Geschil over kleur van bank gekocht bij Woonsquare
Geplaatst: 13 jun 2019 11:53
Ik heb een geschil met woonsquare
14 februari heb ik een bank besteld bij woonsquare.
tijdens het bestellen lag er een kleurenstaal en heb ik bij de verkoper aangegeven welke kleur ik wilde.
Grijs, dezelfde kleur als de bank waar we op dat moment op zaten.
ook dat heb ik duidelijk benoemd.
De verkoper vulde tijdens ons gesprek een koopovereenkomst in met de kleurcode.
Ik wist op dat moment niet waar hij die kleurcode vandaan had, hij schreef deze gewoon op.
De hele verkoop verliep prima en het was een hoogst vriendelijke verkoper.
Niks op aan te merken dus zou je denken.
de levering zou maximaal 12 weken duren.
3 dagen voordat die 12 weken voorbij waren, werd ik gebeld dat ze het niet gingen redden en beriepen ze zich ook het feit dat ze na die 12 weken nog een maand uitlooptijd hadden.
ze zouden hun best doen de bank zo snel mogelijk te leveren.
Prima, ik ben de moeilijkste niet en heb behoorlijk wat geduld.
het is ze uiteindelijk niet gelukt om binnen deze uitgestelde bank alsnog de bank te leveren.
een week na uiterste datum, kon ik de bank ophalen bij woonsquare Alkmaar.
overeengekomen dat ze ter compensatie van het lange wachten de bank bij mij thuis af zouden komen leveren.
tussen 10:00 uur en 12:00 uur zouden ze af komen leveren.
om 12:10 uur gebeld of er gekeken kon worden hoe lang het nog zou duren voor ze kwamen.
Dat kon nog wel anderhalf uur gaan duren zei ze..
Uiteindelijk kwamen ze om 12:39 binnen met de bank.
Nu komt het.
Ze pakte de bank uit en een totaal andere kleur.
I.P.V. grijs was hij okergeel...
Een totaal andere kleur dan dat ik besteld had.
Ik heb de bank retour laten nemen en ben gaan bellen.
De enige reactie die ik van de klantenservice kreeg was dat ik het kleurennummer had moeten controleren en dat ik de overeenkomst getekend heb.
Als ik de juiste bank geleverd wil krijgen, gaat dit mij geld kosten.
Ik ben toen naar de winkel gegaan om verhaal te halen, echter de verkoper die de fout gemaakt heeft, werkt er niet meer.
Ik werd in eerste instantie vriendelijk aangesproken door een medewerker die aangaf dat de klantenservice vaak heel defensief was om de serieuze klachten te kunnen scheiden van mensen die alleen maar hun geld terug willen.
Maar dit is eens serieus probleem en die moet gewoon opgelost worden.
In de winkel de klantenservice gebeld en dit aangegeven aan de klantenservice, die vroegen of ze de medewerker konden spreken die wat hij gezegd had ontkende en zei dat ik zijn woorden verdraaide.
Ik voelde mezelf steeds kwader worden, maar ben de discussie verder niet aangegaan.
Uiteindelijk gaf zij me aan wel te willen kijken naar een compensatie, maar dit gaat me in haar woorden" hoe dan ook geld kosten.
Aangezien deze fout niet bij mij ligt ben ik het daar niet mee eens.
het gesprek was alles behalve vriendelijk.
Zij gaf aan hier niks me te kunnen en zou me dezelfde dag terug laten bellen door de manager.
De volgende dag werd ik gebeld door iemand die niks van de situatie wist en alleen een briefje had liggen met mijn nummer en of hij dit wilde bellen.
Er moet nu dus weer door een ander persoon onderzoek gedaan worden naar deze situatie.
En ondanks dat deze man niks van de situatie wist, wist hij wel te vertellen dat we om dit op te lossen allebei water bij de wijn moesten doen.
Ik blijf bij mijn mening dat ik niet kon weten dat er op de achterkant van de kleurenstaal codes stonden die ik had moeten controleren.
Het is voor mij niet mogelijk geweest te weten dat ik dit moest controleren, aangezien ik ook niet op de hoogte was dat er op de achterkant van de staal een stickertje zat met kleurcode.
Als de sticker aan de voorkant had gezeten, had ik me kunnen vinden in wat ze zeggen omdat het dan duidelijk zichtbaar voor mij was geweest dat er aan de staal een code vast zat die ook voor de consument te achterhalen is.
Maar als ik een grijze kleur aanwijs, lijkt het me dat ik van genoeg expertise uit moet kunnen gaan van de werknemer die door woonsquare is aangenomen.
Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen betekenden.
Ik heb vannacht wakker gelegen en bedacht om een app op mijn telefoon te zetten die de gesprekken opneemt.
Verder heb ik hier nog niks van op papier omdat alles via de telefoon of persoonlijk is gegaan.
Ik kan natuurlijk een mail naar woonsquare sturen en kijken wat voor reactie ze hier op geven.
