Ontevreden over service Avis Autoverhuur
Geplaatst: 19 jul 2019 14:46
Auto huur Avis
Op 23 april 2019 heb ik Avis een auto gehuurd op het vliegveld van Porto (Pakket reis met Kras ). Bij deze auto hebben we de tolpas voor Portugal als extra bij gehuurd.
Ik heb Avis 7 mails gestuurd en meerdere keren gebeld.
Er zijn 3 punten waar ik graag uw aandacht voor vraag.
Punt nummer 1: Onze reis ging van Portugal, de eerste dagen, en later naar Spanje. In Spanje hadden we ook te maken met verschillende tolwegen. Ik heb Avis geprobeerd telefonisch te bereiken met de vraag of de tolpas ook voor Spanje zou gelden. Telefonisch is dit niet gelukt. ( kreeg geen gehoor). Ik heb via internet bij Avis Klantenservice (stel een vraag) deze vraag gesteld. Na op verzenden te hebben gedrukt kreeg ik de vermelding “U hoort snel van ons” tot op vandaag heb ik niets meer gehoord. Voor de zekerheid hebben we nu alle tol tarieven in Spanje met creditkaart betaald. Ik weet dus nu niet of we dubbel betaald hebben?
Punt nummer 2: op 30 april is bij onze huurauto het linker portier raam ( bestuurders plek) in geslagen, en zijn er spullen uit de auto gestolen. We hebben de Politie erbij gehaald en er is een politie rapport opgemaakt . We hebben op dat moment ook contact gezocht met de klantenservice van Avis, via Nederland werden we na meerdere keren proberen door gezet naar de verhuur locatie in Porto. Via dit kantoor werd ons verteld dat we de auto konden gaan omruilen in Ponteverdra. We zijn naar deze locatie in Ponteverdra gereden,44 km verderop, met het kapotte raam. Daar werd ons verteld dat er geen auto voor ons beschikbaar was, en werd ons gezegd naar Porto te rijden om daar de auto om te ruilen (200 km rijden). We hebben weer contact gezocht met Avis klantenservice daar werd ons vriendelijk verteld dat ze niets voor ons konden betekenen. Omdat het heen en weer rijden wat ons betreft een hele rare oplossing zou zijn, het was al laat, hebben we contact gezocht met Kras. Zij lieten ons weten met Avis contact op te nemen en dat er voor 10.00 uur de volgende morgen voor ons een oplossing zou worden geboden door een raam reparatie of een vervangende auto. We hebben ook hier echter niets van vernomen. We zijn uiteindelijk om 10.40 uur maar vertrokken naar Porto. De Planning was om op de terug reis naar Porto, de stad Braga aan te doen en een paar leuke dorpjes te bezoeken. Echter met een kapot raam en onze koffers e.d. in de auto hebben we dit niet kunnen doen. Het was onderweg in het begin erg koud en ben ook vreselijk verkouden geworden. In Porto hebben we de auto zo snel mogelijk bij het vliegveld omgeruild.
Punt 3.Tot mijn verbazing zijn er na mijn vakantie nu al 2 bedragen van m’n creditcard afgeschreven, ondanks de auto all-in gehuurd . Graag zou ik willen weten waarvoor deze bedragen zijn afgeschreven, en waarom ik hiervan geen overzicht of evt. een melding van krijg.
We zijn erg teleurgesteld in Avis, hoe er omgegaan is met onze situaties. We zouden dus ook graag de gemaakte kosten (Extra Tol, Benzine, Telefoonkosten)vergoed willen hebben. Ik spreek ook hier uit de hoop dat Avis ooit nog eens contact met ons op gaat nemen?
Op 23 april 2019 heb ik Avis een auto gehuurd op het vliegveld van Porto (Pakket reis met Kras ). Bij deze auto hebben we de tolpas voor Portugal als extra bij gehuurd.
Ik heb Avis 7 mails gestuurd en meerdere keren gebeld.
Er zijn 3 punten waar ik graag uw aandacht voor vraag.
Punt nummer 1: Onze reis ging van Portugal, de eerste dagen, en later naar Spanje. In Spanje hadden we ook te maken met verschillende tolwegen. Ik heb Avis geprobeerd telefonisch te bereiken met de vraag of de tolpas ook voor Spanje zou gelden. Telefonisch is dit niet gelukt. ( kreeg geen gehoor). Ik heb via internet bij Avis Klantenservice (stel een vraag) deze vraag gesteld. Na op verzenden te hebben gedrukt kreeg ik de vermelding “U hoort snel van ons” tot op vandaag heb ik niets meer gehoord. Voor de zekerheid hebben we nu alle tol tarieven in Spanje met creditkaart betaald. Ik weet dus nu niet of we dubbel betaald hebben?
Punt nummer 2: op 30 april is bij onze huurauto het linker portier raam ( bestuurders plek) in geslagen, en zijn er spullen uit de auto gestolen. We hebben de Politie erbij gehaald en er is een politie rapport opgemaakt . We hebben op dat moment ook contact gezocht met de klantenservice van Avis, via Nederland werden we na meerdere keren proberen door gezet naar de verhuur locatie in Porto. Via dit kantoor werd ons verteld dat we de auto konden gaan omruilen in Ponteverdra. We zijn naar deze locatie in Ponteverdra gereden,44 km verderop, met het kapotte raam. Daar werd ons verteld dat er geen auto voor ons beschikbaar was, en werd ons gezegd naar Porto te rijden om daar de auto om te ruilen (200 km rijden). We hebben weer contact gezocht met Avis klantenservice daar werd ons vriendelijk verteld dat ze niets voor ons konden betekenen. Omdat het heen en weer rijden wat ons betreft een hele rare oplossing zou zijn, het was al laat, hebben we contact gezocht met Kras. Zij lieten ons weten met Avis contact op te nemen en dat er voor 10.00 uur de volgende morgen voor ons een oplossing zou worden geboden door een raam reparatie of een vervangende auto. We hebben ook hier echter niets van vernomen. We zijn uiteindelijk om 10.40 uur maar vertrokken naar Porto. De Planning was om op de terug reis naar Porto, de stad Braga aan te doen en een paar leuke dorpjes te bezoeken. Echter met een kapot raam en onze koffers e.d. in de auto hebben we dit niet kunnen doen. Het was onderweg in het begin erg koud en ben ook vreselijk verkouden geworden. In Porto hebben we de auto zo snel mogelijk bij het vliegveld omgeruild.
Punt 3.Tot mijn verbazing zijn er na mijn vakantie nu al 2 bedragen van m’n creditcard afgeschreven, ondanks de auto all-in gehuurd . Graag zou ik willen weten waarvoor deze bedragen zijn afgeschreven, en waarom ik hiervan geen overzicht of evt. een melding van krijg.
We zijn erg teleurgesteld in Avis, hoe er omgegaan is met onze situaties. We zouden dus ook graag de gemaakte kosten (Extra Tol, Benzine, Telefoonkosten)vergoed willen hebben. Ik spreek ook hier uit de hoop dat Avis ooit nog eens contact met ons op gaat nemen?