LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24
D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Bij aankomst in Niagara Falls bleek het geboekte hotel failliet.
Na een vliegreis van 8 uur, twee uur douane afwikkeling en daarna nog wachten op de huurauto en vanaf het vliegveld JFK een trip van 8 uur naar Niagara Falls kom je dan bij een hotel aan, waar op de ruit een brief hangt dat het hotel failliet is en dat gasten zich moeten melden bij het hotel ertegenover.
Doodmoe hebben we ons daar gemeld, hebben de kamer betaald en zijn zo in slaap gevallen
Mijn vrouw is meteen de volgende morgen naar D- reizen gegaan en heeft aangegeven dat het hotel failliet was en dat wij het hotel hadden moeten betalen.
D-Reizen in Heerlen was hier niet van op de hoogte en ze zouden dit met Expedia regelen.
Bij terugkomst hebben we meteen de rekening ingediend en vanaf toen zijn we aan het lijntje gehouden en voorgelogen.
Nu geeft de manager zelfs aan dat mijn vrouw die dag niet daar ben geweest om te melden dat het hotel failliet was, maar dat er geen ontbijt bij was.
Hoe verzint ze het.
Zijn er meer mensen die Hotel Howard Johnson by Wyndham Closest to the Falls and Casino geboekt hebben en bij aankomst werden doorgestuurd naar Hotel Wyndham Hotels and Resorts en daar de kamer weer moesten betalen?
Na een vliegreis van 8 uur, twee uur douane afwikkeling en daarna nog wachten op de huurauto en vanaf het vliegveld JFK een trip van 8 uur naar Niagara Falls kom je dan bij een hotel aan, waar op de ruit een brief hangt dat het hotel failliet is en dat gasten zich moeten melden bij het hotel ertegenover.
Doodmoe hebben we ons daar gemeld, hebben de kamer betaald en zijn zo in slaap gevallen
Mijn vrouw is meteen de volgende morgen naar D- reizen gegaan en heeft aangegeven dat het hotel failliet was en dat wij het hotel hadden moeten betalen.
D-Reizen in Heerlen was hier niet van op de hoogte en ze zouden dit met Expedia regelen.
Bij terugkomst hebben we meteen de rekening ingediend en vanaf toen zijn we aan het lijntje gehouden en voorgelogen.
Nu geeft de manager zelfs aan dat mijn vrouw die dag niet daar ben geweest om te melden dat het hotel failliet was, maar dat er geen ontbijt bij was.
Hoe verzint ze het.
Zijn er meer mensen die Hotel Howard Johnson by Wyndham Closest to the Falls and Casino geboekt hebben en bij aankomst werden doorgestuurd naar Hotel Wyndham Hotels and Resorts en daar de kamer weer moesten betalen?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2019 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Natuurlijk gaat D-Reizen die kosten vergoeden, zij hebben immers een hotelkamer verkocht en die niet geleverd.
Brief schrijven dat ze binnen 14 dagen het geld kunnen overmaken en dat je het anders uit handen geeft aan een incassobureau met bijkomende kosten.
(met credit card betaald, anders gewoon de betaling aan d-reizen terugdraaien?)
Brief schrijven dat ze binnen 14 dagen het geld kunnen overmaken en dat je het anders uit handen geeft aan een incassobureau met bijkomende kosten.
(met credit card betaald, anders gewoon de betaling aan d-reizen terugdraaien?)
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Dat is nog maar de vraag. Als ik op internet kijk, lijkt het er helemaal niet op dat het door TS genoemde hotel gesloten is. Lijkt me overigens ook raar dat een hotel, wat onderdeel van een keten is, failliet zou zijn terwijl het zusterhotel wel gewoon up and running is.yan schreef: ↑13 jun 2019 16:24Natuurlijk gaat D-Reizen die kosten vergoeden, zij hebben immers een hotelkamer verkocht en die niet geleverd.
Brief schrijven dat ze binnen 14 dagen het geld kunnen overmaken en dat je het anders uit handen geeft aan een incassobureau met bijkomende kosten.
(met credit card betaald, anders gewoon de betaling aan d-reizen terugdraaien?)
Als D-Reizen niet kan bevestigen dat het hotel inderdaad gesloten was, kan ik me best voorstellen dat ze extra gemaakte kosten niet (hoeven te) vergoeden. Uiteindelijk is het dan de keuze geweest van TS om naar een ander hotel te gaan.
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Heb je een foto gemaakt van de brief?
moederslink
vindt dit leuk
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Of het een faillisement is weet ik niet, maar ik heb wel sterk het vermoeden dat het hotel gesloten is. Laatste review op tripadvisor is van augustus 2017, bijna 2 jaar geleden. Hoe goed of hoe slecht een hotel ook is, in een dergelijke toeristische trekpleister al 2 jaar geen review krijgen is voor mij wel een teken dat het hotel vermoedelijk niet heel actief meer is. Als ik zoek vind ik wel een Howard Johnson hotel in Niagara Falls, maar dan alleen in het Canadese deel, het hotel dat gevestigd was in het Amerikaanse deel lijkt toch echt niet meer te bestaan.Jefdus schreef: ↑14 jun 2019 09:11Dat is nog maar de vraag. Als ik op internet kijk, lijkt het er helemaal niet op dat het door TS genoemde hotel gesloten is. Lijkt me overigens ook raar dat een hotel, wat onderdeel van een keten is, failliet zou zijn terwijl het zusterhotel wel gewoon up and running is.