Ik sprak met mijn collega's hier over toen 1 van mijn collega's ineens zei, ja dit had een vriendin van mij 3 weken geleden ook.
14 februari heb ik een bank besteld bij woonsquare.
tijdens het bestellen lag er een kleurenstaal en heb ik bij de verkoper aangegeven welke kleur ik wilde.
Grijs, dezelfde kleur als de bank waar we op dat moment op zaten.
ook dat heb ik duidelijk benoemd.
De verkoper vulde tijdens ons gesprek een koopovereenkomst in met de kleurcode.
Ik wist op dat moment niet waar hij die kleurcode vandaan had, hij schreef deze gewoon op.
De hele verkoop verliep prima en het was een hoogst vriendelijke verkoper.
Niks op aan te merken dus zou je denken.
de levering zou maximaal 12 weken duren.
3 dagen voordat die 12 weken voorbij waren, werd ik gebeld dat ze het niet gingen redden en beriepen ze zich ook het feit dat ze na die 12 weken nog een maand uitlooptijd hadden.
ze zouden hun best doen de bank zo snel mogelijk te leveren.
Prima, ik ben de moeilijkste niet en heb behoorlijk wat geduld.
het is ze uiteindelijk niet gelukt om binnen deze uitgestelde bank alsnog de bank te leveren.
een week na uiterste datum, kon ik de bank ophalen bij woonsquare Alkmaar.
overeengekomen dat ze ter compensatie van het lange wachten de bank bij mij thuis af zouden komen leveren.
tussen 10:00 uur en 12:00 uur zouden ze af komen leveren.
om 12:10 uur gebeld of er gekeken kon worden hoe lang het nog zou duren voor ze kwamen.
Dat kon nog wel anderhalf uur gaan duren zei ze..
Uiteindelijk kwamen ze om 12:39 binnen met de bank.
Nu komt het.
Ze pakte de bank uit en een totaal andere kleur.
I.P.V. grijs was hij okergeel...
Een totaal andere kleur dan dat ik besteld had.
Ik heb de bank retour laten nemen en ben gaan bellen.
De enige reactie die ik van de klantenservice kreeg was dat ik het kleurennummer had moeten controleren en dat ik de overeenkomst getekend heb.
Als ik de juiste bank geleverd wil krijgen, gaat dit mij geld kosten.
Ik ben toen naar de winkel gegaan om verhaal te halen, echter de verkoper die de fout gemaakt heeft, werkt er niet meer.
Ik werd in eerste instantie vriendelijk aangesproken door een medewerker die aangaf dat de klantenservice vaak heel defensief was om de serieuze klachten te kunnen scheiden van mensen die alleen maar hun geld terug willen.
Maar dit is eens serieus probleem en die moet gewoon opgelost worden.
In de winkel de klantenservice gebeld en dit aangegeven aan de klantenservice, die vroegen of ze de medewerker konden spreken die wat hij gezegd had ontkende en zei dat ik zijn woorden verdraaide.
Ik voelde mezelf steeds kwader worden, maar ben de discussie verder niet aangegaan.
Uiteindelijk gaf zij me aan wel te willen kijken naar een compensatie, maar dit gaat me in haar woorden" hoe dan ook geld kosten.
Aangezien deze fout niet bij mij ligt ben ik het daar niet mee eens.
het gesprek was alles behalve vriendelijk.
Zij gaf aan hier niks me te kunnen en zou me dezelfde dag terug laten bellen door de manager.
De volgende dag werd ik gebeld door iemand die niks van de situatie wist en alleen een briefje had liggen met mijn nummer en of hij dit wilde bellen.
Er moet nu dus weer door een ander persoon onderzoek gedaan worden naar deze situatie.
En ondanks dat deze man niks van de situatie wist, wist hij wel te vertellen dat we om dit op te lossen allebei water bij de wijn moesten doen.
Ik blijf bij mijn mening dat ik niet kon weten dat er op de achterkant van de kleurenstaal codes stonden die ik had moeten controleren.
Het is voor mij niet mogelijk geweest te weten dat ik dit moest controleren, aangezien ik ook niet op de hoogte was dat er op de achterkant van de staal een stickertje zat met kleurcode.
Als de sticker aan de voorkant had gezeten, had ik me kunnen vinden in wat ze zeggen omdat het dan duidelijk zichtbaar voor mij was geweest dat er aan de staal een code vast zat die ook voor de consument te achterhalen is.
Maar als ik een grijze kleur aanwijs, lijkt het me dat ik van genoeg expertise uit moet kunnen gaan van de werknemer die door woonsquare is aangenomen.
Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen betekenden.
Ik heb vannacht wakker gelegen en bedacht om een app op mijn telefoon te zetten die de gesprekken opneemt.
Verder heb ik hier nog niks van op papier omdat alles via de telefoon of persoonlijk is gegaan.
Ik kan natuurlijk een mail naar woonsquare sturen en kijken wat voor reactie ze hier op geven.
Ik sprak met mijn collega's hier over toen 1 van mijn collega's ineens zei, ja dit had een vriendin van mij 3 weken geleden ook.