Garage onderdelen vervangen en nu te laat met retourneren..
Geplaatst: 17 jun 2019 19:55
Goedendag Allemaal,
Ik heb bij een garagebedrijf 2 draagarmen laten monteren links en rechts.
Nu was 1 kant slecht en heb toen gevraagd of ze de andere kant gelijk wouden mee vervangen.
na de reparatie was er een bijgeluid hoorbaar aan de rechter kant ( dit was de kant die nog goed was en ik had gevraagd deze te vernieuwen)
Dus terug geweest en de garage heeft de oude draagarm terug gezet toen was het geluid weer weg.
Onder garantie heeft de garage weer een nieuwe aangevraagd en deze 2 maanden later gemonteerd ( het onderdeel is vrij specifiek en niet zomaar overal te krijgen)
Echter bij het 2e nieuwe onderdeel weer bijgeluiden. garage deed niet moeilijk en zette wederom de oude eronder en toen het geluid weg was hebben ze weer garantie aangevraagd ik kreeg 2 maanden bericht dat het nieuwe onderdeel binnen was en ik kon langskomen.
door drukte heb ik dit moeten uitstellen elke keer (mijn garage zit ruim 1,5 rijden bij me vandaan)
Uiteindelijk heb ik pas 14 maanden na eerste reparatie een afspraak gemaakt voor montage deze heb ik toen weer moeten annuleren dus 2 maanden doorgeschoven.
Na 16 maanden (gerekend vanaf de allereerste reparatie) heb ik de auto gebracht nieuwe draagarm eronder laten monteren en paar dagen later merkte ik weer bijgeluiden. dus na 3 keer een nieuw onderdeel wederom niet goed. dit heb ik de garage laten weten, helaas was de garantie periode voorbij waardoor hun geen garantie meer konden aanvragen. zij kwamen met het voorstel om de oude weer terug te plaatsen of eventueel links en rechts te wisselen. en een onderstel specialist de auto laten controleren of er niet iets anders aan de hand is om toch echt zien of het geluid wel van de draagarm kwam.
ik heb heb hier lokaal een specialist laten kijken deze gaf aan dat de hoes van de draagarm los zat. hiermee heb ik mijn garage geconfronteerd en die gaven mij als laatste optie om het onderdeel binnen 30 dagen terug te geven en dat ze dan het volle bedrag van de draagarm zouden vergoeden ondanks dat er geen garantie meer op zat.
Nu heb ik lokaal de draagarm laten wisselen en omdat ik wat te laat was heb ik de garage 2 dagen voor dealine laten weten dat ik de 30 dagen niet ging halen dat het 1 a 2 dagen later zou worden hierop kreeg ik als antwoord dat ze zich aan de termijn hielden en als ik binnen de deadline het onderdeel bij hun zou afleveren ik het geld terug krijg.
Ik heb het toen verzonden op de 30ste dag maar omdat de pakketdienst altijd 1 dag later levert is het onderdeel dus 1 dag te laat aangekomen bij hun. en ze vergoeden nu niets meer. hun gaven aan dat ik die 2 dagen het onderdeel ook nog persoonlijk had kunnen afleveren en de termijn nog meer dan redelijk was gezien de historie.
Wat zijn nu mijn rechten als particulier? ik ben maar 1 dag te laat met afleveren, en daarnaast heeft het onderdeel amper onder mijn auto gezeten.
wat voor stappen zou ik nog kunnen ondernemen?
Ik doe geen zaken meer met deze garage nadat ik veel te laat een factuur had betaald en na 2 herinneringen gaven zij aan liever geen zaken meer te doen met mij. even zodat u snapt waarom ik niet meer daarheen ben gereden.
Ik heb bij een garagebedrijf 2 draagarmen laten monteren links en rechts.
Nu was 1 kant slecht en heb toen gevraagd of ze de andere kant gelijk wouden mee vervangen.
na de reparatie was er een bijgeluid hoorbaar aan de rechter kant ( dit was de kant die nog goed was en ik had gevraagd deze te vernieuwen)
Dus terug geweest en de garage heeft de oude draagarm terug gezet toen was het geluid weer weg.
Onder garantie heeft de garage weer een nieuwe aangevraagd en deze 2 maanden later gemonteerd ( het onderdeel is vrij specifiek en niet zomaar overal te krijgen)
Echter bij het 2e nieuwe onderdeel weer bijgeluiden. garage deed niet moeilijk en zette wederom de oude eronder en toen het geluid weg was hebben ze weer garantie aangevraagd ik kreeg 2 maanden bericht dat het nieuwe onderdeel binnen was en ik kon langskomen.
door drukte heb ik dit moeten uitstellen elke keer (mijn garage zit ruim 1,5 rijden bij me vandaan)
Uiteindelijk heb ik pas 14 maanden na eerste reparatie een afspraak gemaakt voor montage deze heb ik toen weer moeten annuleren dus 2 maanden doorgeschoven.
Na 16 maanden (gerekend vanaf de allereerste reparatie) heb ik de auto gebracht nieuwe draagarm eronder laten monteren en paar dagen later merkte ik weer bijgeluiden. dus na 3 keer een nieuw onderdeel wederom niet goed. dit heb ik de garage laten weten, helaas was de garantie periode voorbij waardoor hun geen garantie meer konden aanvragen. zij kwamen met het voorstel om de oude weer terug te plaatsen of eventueel links en rechts te wisselen. en een onderstel specialist de auto laten controleren of er niet iets anders aan de hand is om toch echt zien of het geluid wel van de draagarm kwam.
ik heb heb hier lokaal een specialist laten kijken deze gaf aan dat de hoes van de draagarm los zat. hiermee heb ik mijn garage geconfronteerd en die gaven mij als laatste optie om het onderdeel binnen 30 dagen terug te geven en dat ze dan het volle bedrag van de draagarm zouden vergoeden ondanks dat er geen garantie meer op zat.
Nu heb ik lokaal de draagarm laten wisselen en omdat ik wat te laat was heb ik de garage 2 dagen voor dealine laten weten dat ik de 30 dagen niet ging halen dat het 1 a 2 dagen later zou worden hierop kreeg ik als antwoord dat ze zich aan de termijn hielden en als ik binnen de deadline het onderdeel bij hun zou afleveren ik het geld terug krijg.
Ik heb het toen verzonden op de 30ste dag maar omdat de pakketdienst altijd 1 dag later levert is het onderdeel dus 1 dag te laat aangekomen bij hun. en ze vergoeden nu niets meer. hun gaven aan dat ik die 2 dagen het onderdeel ook nog persoonlijk had kunnen afleveren en de termijn nog meer dan redelijk was gezien de historie.
Wat zijn nu mijn rechten als particulier? ik ben maar 1 dag te laat met afleveren, en daarnaast heeft het onderdeel amper onder mijn auto gezeten.
wat voor stappen zou ik nog kunnen ondernemen?
Ik doe geen zaken meer met deze garage nadat ik veel te laat een factuur had betaald en na 2 herinneringen gaven zij aan liever geen zaken meer te doen met mij. even zodat u snapt waarom ik niet meer daarheen ben gereden.