Costnix
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Zo gek is dat niet hoor. Als je het goed opzet is ieder filiaal van een keten een eigen juridische entiteit. Je wilt toch niet dat door problemen in 1 vestiging de hele keten over de kop gaat?
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Ook belangrijk heeft TS een foto gemaakt van de brief die op de ruit hing.
Zou dat de dag erna wel gedaan hebben als bewijs.
Zou dat de dag erna wel gedaan hebben als bewijs.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Nee, helaas geen foto gemaakt.
Hotel is opeens ook weer te boeken.
D reizen erkent dat het probleem er was en dat we recht hebben op vergoeding, maar we moeten wachten op Expedia.
Daar heeft D reizen het hotel geboekt en zij willen het geld eerst ontvangen van Expedia.
Er is ook gezegd door de manager dat we het geld niet terug krijgen als Expedia niet betaald.
Ik heb contact gehad met iemand via de FB site van D reizen die ook geld had voorgeschoten en dit na een jaar nog niet terug heeft.
Het risico ligt toch bij D reizen? Anders hadden we ook alles los kunnen boeken dan waren we goedkoper uit en hadden we ook hetzelfde risico.
Hotel is opeens ook weer te boeken.
D reizen erkent dat het probleem er was en dat we recht hebben op vergoeding, maar we moeten wachten op Expedia.
Daar heeft D reizen het hotel geboekt en zij willen het geld eerst ontvangen van Expedia.
Er is ook gezegd door de manager dat we het geld niet terug krijgen als Expedia niet betaald.
Ik heb contact gehad met iemand via de FB site van D reizen die ook geld had voorgeschoten en dit na een jaar nog niet terug heeft.
Het risico ligt toch bij D reizen? Anders hadden we ook alles los kunnen boeken dan waren we goedkoper uit en hadden we ook hetzelfde risico.
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Er is een geschillencommissie reizen. Daar maar claim indienen dan.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Ik heb ook eens iets gehad met D'reizen. Ik moest bij vertrek nog ontbijt betalen terwijl ik met ontbijt had betaald. De bus naar het vliegveld kwam in vijf minuten dus onder protest betaald. D'reizen moest het geld van Neckermann terugkrijgen. Na drie weken nog niets. Toen ben ik op kantoor langs gegaan. Ze hebben het toen meteen uitbetaald. Neckermann had de zaak opgehouden zeiden ze. Dus ga vaker vragen, niet afwachten.
NiagaraFalls
vindt dit leuk
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
hoe betaald? met credit card?NiagaraFalls schreef: ↑15 jun 2019 20:23Nee, helaas geen foto gemaakt.
Hotel is opeens ook weer te boeken.
D reizen erkent dat het probleem er was en dat we recht hebben op vergoeding, maar we moeten wachten op Expedia.
Daar heeft D reizen het hotel geboekt en zij willen het geld eerst ontvangen van Expedia.
Er is ook gezegd door de manager dat we het geld niet terug krijgen als Expedia niet betaald.
Ik heb contact gehad met iemand via de FB site van D reizen die ook geld had voorgeschoten en dit na een jaar nog niet terug heeft.
Het risico ligt toch bij D reizen? Anders hadden we ook alles los kunnen boeken dan waren we goedkoper uit en hadden we ook hetzelfde risico.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Theotrucker, we zijn daar een paar keer langs geweest en hebben zelfs twee uur in de zaak gezeten.
De manager is het probleem. Ze durft geen verantwoording te nemen.
Thecure, is met creditcard betaald, maar is langer dan 30 dagen.
De manager, Ciska, had ons vertelt dat ze de goedkeuring zou krijgen en het geld dan zou overmaken.
Ze heeft niets laten horen en ook de beloofde e-mail heeft ze niet gestuurd.
De manager is het probleem. Ze durft geen verantwoording te nemen.
Thecure, is met creditcard betaald, maar is langer dan 30 dagen.
De manager, Ciska, had ons vertelt dat ze de goedkeuring zou krijgen en het geld dan zou overmaken.
Ze heeft niets laten horen en ook de beloofde e-mail heeft ze niet gestuurd.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Dan maar via de geschillencommissie. Je kunt naar jouw vestiging een berichtje ( mail) sturen dat je deze week naar de geschillencommissie stapt. Misschien reageren ze dan wel.
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Zijn ze tussenpersoon of de verkopende partij?NiagaraFalls schreef: ↑15 jun 2019 20:23D reizen erkent dat het probleem er was en dat we recht hebben op vergoeding, maar we moeten wachten op Expedia.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Ja, een tussenpersoon die de reis heeft verkocht?
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Was onderdeel van een pakketreis.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
TheoTrucker, daar reageren ze jammer genoeg niet op.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Dan naar de geschillencommissie. Bij mij reageerden ze wel positief maar wilden ook wachten tot Neckermann betaald had. Daar kwamen ze toch van terug na aandringen. Maar het is gewoon jouw recht dus ga ervoor. Een algemene klachtenloket hebben ze niet geloof ik.
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
Met expedia heb je niks te maken, d reizen hoort het gewoon terug te geven, en wel binnen 14 dagen.Er is ook gezegd door de manager dat we het geld niet terug krijgen als Expedia niet betaald.
Wellicht eens flink stampij gaan maken in een van de reisbureau's
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 jun 2019 15:24
Re: D-reizen wil voorgeschoten hotelkosten niet vergoeden
We hebben al stampei gemaakt en zijn in de zaak blijven hangen maar er kwamen al die tijd geen klanten.