LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
AntalSantcroos
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jul 2019 19:40

Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door AntalSantcroos »

Ik kocht online een boxspring bij www.bedden.nl

Annuleerde de volgende dag mijn samengestelde boxspring

Wettelijk gezien is dat altijd kosteloos dat weet ik zelfs eventuele bezorgkosten moeten worden terug betaald dus als je online iets koopt en het is niet op maat gemaakt en boven de 50 euro kan je dat altijd de volgende dag kosteloos annuleren op enkele uitzonderingen na zie de website van de consumentenbond en consuwijzer (consuwijzer is website van de overheid die klanten op hun rechten wijst

De afspraak met bedden.nl was ik betaal de bezorger die zet het ook in elkaar

Omdat ik de volgende dag mijn aankoop annuleerde hoef ik dus volgens de wet niets te betalen

Toen kwam de wolf uit het bed van bedden.nl meteen betalen en niets krijgen annuleringskosten

Ik wist ik ben opgelicht meteen juridische afdeling consumentenbond gebeld en ja wat bedden.nl doet is niet volgens de wet de wet omzeilen en zo geld verdienen kort gezegd criminaliteit

Pas op mensen koop niet bij bedden.nl het lijkt mooi achteraf bij bezorgen betalen maar volgende dag werdt ik gedwongen 30 procent te betalen en ik krijg niks nu 30 e-mails verder aan bedden.nl 20 telefoontjes verder nog steeds geen email dat ik 30 procent voor nakka nada geen bed niet hoef te betalen ik bel en mail om deze bevestiging maar nee hoor ik heb nog alleen een rekening voor slapeloze nachten niet voor een bed wat ik niet wil voor niets omdat hun de wet omzeilen heb de consumentenbond gebeld zij willen mij helpen met het opstellen van een brief bij deze wil ik iedereen waarschuwen voor bedden.nl

NeoDutchio
Berichten: 12353
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

AntalSantcroos schreef:
23 jul 2019 20:15
Annuleerde de volgende dag mijn samengestelde boxspring
Hier zou de crux in kunnen zitten. Uw samengestelde boxspring. Maatwerk valt buiten het herroepingsrecht. Als het losse onderdelen zijn waar u uit kan kiezen tot een eindproduct mag u kosteloos annuleren. Als het het om maatwerk gaat valt dit er buiten.

Dus, wat precies hebt u besteld?

Lady1234
Berichten: 27216
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hoe werd u dan “gedwongen” 30 procent te betalen?

En waarom bestelt u een bed en annuleert u die bestelling de volgende dag?

juliomariner
Berichten: 4878
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door juliomariner »

AntalSantcroos schreef:
23 jul 2019 20:15
de consumentenbond gebeld zij willen mij helpen met het opstellen van een brief
Met alle respect maar gezien uw schrijfstijl is dat niet onverstandig.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Toen kwam de wolf uit het bed!

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door jls630430 »

u kunt zonder reden van opgaaf annuleren. Aanbetaling is niet verplicht, maar deze kunt u gewoon terug vorderen. Maatwerk is wassen neus, omdat de boxsprings worden samengesteld uit kant en klare onderdelen. U is niets aangemeten, dus geen maatwerk. U kunt het beste een aangetekend schrijven zijnde een ingebrekestelling sturen waarbij u het bedrijf 15 dagen (dus geen 14 dagen wat de meest gemaakte fout is) de tijd geeft om de aanbetaling terug te storten. Zet er ook in dat handelsrente wordt berekend vanaf datum ingebrekestelling. Blijven ze in gebreke na 15 dagen dan u rechtbijstandverzekeraar of juridische dienst inschakelen om via d rechter het af te dwingen.

NeoDutchio
Berichten: 12353
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jls630430 schreef:
24 jul 2019 13:18
Maatwerk is wassen neus, omdat de boxsprings worden samengesteld uit kant en klare onderdelen. U is niets aangemeten, dus geen maatwerk.
Dat is maar de vraag. Wat ik zo zie is een boxspring hetzelfde als een hamburger. Je kan zelf alle onderdelen en kleuren kiezen. Op enkel een maat selecteren is geen maatwerk, maar je kan ook de kleur en hardheid bepalen. Je bouwt dus in feite je eigen bed naar je eigen wensen. Dit wordt ook per klant gemaakt, er staan geen tig aantallen per onderdeel in voorraad.
In mijn ogen is het wel degelijk maatwerk. Er wordt immers niet een kant en klaar bed aangeboden die 13 in een dozijn van de band komt afrollen.

NeoDutchio
Berichten: 12353
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
24 jul 2019 13:29
Krijgen we nu weer 12 pagina's over of dit wel of geen maatwerk is, of zullen we gewoon afspreken dat iemand gelijk een sluitend antwoord daarop geeft?
Dat zou hier niet kunnen, dan zal TS naar een juridisch forum moeten gaan.

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is/wordt op bestelling, op klantspecificatie gemaakt, dus maatwerk.

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door jls630430 »

Ik ben al 41 jaar actief in de beddenwereld. Heb zelf bij matrassen en boxspringfabrieken in binnen en buitenland gewerkt. Fabrikanten hebben bij boxsprings de universele frames, randversterkingen, matraskernen in diverse hardheden kant en klaar liggen. De hoezen worden in grote aantallen en alle maten en kleuren als confectie gemaakt. Dat betekent dat het als voorraad geldt. Dus van maatwerk is absoluut geen sprake. Bij echt maatwerk wordt elk persoon apart opgemeten op lengte, gewicht, schouderhoogte en breedte, warm/koud aangelegd bepaald. Dat is pas maat werk. Hier wordt gekozen uit beschikbare (kant en klare) onderdelen en zo stel je een boxspring samen. Maar is nog steeds geen maatwerk.

