Pagina 1 van 1
Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 27 jun 2019 22:59
door DeAardeIsPlat
Tele2 belooft in een mail, dat als je het niet eens bent met de wijzigen van de Algemene Voorwaarden je het contract kosteloos kunt beëindigen?
Mooi niet dus.
Beste Heer, Per 1 juli 2019 wijzigen de Algemene Voorwaarden van naam. Het is nu Tele2 Multi-mediadiensten, maar dat wordt Tele2 Thuis. En de datum waarop we jaarlijks onze tarieven mogen wijzigen volgens de CBS Consumenten¬prijsindex verschuift van 1 juli naar 1 januari (artikel 5.1). De Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis zijn vanaf 1 juli 2019 op uw overeenkomst met Tele2 van toepassing. Geen paniek dus, want alles blijft gewoon hetzelfde. De nieuwe Algemene Voorwaarden Tele2 Thuis staan hier. Niet mee eens? Als u het niet eens bent met deze wijzigingen, kunt u uw overeenkomst met Tele2 kosteloos opzeggen indien u dit voor 1 juli 2019 doet. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice op 020 - 75 444 44.
Daarna heb ik een mail ontvangen met de volgende boodschap:
Beste meneer, Jammer dat je weggaat bij Tele2. Maar het is jouw beslissing, dus we gaan het netjes afhandelen. Einde abonnement We beëindigen je abonnement op 01 juli 2019. Vanaf die datum vervalt ook de maandelijkse incasso. Afkoop Je hebt je contract binnen de contracttermijn opgezegd. Dat mag, maar je moet natuurlijk wel het abonnementsgeld voor de resterende periode betalen. In jouw geval is dat € 57.34, berekend over de periode 01 juli 2019 - 27 september 2019. Dit totaalbedrag wordt eenmalig in rekening gebracht. Je ontvangt hiervoor een aparte factuur. Modem en Decoder.
Mag dit zomaar?
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 10:46
door BL2
Heb je wel de reden van opzeggen expliciet vermeld ?
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 11:29
door Lady1234
Dus u krijgt geen verhoging te betalen per 1 juli en daarom zegt u op?
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 12:06
door berndv
Is dat werkelijk een mail van tele2? Ik lees er niets over op internet, en als ik het verhaal in uw topic zo lees, is de wijziging op 2 punten, de ene is de naam van het abonnement en de 2e is dat de inflatiecorrectie niet per 1 juli maar per 1 januari wordt uitgevoerd. Geen van beide is een wijziging die in uw nadeel uitvalt, en normaliter is de regel dat indien een wijziging van de algemene voorwaarden in uw nadeel is, u kosteloos mag opzeggen. Maar ik lees geen nadelige wijzigingen.
En ik lees nergens in uw verhaal hoe u heeft opgezegd, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik vind het maar een vreemd verhaal.
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-int ... oorwaarden
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 13:22
door Revoked
Zo te lezen heeft TS niet zelf opgezegd, zoals het hoort, maar gebruik gemaakt van een overstapservice. En ja, da's echt niet zelf opzeggen. Dus ja, het mag.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 14:24
door kweenie
Je moet voor 1 juli opzeggen, maar voor de daarom waarop die opzegging ingaat moet je wel rekening houden met het nog lopende en niet wijzigende contract.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 14:29
door DeAardeIsPlat
Ik heb telefonisch opgezegd met reden.
Als aan de echtheid van de mail getwijfeld word kan ik deze doormailen.
Heb vanaf het begin al problemen met Tele2.
Begint met een mobiel abonnement en daarna TV/Internet en Bellen.
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 15:33
door Lady1234
Maar u hoeft voor die bijna drie maanden maar € 57,34 te betalen? Over wat voor abonnement gaat dit dan?
En u bent toch verleden jaar september dat contract aangegaan of u hebt het verlengd.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 15:53
door Revoked
DeAardeIsPlat schreef:
...
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.
Voor nog geen 6 tientjes een rechtszaak beginnen? Ga dan eerst maar eens naar de geschillencommissie. Goedkoper en je belast het rechtssysteem niet met nonsens.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 18:08
door 16again
BL2 schreef: ↑28 jun 2019 10:46
Heb je wel de reden van opzeggen expliciet vermeld ?
Moet dat dan?
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 18:33
door BL2
Dat lijkt me wel handig ja. Immers je geeft dan aan waarom je opzegd.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 20:30
door 16again
In openingspost staat de email van de provider. Daar wordt mogelijkheid tot kosteloze opzegging vermeld, maar er staat niet bij dat je wijziging AV als reden op moet geven. Alleen dat je moet bellen, hetgeen TS gedaan zegt te hebben.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 20:32
door 16again
Revoked schreef: ↑28 jun 2019 15:53
DeAardeIsPlat schreef:
...
Alle gesprekken gelukkig opgenomen voor als het tot een rechtszaak komt.
Voor nog geen 6 tientjes een rechtszaak beginnen? Ga dan eerst maar eens naar de geschillencommissie. Goedkoper en je belast het rechtssysteem niet met nonsens.
Het is aan Tele2 om dit voor geschillencommissie te brengen , stemt TS daar niet mee in, dan is het aan Tele2 om een rechtzaak te beginnen.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 28 jun 2019 20:43
door Theotrucker
Tele2 stuurt het door naar Bos incasso en preventel als de automatische incasso wordt terug gedraaid. Het incassobureau gaat niet naar de geschillencommissie.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 29 jun 2019 21:32
door DeAardeIsPlat
Ach, zou 1-07 afgelopen zijn, maar vanmiddag is de TV al uitgezet grrrrr blij dat ik van die firma af ben.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 29 jun 2019 21:46
door Revoked
DeAardeIsPlat schreef: ↑29 jun 2019 21:32
Ach, ... blij dat ik van die firma af ben.
Dat hopen we dan maar.
Re: Tele2 kosteloos opzeggen
Geplaatst: 30 jun 2019 00:38
door alfatrion
16again schreef: ↑28 jun 2019 18:08
BL2 schreef: ↑28 jun 2019 10:46
Heb je wel de reden van opzeggen expliciet vermeld ?
Moet dat dan?
Nee, maar het helpt wel.
Theotrucker schreef: ↑28 jun 2019 20:43
Tele2 stuurt het door naar Bos incasso en preventel als de automatische incasso wordt terug gedraaid. Het incassobureau gaat niet naar de geschillencommissie.
Ze gaan waarschijnlijk naar de kantonrechter en komen dan pas op de zittingsdag er achter dat ze geen kans van slagen hebben.