Vueling gebruikt naamsverandering voor weigering bij vertraagde overboekte vlucht en rekent 610 euro voor overboeking.
Geplaatst: 28 mei 2019 13:06
Op 23 april 2019 zouden mijn vrouw en ik gaan vliegen van Amsterdam naar Bilbao. Dat was reeds in 2018 geboekt.
Aangekomen per trein op Schiphol gingen we zo'n twee en een half uur voor vertrek door de veiligheidscontrole en douane; we hadden eerder op internet de vlucht bevestigd en ingecheckt. We wachtten bij de betreffende gate op vlucht VY8354 en er was ernstige vertraging (uiteindelijk ca 40 minuten na gepland vertrek boarden). Toen we uiteindelijk konden boarden, werden we uit de rij gepikt en werd ons gemeld dat we weliswaar wel alle initialen goed hadden opgegeven, maar niet de eerste voornaam voluit. Dus mochten we het vliegtuig niet in. De naam omzetten ging ook niet meer vanwege de vertraging.De kaartjes werden geweigerd en we konden vertrekken.
Het vliegtuig was zwaar overboekt en voor onze neus werden de kaartjes uitgegeven aan andere mensen, die ook netjes hadden betaald. We konden gaan. Zoek het maar uit. We zagen onze vakantie in rook opgaan en waren in shock.
Tja. Hadden we niet via internet ingecheckt, maar in de vertrekhal bij de balie, dan had men ons ca 4 uur van te voren waarschijnlijk een aanbod gedaan om voor twee keer 150 euro een naamverandering door te voeren. Bij het bevestigen van de vlucht en het inchecken, nog bij het passeren van de beveiliging, waren we op enige manier gewaarschuwd dat er iets niet in orde was met onze boeking.
Wij gingen terug en kregen bij de servicedesk van Vueling te horen dat we samen voor 610 euro (dat is inclusief een retournering van twee maal 150 euro gederfde stoelvergoeding voor de retour en inclusief 150 euro omzetting naam per persoon) twee dagen later alsnog konden vliegen. Of direct via Barcelona (en een nacht overblijven daar op onze kosten) voor 750 euro. We hebben voor de 610 euro gekozen en zijn twee dagen gaan wandelen in Nederland.
We waren teveel in shock om nog een prijsvergelijking te doen en om via een andere maatschappij te vliegen. Doordat het vliegtuig zo laat was vertrokken zaten we al net buiten de 1 uur reclamatietijd dus we hadden maar 5 minuten de tijd om het aanbod te overwegen.
Twee dagen later vervoegden wij ons bij de incheckbalie en kregen spontaan 1e klas lange benen plekken, ook voor de terugweg. Maar toen was het leed reeds geleden.
Wij vinden dat vanwege de overboeking van het vliegtuig we een veel galanter aanbod hadden moeten hebben gekregen. Was het vliegtuig niet zo laat geweest en niet zo overboekt, dan hadden we prima mee kunnen vliegen. Nu misten wij twee dagen van de vakantie in Spanje met doorbetaling van reeds door ons geboekte kamers die wij gewoon hebben betaald.
Vueling heeft wat betreft de kleine lettertjes wellicht gelijk, maar we voelen ons zwaar belazerd.
Wellicht kunt u eens onderzoeken of dat meer gebeurt, want ze gingen er zeer geroutineerd mee om.
Aangekomen per trein op Schiphol gingen we zo'n twee en een half uur voor vertrek door de veiligheidscontrole en douane; we hadden eerder op internet de vlucht bevestigd en ingecheckt. We wachtten bij de betreffende gate op vlucht VY8354 en er was ernstige vertraging (uiteindelijk ca 40 minuten na gepland vertrek boarden). Toen we uiteindelijk konden boarden, werden we uit de rij gepikt en werd ons gemeld dat we weliswaar wel alle initialen goed hadden opgegeven, maar niet de eerste voornaam voluit. Dus mochten we het vliegtuig niet in. De naam omzetten ging ook niet meer vanwege de vertraging.De kaartjes werden geweigerd en we konden vertrekken.
Het vliegtuig was zwaar overboekt en voor onze neus werden de kaartjes uitgegeven aan andere mensen, die ook netjes hadden betaald. We konden gaan. Zoek het maar uit. We zagen onze vakantie in rook opgaan en waren in shock.
Tja. Hadden we niet via internet ingecheckt, maar in de vertrekhal bij de balie, dan had men ons ca 4 uur van te voren waarschijnlijk een aanbod gedaan om voor twee keer 150 euro een naamverandering door te voeren. Bij het bevestigen van de vlucht en het inchecken, nog bij het passeren van de beveiliging, waren we op enige manier gewaarschuwd dat er iets niet in orde was met onze boeking.
Wij gingen terug en kregen bij de servicedesk van Vueling te horen dat we samen voor 610 euro (dat is inclusief een retournering van twee maal 150 euro gederfde stoelvergoeding voor de retour en inclusief 150 euro omzetting naam per persoon) twee dagen later alsnog konden vliegen. Of direct via Barcelona (en een nacht overblijven daar op onze kosten) voor 750 euro. We hebben voor de 610 euro gekozen en zijn twee dagen gaan wandelen in Nederland.
We waren teveel in shock om nog een prijsvergelijking te doen en om via een andere maatschappij te vliegen. Doordat het vliegtuig zo laat was vertrokken zaten we al net buiten de 1 uur reclamatietijd dus we hadden maar 5 minuten de tijd om het aanbod te overwegen.
Twee dagen later vervoegden wij ons bij de incheckbalie en kregen spontaan 1e klas lange benen plekken, ook voor de terugweg. Maar toen was het leed reeds geleden.
Wij vinden dat vanwege de overboeking van het vliegtuig we een veel galanter aanbod hadden moeten hebben gekregen. Was het vliegtuig niet zo laat geweest en niet zo overboekt, dan hadden we prima mee kunnen vliegen. Nu misten wij twee dagen van de vakantie in Spanje met doorbetaling van reeds door ons geboekte kamers die wij gewoon hebben betaald.
Vueling heeft wat betreft de kleine lettertjes wellicht gelijk, maar we voelen ons zwaar belazerd.
Wellicht kunt u eens onderzoeken of dat meer gebeurt, want ze gingen er zeer geroutineerd mee om.