2 vergelijkbare voorbeelden: 1 type auto met 3 verschillende motoren en 5 kleuren. Wat je ook kiest, geen maatwerk! Het is gewoon samenstellen uit beschikbare voorradige !!! onderdelen. Ander voorbeeld: Overhemd kan in meerdere maten gekocht worden. En toch is het geen maatwerk maar confectiewerk. Voordat men weer gaat reageren: kijk eerst eens wat het verschil is tussen confectiewerk en maatwerk.

Lowieze
Berichten: 6649
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door Lowieze »

Maar als het geen maatwerk was, welke reden geeft Beterbed dan om toch kosten te rekenen?

Lady1234
Berichten: 27216
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
24 jul 2019 13:57
Maar als het geen maatwerk was, welke reden geeft Beterbed dan om toch kosten te rekenen?
Beterbed heeft er helemaal niets mee van doen. :lol:

Lady1234
Berichten: 27216
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

NeoDutchio schreef:
24 jul 2019 13:37
fonsflons schreef:
24 jul 2019 13:29
Krijgen we nu weer 12 pagina's over of dit wel of geen maatwerk is, of zullen we gewoon afspreken dat iemand gelijk een sluitend antwoord daarop geeft?
Dat zou hier niet kunnen, dan zal TS naar een juridisch forum moeten gaan.
Juist ook juristen kunnen van mening verschillen.

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door jls630430 »

Lol.... ieder bedrijf kan wel kosten gaan berekenen, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook terecht is en ook zo maar mag. Je kunt iets ook wel "maatwerk" noemen.....maar dat wil ook niet zeggen dat het zo is. Net zo als dat "hygiënische" goederen niet uit de verpakking mag worden gehaald en gebruikt worden. Onlangs heeft het Europese Hof hier een mooie uitspraak over gedaan. Kortweg komt het er op neer dat alle regeltjes van webwinkels waarom je een artikel niet terug zou mogen sturen ongeldig zijn verklaard.

Lowieze
Berichten: 6649
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
24 jul 2019 14:08
Lowieze schreef:
24 jul 2019 13:57
Maar als het geen maatwerk was, welke reden geeft Beterbed dan om toch kosten te rekenen?
Beterbed heeft er helemaal niets mee van doen. :lol:
Ach jee, Bedden.nl dan. De vraag blijft hetzelfde, als het geen maatwerk was, waarom berekenen ze dan kosten?

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
24 jul 2019 14:10
NeoDutchio schreef:
24 jul 2019 13:37
Dat zou hier niet kunnen, dan zal TS naar een juridisch forum moeten gaan.
Juist ook juristen kunnen van mening verschillen.
Sterker: Bij vrijwel elke rechtzaak staan er 2 lijnrecht tegenover elkaar !

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
24 jul 2019 13:26
Dat is maar de vraag. Wat ik zo zie is een boxspring hetzelfde als een hamburger. Je kan zelf alle onderdelen en kleuren kiezen. Op enkel een maat selecteren is geen maatwerk, maar je kan ook de kleur en hardheid bepalen. Je bouwt dus in feite je eigen bed naar je eigen wensen.
Ik geloof dat je algemene rode lijn wel correct is, maar het ligt wel meer genuanceerder. Als je kan kiezen uit de kleuren als RGB (256*256*256), dan is dit maatwerk. Hetzelfde gaat op voor de maat van het bed en de hardheid. Als je kan kiezen uit 20 maten, 16 kleuren en 5 soorten hardheid dan is dit geen maatwerk. Het gaat om kiezen uit opties van de winkelier vs je eigen specificatie opgeven. Als het om maatwerk gaat dan kun je opgeven dat de kleur van her bed paars moet zijn en het bed grote witten stippen moet hebben die in het donker licht geven. Bij maatwerk kan dat.
NeoDutchio schreef:
24 jul 2019 13:26
Dit wordt ook per klant gemaakt, er staan geen tig aantallen per onderdeel in voorraad.
Dat is niet waar het om gaat.

Lady1234
Berichten: 27216
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
24 jul 2019 14:17
Lady1234 schreef:
24 jul 2019 14:10
NeoDutchio schreef:
24 jul 2019 13:37
Dat zou hier niet kunnen, dan zal TS naar een juridisch forum moeten gaan.
Juist ook juristen kunnen van mening verschillen.
Sterker: Bij vrijwel elke rechtzaak staan er 2 lijnrecht tegenover elkaar !
Ja, en soms hebben geen van beiden gelijk. :lol:

jls630430
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:58

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door jls630430 »

16again schreef:
24 jul 2019 14:17
Lady1234 schreef:
24 jul 2019 14:10
NeoDutchio schreef:
24 jul 2019 13:37
Dat zou hier niet kunnen, dan zal TS naar een juridisch forum moeten gaan.
Juist ook juristen kunnen van mening verschillen.
Sterker: Bij vrijwel elke rechtzaak staan er 2 lijnrecht tegenover elkaar !
Dit is dus onlangs gebeurd in Duitsland. En het hoogste rechtsorgaan in Europa, het Europese Hof, heeft in bijna exact dezelfde zaak waar het hier ook om gaat, een oordeel geveld. Ten nadele van de verkoper/fabrikant.

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aankoop geannuleerd maar geen geld terug bij Bedden.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ging die zaak over maatwerk?

Gesloten