Motorola G4 Plus audioproblemen na upgrade Android 8.1
Geplaatst: 24 jul 2019 15:21
Ondertussen al maanden geleden was er de langverwachte upgrade naar Android 8.1 voor de Motorola G4 Plus.
Helaas veroorzaakt deze upgrade enorme problemen met de audio en dan hoofdzakelijk het geluid dat door de speaker komt:
- beltoon, wekker, radio, tv, telefoongesprek via luidspreker, navigatie, zelfs de pieptoon bij het intoetsen van een telefoonnummer...
De eerste seconde hoor je het geluid op normaal niveau en daarna gaat het helemaal naar de achtergrond, foetsie.
Ik heb al vele malen contact gehad met de 'helpdesk' van Motorola NL, via wereldwijde Motorola Support via Twitter, op het forum van Lenovo. https://forums.lenovo.com/t5/Moto-G4-Mo ... -p/4367074
Op het forum is te lezen dat er heel veel mensen last hebben van exact dezelfde problemen. Er schijnt onlangs wel een update te zijn geweest, maar dan alleen voor een heel klein deeltje vd wereld zeg maar. En deze update heeft alle problemen direct opgelost. Motorola wil deze update niet wereldwijd uitrollen, nu niet, nooit niet.
De update via omwegen binnenhalen valt nog te proberen maar geen idee hoe dat precies moet.
Ja, deze telefoon heb ik 'al' 2 jaar, maar het is een erg goede telefoon en er mankeert verder helemaal niets aan, nou ja, nu dus wel, door toedoen van Motorola zelf. Ik word nu gedwongen een nieuwe te kopen, maar ik leg me er niet zomaar bij neer.
Eigenlijk is het een soort van vernieling en men drijft mij op kosten om de schade te herstellen.
Wat zou ik nog kunnen doen? Schadevergoeding eisen of aangifte wegens vernieling klinkt misschien overdreven, maar ben haast geneigd zoiets wél te doen, gewoon, om te kijken wat mijn rechten zijn...
Helaas veroorzaakt deze upgrade enorme problemen met de audio en dan hoofdzakelijk het geluid dat door de speaker komt:
- beltoon, wekker, radio, tv, telefoongesprek via luidspreker, navigatie, zelfs de pieptoon bij het intoetsen van een telefoonnummer...
De eerste seconde hoor je het geluid op normaal niveau en daarna gaat het helemaal naar de achtergrond, foetsie.
Ik heb al vele malen contact gehad met de 'helpdesk' van Motorola NL, via wereldwijde Motorola Support via Twitter, op het forum van Lenovo. https://forums.lenovo.com/t5/Moto-G4-Mo ... -p/4367074
Op het forum is te lezen dat er heel veel mensen last hebben van exact dezelfde problemen. Er schijnt onlangs wel een update te zijn geweest, maar dan alleen voor een heel klein deeltje vd wereld zeg maar. En deze update heeft alle problemen direct opgelost. Motorola wil deze update niet wereldwijd uitrollen, nu niet, nooit niet.
De update via omwegen binnenhalen valt nog te proberen maar geen idee hoe dat precies moet.
Ja, deze telefoon heb ik 'al' 2 jaar, maar het is een erg goede telefoon en er mankeert verder helemaal niets aan, nou ja, nu dus wel, door toedoen van Motorola zelf. Ik word nu gedwongen een nieuwe te kopen, maar ik leg me er niet zomaar bij neer.
Eigenlijk is het een soort van vernieling en men drijft mij op kosten om de schade te herstellen.
Wat zou ik nog kunnen doen? Schadevergoeding eisen of aangifte wegens vernieling klinkt misschien overdreven, maar ben haast geneigd zoiets wél te doen, gewoon, om te kijken wat mijn rechten zijn...