Pagina 1 van 1

Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 24 jul 2019 18:34
door Proto X
Goeiedag,

In december 2018 ontving ik een pakketje geadresseerd aan mijzelf. We bestellen wel vaker wat via internet dus m'n vriendin nam hem aan. Een pakketje afkomstig van Vloermat24.nl. Ik heb direct contact met het bedrijf gezocht en uitgelegd dat wij een pakketje hebben ontvangen welke we ten onrechte hebben ontvangen. Ze gaven aan dat ik op hun site iets besteld heb, maar ik heb niks besteld. Ik heb ook niks betaald, wat normaal wel zo is als je iets online besteld (mits afterpay waar ik niet aan doe).

Ik gaf aan het pakketje terug te willen sturen maar niet op te willen draaien voor verzendkosten, logisch want ik heb niks besteld. Krijg ik een onbeschoft mailtje terug dat ik wél iets bij ze besteld heb en dat ik gewoon alles moet betalen. Ik heb ze gezegd dat ze 'm mogen komen halen als ze zo brutaal gaan doen.

Een maand later kreeg ik een herinnering van ze dat het nog niet betaald is, dus ik heb wederom gereageerd dat dit ook niet gaat gebeuren want ik heb dit nog steeds niet besteld.. En een maand later weer precies het zelfde.

Nu krijg ik vandaag een email vanuit een Duits incassobureau, dat ik hun het verschuldigde bedrag (21,89) én 59 euro incassokosten mag betalen. Voor iets wat ik dus niet besteld heb..

Nu mijn vraag; Welke poot heeft zo'n incassobureau om op te staan, en wat kan ik doen om van ze af te komen? Het irriteert me enorm en als ik recensies van Vloermat24 opzoek is het een bizar slecht bedrijf wat bekend staat om oplichting.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 24 jul 2019 18:40
door Lady1234
Ze hebben helemaal geen poot om op te staan. U hebt niets besteld, klaar. Verder negeren.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 24 jul 2019 19:47
door NeoDutchio
U kunt ze 1 keer vriendelijk vragen of ze u bewijs kunnen sturen waarin staat dat u of uw vriendin iets besteld heeft. Kunnen ze dat niet wenst u verschoont te blijven van verdere communicatie.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 24 jul 2019 20:03
door Komkommertijd
Ze kunnen na insturen via E mail zien via welk IP adres besteld is.
Kan een grap van collega zijn en dan is dat jammer voor hun.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 24 jul 2019 20:32
door crazyme
De incassokosten mogen maximaal 40 euro bedragen, en wanneer ik trustpilot lees is het een groot drama bij dat bedrijf. Je moet echt je best doen als bedrijf om minder dan twee sterren te verdienen.

Het lijkt haast een verdienmodel. Stuur iets ongevraagd op van pak hem beet een tientje inkoop en beur daar via incasso 80 euro voor.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 24 jul 2019 22:12
door Proto X
@crazyme ik lees net de recensies op Trustpilot, wat een rampen bedrijf is dit.

Wat betreft de maximale incassokosten, is dit volgens mij zelfs Europees bepaald. Én een incassobureau communiceert volgens mij niet via email maar verstuurt aangetekende brieven. Het hele zaakje stinkt enorm.

Ik heb ze in de gelegenheid gesteld om met bewijs te komen, en heb zelf ook een recensie op Trustpilot geplaatst over dit bedrijf.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 24 jul 2019 22:15
door Arizonakid
Komkommertijd schreef:
24 jul 2019 20:03
Ze kunnen na insturen via E mail zien via welk IP adres besteld is.
Kan een grap van collega zijn en dan is dat jammer voor hun.
Zoals gewoonlijk, komkommer praat vooral om zichzelf te vermaken, verkondigt nonsens en draagt niets bij.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 24 jul 2019 22:26
door alfatrion
Proto X schreef:
24 jul 2019 22:12
Wat betreft de maximale incassokosten, is dit volgens mij zelfs Europees bepaald.
Nee, dat is Nederlandse wetgeving.
Proto X schreef:
24 jul 2019 22:12
Én een incassobureau communiceert volgens mij niet via email maar verstuurt aangetekende brieven.
Er is niets op tegen om via de mail te communiceren.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 24 jul 2019 22:28
door Theotrucker
Incassokosten voor iets wat je niet besteld hebt zijn € 0,00 in Nederland en Europa.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 25 jul 2019 09:17
door sake1987
Geen energie in steken, laat ze maar komen.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 25 jul 2019 20:33
door Proto X
Ongelofelijk wat een bedrijf. Ze komen niet verder dan dat mijn gegevens zijn ingevuld, meer kunnen ze niet aantonen. Toen ik aangaf een advocaat in armen te nemen als ze dit doorzetten boden ze mij 50% korting aan op een aankopen uit hun webshop. M'n mond viel wijd open. Ik heb er ook niet op gereageerd.. Bizar

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 25 jul 2019 20:44
door Komkommertijd
Mag ik deze Deal van je overnemen?

Een complete Webshop graag met 50% korting,
maar ik die producten wil ik niet....

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 25 jul 2019 20:46
door Theotrucker
Geef zo min mogelijk gegevens over jezelf uit handen.

Re: Product ontvangen Vloermat24.nl

Geplaatst: 13 mei 2020 14:59
door lester
Deze ervaring heb ik gisteren ook gehad. Staat er in eens een gigantische pakket in de gang!
Met een rekening van €55,40 of ik die z.s.m wil overmaken naar het duitse bedrijf Floordirekt GmbH & Co
@ Proto X: Hoe is dit bij jou afgelopen, heb jij juridische stappen ondernomen?