Pagina 1 van 1
Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel
Geplaatst: 16 jul 2019 13:23
door Arie.B
Heb in april 2018 een plissé hor gekocht van Bruynzeel bij Karwei met twee jaar garantie.
Nu zijn er draden in de hor gebroken.
Wij dus karwei gebeld hoe dat gaat met de garantie om het te laten repareren.
Wordt niet gerepareerd door Bruynzeel want dat valt niet onder de garantie.
Krijg wel gratis een koordset opgestuurd om het zelf te repareren.
Moet dit niet in de garantie bepaling staan.
Repareren is nog ingewikkeld ook.
Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel
Geplaatst: 16 jul 2019 16:22
door Moneyman
Arie.B schreef: ↑16 jul 2019 13:23
Heb in april 2018 een plissé hor gekocht van Bruynzeel bij Karwei met twee jaar garantie.
Nu zijn er draden in de hor gebroken.
Wij dus karwei gebeld hoe dat gaat met de garantie om het te laten repareren.
Wordt niet gerepareerd door Bruynzeel want dat valt niet onder de garantie.
Krijg wel gratis een koordset opgestuurd om het zelf te repareren.
Moet dit niet in de garantie bepaling staan.
Repareren is nog ingewikkeld ook.
Het gordijn is ruim een jaar oud, dat betekent dat de bewijstlast dat het product op het moment van kopen nonconform was bij jou ligt. Dat ga je nooit kunnen bewijzen. Dus zou Bruynzeel makkelijk weg kunnen komen met het weigeren van de garantie. Je krijgt nu gratis de kapotte onderdelen vervangen. Dat lijkt me uitermate netjes. Er is vast wel iemand handig genoeg om die koordjes te vervangen, toch?
Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel
Geplaatst: 16 jul 2019 16:26
door Theotrucker
Ik vind dat heel netjes. Je kunt niet verwachten dat een doehetzelf zaak dat bij jou komt repareren. Als je het ergens had gekocht met montage dan was het een andere zaak geweest.
Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel
Geplaatst: 16 jul 2019 16:30
door gosewijn
Als je weet hoe het raam of framewerk in elkaar zit is het zo gepiept.
Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel
Geplaatst: 16 jul 2019 23:12
door Lady1234
Theotrucker schreef: ↑16 jul 2019 16:26
Ik vind dat heel netjes. Je kunt niet verwachten dat een doehetzelf zaak dat bij jou komt repareren. Als je het ergens had gekocht met montage dan was het een andere zaak geweest.
Dat is nog maar de vraag. Dan zal het waarschijnlijk ook niet onder garantie gerepareerd zijn.
Bij mij liep een hond door die plissé deur heen. Was even puzzelen hoe alles weer in elkaar gezet moest worden. Uiteindelijk bleek er gelukkig niets kapot te zijn gegaan.
Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel
Geplaatst: 27 aug 2019 16:52
door jhogaarts
Die van ons zit er 14 jaar in en glijd nog steeds open en dicht zonder problemen. En ook geen stukkende touwtjes
Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel
Geplaatst: 27 aug 2019 17:01
door Moneyman
jhogaarts schreef: ↑27 aug 2019 16:52
En ook geen stukkende touwtjes
Ik moest toch ff googelen wat "stukkende" betekent. Komt niet meer in de Dikke Van Dale voor, maar nog wel in de versie... van 1898
https://www.ensie.nl/betekenis/stukkend
Niet relevant, wel grappig
Re: Reparatie plissé hordeur valt niet onder garantie volgens Bruynzeel
Geplaatst: 27 aug 2019 17:13
door moederslink
Off topic:
mijn kinderen zeiden vroeger altijd als de koektrommel leeg was : " dat is een ' oppe ' koektrommel