Opdringerige Ziggo-verkoper aan de deur smeert internetabonnement aan
Geplaatst: 27 jun 2019 09:16
Gisteren op verjaardag bezoek bij mijn moeder (76 geworden) De post werd bezorgd en mijn moeder raakte in paniek toen daar een dikke brief van Ziggo bij zat. Ze wilde eerst niet zeggen wat er aan de hand was, maar uiteindelijk heeft ze mij verteld waarom ze zo in paniek raakte. Een hele tijd geleden moest iedereen in Apeldoorn overstappen van UPC naar Ziggo voor de tv ontvangst. Mijn moeder heeft een wat oudere tv en zij moest enige maanden na de overstap een kastje laten installeren om tv te kunnen blijven ontvangen. Allemaal prima geregeld door Ziggo. Mijn moeder heeft een TV, vaste telefoon via KPN en een senioren mobiel toestel voor noodgevallen.
Vorige week kwam er een keurige jongeman aan de deur, in Ziggo kleding, met identiteitsbewijs. Hij vertelde dat haar tv kastje tijdelijk was, en zij binnenkort een ander kastje zou krijgen. Hij kwam dat nu even voor haar regelen. Klonk niet vreemd, dus hij is binnen gelaten. Daar begon het: mijn moeder had een veel te duur KPN abonnement, haar internet deugde niet enz. enz. Mijn moeder heeft herhaaldelijk gezegd: ik heb geen computer, internet of wat dan ook, en ik ben tevreden over KPN. Hij bleef haar zo intimideren dat ze in blinde paniek op zijn verzoek een handtekening op zijn tablet heeft gezet, om hem maar weg te krijgen. Volgens hem zou ze nu zeker EUR 40,00 besparen op haar KPN tarief. (per maand, jaar????) Zij kreeg geen schriftelijke bevestiging o.i.d. Vervolgens zei de verkoper naar de buurman te gaan, en vervolgens naar iedereen in de straat. In deze straat wonen voornamelijk alleenstaande senioren.
Mijn moeder bleef een naar gevoel houden, dat werd erger toen ze op zaterdag een brief kreeg dat ze nieuwe klant was voor een volledig internet pakket!!!! Ze heeft direct Ziggo gebeld, niemand bereikbaar. Na het weekend op maandag nog eens gebeld, en volgens haar zou de aankoop ongedaan worden gemaakt volgens een medewerker van Ziggo.
Gisteren kreeg ze echter de brief met uitleg wat er allemaal gaat gebeuren, nieuwe apparatuur voor haar internet, pc, internet tv en nog enkele extra dingen zouden binnenkort allemaal komen. Zij moest nog even wat dingen doorgeven, en een afspraak maken!!!!!!
Zij krijgt een welkomst tarief van EUR 39,95 per maand, en geen activatiekosten...………en beschikt nu over super snel internet met diverse extra's...…….
Ik heb voor haar gebeld en een beroep gedaan op het herroepingsrecht. Het is niet te geloven wat ik te horen kreeg aan de telefoon: de bevestiging van haar aankoop, en de telefonische annulering heeft Ziggo al naar haar gemaild (!!!???) Ze heeft GEEN pc. Call Center medewerker noemde een fictief mailadres wat gewoon door de verkoper is verzonnen. Aan de telefoon kon ik de medewerker er amper van overtuigen dat mailen naar iemand zonder pc/internet zinloos is...…..Volgens hem heeft Ziggo ook direct KPN gebeld om de overstap te regelen, maar heeft KPN dit geweigerd, vonden de manier waarop niet betrouwbaar overkomen (pluim voor KPN)
Na 30 minuten in de wachtrij, en een gesprek van 30 minuten zou alles geregeld moeten zijn, en het voor mijn moeder bij het oude blijven. Na lang aandringen zou Ziggo dit op korte termijn schriftelijk bevestigen. En niet naar het mailadres van mijn moeder...…...Duimen dat dit ook echt gebeurd!!!!!!! Tot dan doet mijn moeder geen oog meer dicht, zo zit dit haar dwars. Ze neemt het zichzelf zo kwalijk dat ze er in is gevlogen voor haar gevoel...….Ik heb haar vaak gewaarschuwd [Verwijderd], en nu is dit gebeurd, dit is voor haar moeilijk te bevatten.
KPN gebeld: volgens hen komen deze praktijken regelmatig voor, zeker bij senioren. Zij hebben e.e.a. genoteerd, en afgesproken niets voor mijn moeder te veranderen in opdracht van derden, alleen na overleg met haar zelf, of met mij.
