Verhuurder laks met koolmonoxidemelder
Geplaatst: 26 jun 2019 05:50
Sinds intrek in nieuwe woning in maart 2016 problemen met CV-installatie. Juni 2016 aanpassing CV-installatie met plaatsing CO-melder. Sindsdien geen herstel van CV-installatie. Meerder malen aangegeven dat het niet veilig is. Graag uw advies en mening na het lezen van onderstaande mail van mij gericht naar de verhuurder: Beste verhuurder, Waar ik bang voor was, is helaas gebeurd!!! Afgelopen nacht (23 op 24 juni 2019) was het ontzettend druk op mijn werk. Ik wordt op mijn spoedsein rond 03.30u door mijn vrouw gebeld dat ze misselijk en duizelig is en ook hoofdpijn heeft. Hiernaast ging ook het alarm van de door "naam bedrijf" in 2016 geplaatste CO-meter af. Met mijn tweede telefoon heb ik 112 gebeld terwijl ik met mijn werktelefoon aan de lijn was met mijn vrouw. Ik heb midden in de nacht een collega moeten regelen om in te vallen zodat ik met de taxi naar huis kon. Eenmaal thuis waren mijn vrouw en 3 kinderen (6, 2 jaar en 7 maanden) inmiddels buitenshuis. Vervolgens is de brandweer gekomen om metingen te doen. Er werd inderdaad CO verhoging gemeten. Ik heb direct voorbereidingen getroffen en we hebben ons huis direct verlaten. Nogmaals verhuurder, tijdens ons laatste overleg op ..-..-2019 met meerdere partijen bij ons op de ...straat nummer was ik in mijn ogen redelijk betreft mijn emotie en mijn eis tot huurverlaging en hiernaast had ik óók vertrouwen in jullie oplossing. Mijn vrouw en 3 kleine kinderen (6 en 2 jaar, en 7 maanden!!!) hadden kunnen overlijden!!! Wat als dat gebeurt zou zijn afgelopen nacht??? Via deze weg het volgende: - wij hebben besloten niet meer in ons huis te willen wonen/slapen gezien de levensgevaarlijke situatie. Ik stel de verhuurder hierbij aansprakelijk voor alle kosten in de meest ruime zin des woords ten aanzien van de financiële gevolgen van mijn gedwongen besluit op te stappen uit ...straat nummer! - wij eisen van de verhuurder zo snel als mogelijk een (tijdelijke) vervangende en gelijkwaardige woning/verblijfplaats te regelen op gelijkwaardige afstand van de school van onze kinderen en van ons beider werk. - Wij delen de verhuurder bij deze vervolgens óók mee, dat gezien het feit, dat het probleem al sinds 2016 bekend is bij de verhuurder en nog altijd niet is opgelost, waardoor een levensgevaarlijke situatie is ontstaan, wij nu zeer zeker juridische stappen nemen om e.e.a. zo snel mogelijk volgens wet- en regelgeving op orde te brengen en ons met terugwerkende kracht vanaf begin huurdatum forse huurverlaging toe te kennen, alsmede het vergoeden van alle door ons gemaakte kosten als gevolg hiervan. Wij zijn als gezin ook enorm emotioneel aangedaan bij de gedacht dat 4 gezinsleden enorm ziek hadden kunnen worden en in ergste geval hadden kunnen overlijden! De verhuurder heeft ons immers bewust een appartement verhuurd “met een gebrek”!