldt: beter één keer te veel dan één keer te weinig! Wij helpen graag.
Voor de volledigheid: alle informatie staat hier https://www.icscards.nl/amp. We zullen de vindbaarheid van de informatie op onze website aanpassen naar aanleiding van de vragen op dit forum. Ook daarvoor bedankt.
Met vriendelijke groet namens ICS,
Elbrich Raessen.