Garantie op niet-werkende telefoon
Geplaatst: 31 mei 2019 11:18
Beste,
In april 2018 kocht ik een OnePlus smartphone via Phonemarket.nl. Al snel bleek deze telefoon alles te doen, behalve bellen (telefoon stopte na een tijd). Ik ben toen van provider veranderd, geen verschil. Uiteindelijk heb ik de telefoon ter reparatie aangemeld. Er werd mij verteld dat de telefoon opgestuurd moest worden naar Dr Mobile (op eigen kosten).
Een week nadat ik de telefoon opstuurde, kreeg ik hem terug met de mededeling 'Dit merk herstellen wij niet'. Ik heb vervolgens tig keren aan de lijn gehangen, tientallen mails verstuurd (die ik helaas niet meer heb). Ik heb ook contact opgenomen met OnePlus, maar zij wilden hem (uiteraard) alleen betalend maken.
Toen ik een bericht postte op de Facebookpagina van Smartphone.nl (ik was radeloos), werd daar door hen een 'hartje' bij gezet. Nu zeggen ze niets te weten van het hele verhaal. Uiteindelijk heb ik me een nieuwe smarphone gekocht bij een ander bedrijf waar ik wel tevreden mee ben.
Deze week zette ik een review op Trustpilot voor Phonemarket, waarna ik (totaal onverwacht) een mail kreeg van dit bedrijf. Ze vertelden mij dat ik nog garantie heb. Ik heb er wat lacherig over gedaan (hoezo: dit bedrijf heeft plots service?), maar ze lijken het te menen.
Aangezien de gsm al 2 keer ter reparatie verzonden is, steeds zonder resultaat, heb ik mijn geld teruggevraagd. Hun reactie was:
"Geld retourneren is geen mogelijkheid."
Ik ben ervan overtuigd dat ze hiermee de bal misslaan. Als een product niet hersteld kan worden, moet het geld terugbetaald worden. Aangezien ik nu een andere smartphone heb, heb ik niets meer aan de OnePlus.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Patrick
In april 2018 kocht ik een OnePlus smartphone via Phonemarket.nl. Al snel bleek deze telefoon alles te doen, behalve bellen (telefoon stopte na een tijd). Ik ben toen van provider veranderd, geen verschil. Uiteindelijk heb ik de telefoon ter reparatie aangemeld. Er werd mij verteld dat de telefoon opgestuurd moest worden naar Dr Mobile (op eigen kosten).
Een week nadat ik de telefoon opstuurde, kreeg ik hem terug met de mededeling 'Dit merk herstellen wij niet'. Ik heb vervolgens tig keren aan de lijn gehangen, tientallen mails verstuurd (die ik helaas niet meer heb). Ik heb ook contact opgenomen met OnePlus, maar zij wilden hem (uiteraard) alleen betalend maken.
Toen ik een bericht postte op de Facebookpagina van Smartphone.nl (ik was radeloos), werd daar door hen een 'hartje' bij gezet. Nu zeggen ze niets te weten van het hele verhaal. Uiteindelijk heb ik me een nieuwe smarphone gekocht bij een ander bedrijf waar ik wel tevreden mee ben.
Deze week zette ik een review op Trustpilot voor Phonemarket, waarna ik (totaal onverwacht) een mail kreeg van dit bedrijf. Ze vertelden mij dat ik nog garantie heb. Ik heb er wat lacherig over gedaan (hoezo: dit bedrijf heeft plots service?), maar ze lijken het te menen.
Aangezien de gsm al 2 keer ter reparatie verzonden is, steeds zonder resultaat, heb ik mijn geld teruggevraagd. Hun reactie was:
"Geld retourneren is geen mogelijkheid."
Ik ben ervan overtuigd dat ze hiermee de bal misslaan. Als een product niet hersteld kan worden, moet het geld terugbetaald worden. Aangezien ik nu een andere smartphone heb, heb ik niets meer aan de OnePlus.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Patrick