Zijn er in dit forum mensen die ervaring hebben met deze praktijken van Ziggo? En weet iemand hoe ik dit voorval bekend kan maken, en kan voorkomen dat zoiets ook bij anderen gebeurd? Het is toch te gek voor woorden dat een groot concern het normaal vindt dat hun medewerkers mensen zo werken [Verwijderd]!!!!!
Vorige week kwam er een keurige jongeman aan de deur, in Ziggo kleding, met identiteitsbewijs. Hij vertelde dat haar tv kastje tijdelijk was, en zij binnenkort een ander kastje zou krijgen. Hij kwam dat nu even voor haar regelen. Klonk niet vreemd, dus hij is binnen gelaten. Daar begon het: mijn moeder had een veel te duur KPN abonnement, haar internet deugde niet enz. enz. Mijn moeder heeft herhaaldelijk gezegd: ik heb geen computer, internet of wat dan ook, en ik ben tevreden over KPN. Hij bleef haar zo intimideren dat ze in blinde paniek op zijn verzoek een handtekening op zijn tablet heeft gezet, om hem maar weg te krijgen. Volgens hem zou ze nu zeker EUR 40,00 besparen op haar KPN tarief. (per maand, jaar????) Zij kreeg geen schriftelijke bevestiging o.i.d. Vervolgens zei de verkoper naar de buurman te gaan, en vervolgens naar iedereen in de straat. In deze straat wonen voornamelijk alleenstaande senioren.
Mijn moeder bleef een naar gevoel houden, dat werd erger toen ze op zaterdag een brief kreeg dat ze nieuwe klant was voor een volledig internet pakket!!!! Ze heeft direct Ziggo gebeld, niemand bereikbaar. Na het weekend op maandag nog eens gebeld, en volgens haar zou de aankoop ongedaan worden gemaakt volgens een medewerker van Ziggo.
Gisteren kreeg ze echter de brief met uitleg wat er allemaal gaat gebeuren, nieuwe apparatuur voor haar internet, pc, internet tv en nog enkele extra dingen zouden binnenkort allemaal komen. Zij moest nog even wat dingen doorgeven, en een afspraak maken!!!!!!
Zij krijgt een welkomst tarief van EUR 39,95 per maand, en geen activatiekosten...………en beschikt nu over super snel internet met diverse extra's...…….
Ik heb voor haar gebeld en een beroep gedaan op het herroepingsrecht. Het is niet te geloven wat ik te horen kreeg aan de telefoon: de bevestiging van haar aankoop, en de telefonische annulering heeft Ziggo al naar haar gemaild (!!!???) Ze heeft GEEN pc. Call Center medewerker noemde een fictief mailadres wat gewoon door de verkoper is verzonnen. Aan de telefoon kon ik de medewerker er amper van overtuigen dat mailen naar iemand zonder pc/internet zinloos is...…..Volgens hem heeft Ziggo ook direct KPN gebeld om de overstap te regelen, maar heeft KPN dit geweigerd, vonden de manier waarop niet betrouwbaar overkomen (pluim voor KPN)
Na 30 minuten in de wachtrij, en een gesprek van 30 minuten zou alles geregeld moeten zijn, en het voor mijn moeder bij het oude blijven. Na lang aandringen zou Ziggo dit op korte termijn schriftelijk bevestigen. En niet naar het mailadres van mijn moeder...…...Duimen dat dit ook echt gebeurd!!!!!!! Tot dan doet mijn moeder geen oog meer dicht, zo zit dit haar dwars. Ze neemt het zichzelf zo kwalijk dat ze er in is gevlogen voor haar gevoel...….Ik heb haar vaak gewaarschuwd [Verwijderd], en nu is dit gebeurd, dit is voor haar moeilijk te bevatten.
KPN gebeld: volgens hen komen deze praktijken regelmatig voor, zeker bij senioren. Zij hebben e.e.a. genoteerd, en afgesproken niets voor mijn moeder te veranderen in opdracht van derden, alleen na overleg met haar zelf, of met mij.
Zijn er in dit forum mensen die ervaring hebben met deze praktijken van Ziggo? En weet iemand hoe ik dit voorval bekend kan maken, en kan voorkomen dat zoiets ook bij anderen gebeurd? Het is toch te gek voor woorden dat een groot concern het normaal vindt dat hun medewerkers mensen zo werken [Verwijderd]!!!!!