KPN problemen
Geplaatst: 26 jul 2019 08:59
16-07-19
Al geruime tijd heb ik fors betaald voor het internet en tv bij KPN. Echter wordt er zelden productie geleverd zoals afgesproken. Hiermee bedoel ik dat er regelmatig storingen en het internet uitvalt waardoor ik geen tv kan kijken dan wel mijn werk kan doen op het internet. Als ik KPN bel en mijn storingen meld krijg ik steeds slechts 1 mogelijkheid te horen. Namelijk dat ik de stekker van de experia box uit het stopcontact moet halen en 5 seconden moet wachten om dan de stekker weer in het stopcontact te doen. Het resultaat is dat het internet het weer even doet, maar dan later weer uitvalt met hetzelfde probleem.
Als ik KPN bel en dan via een omweg toch een medewerker te pakken krijg wordt hetzelfde uitgelegd wat ik daarvoor ook al heb uitgelegd wat ik had gedaan. Namelijk de stekker eruit trekken en weer erin. Nadat ik herhaaldelijk had gezegd dat dit dus niet werkte werd de hoorn op de haak gezet. Vandaag 16-07-19 weer hetzelfde verhaal met een medewerker, maar toen het te spannend of onduidelijk werd bij de telefonist, werd er weer opgehangen. Ik moet zeggen dat het gesprek ook niet professioneel verliep. Vaak kwam er een discussie of de persoon weet totaal niet waar ik het over had. Dit is hoe ik dat gesprek had waargenomen.
Wat heb ik al eraan gedaan:
- Volgens de normale wegen proberen dit probleem op te lossen al vanaf maart wanneer mijn contract bij KPN in is gegaan.
- Al geruime tijd KPN ook de kans gegeven om deze storingen te herstellen
- Uren geprobeerd KPN te pakken te krijgen
- De internet tool van KPN toegepast. Waar de uitslag eerst goed is dan weer slecht internet. Een hele zwakke manier om de consument af te poeieren. Want na een storing reactie doet internet het weer even en dan geeft de tool aan dat deze het doet. Waaruit een conclusie wordt getrokken dat er helemaal niks mis is met het internet. Echter dat dit slechts een moment opname is.
- Ook gebeld of ik de overeenkomt kan opzeggen zo dat ik een andere overeenkomst kan nemen bij een andere profider kan nemen die het wel doet. Doet kon maar dan zou ik een boete moeten betalen.
Schade:
- Niet mijn werk vanuit huis tot behoren kunnen doen
- Daardoor niet op tijd mijn producten kunnen afleveren aan de klant wat maakt dat
ik geld mis ben gelopen
- Mijn internet bundel verhogen van mijn telefoon, omdat ik via de hotspot gebuik moest maken via het internet plus de kosten van mijn mobiele telefoon omdat ik gebruik moest maken van mijn 4G wat weer voor extra kosten zorgde.
- Geen internet plezier
- Geen tv kunnen kijken omdat deze via de WIFI gaat
- Veel frustratie om deze kwestie
- Veel tijd verloren aan het proberen op te lossen van het probleem
- Financiële schade opgelopen door deze storingen
Wat wil ik:
- Graag zou ik willen stoppen met het contract bij KPN zonder extra kosten of boeten. Vanwege het feit dat er geen productie is geleverd zoals KPN had afgesproken en het
niet gaat om een enkele storing. Volgens de wet is hier sprake van een wanprestatie. Wat maakt dat de voorwaardes dan wel het contract veranderd of opgezegd kan worden. De exacte mogelijkheden tot ontbinding van het contract laat ik nog onderzoeken, maar op deze weg wil ik kijken of deze situatie op een diplomatische manier opgelost kan worden met KPN.
Bron: http://www.wetrecht.nl/contractbreuk/
-Of een gepaste compensatieregeling
Al geruime tijd heb ik fors betaald voor het internet en tv bij KPN. Echter wordt er zelden productie geleverd zoals afgesproken. Hiermee bedoel ik dat er regelmatig storingen en het internet uitvalt waardoor ik geen tv kan kijken dan wel mijn werk kan doen op het internet. Als ik KPN bel en mijn storingen meld krijg ik steeds slechts 1 mogelijkheid te horen. Namelijk dat ik de stekker van de experia box uit het stopcontact moet halen en 5 seconden moet wachten om dan de stekker weer in het stopcontact te doen. Het resultaat is dat het internet het weer even doet, maar dan later weer uitvalt met hetzelfde probleem.
Als ik KPN bel en dan via een omweg toch een medewerker te pakken krijg wordt hetzelfde uitgelegd wat ik daarvoor ook al heb uitgelegd wat ik had gedaan. Namelijk de stekker eruit trekken en weer erin. Nadat ik herhaaldelijk had gezegd dat dit dus niet werkte werd de hoorn op de haak gezet. Vandaag 16-07-19 weer hetzelfde verhaal met een medewerker, maar toen het te spannend of onduidelijk werd bij de telefonist, werd er weer opgehangen. Ik moet zeggen dat het gesprek ook niet professioneel verliep. Vaak kwam er een discussie of de persoon weet totaal niet waar ik het over had. Dit is hoe ik dat gesprek had waargenomen.
Wat heb ik al eraan gedaan:
- Volgens de normale wegen proberen dit probleem op te lossen al vanaf maart wanneer mijn contract bij KPN in is gegaan.
- Al geruime tijd KPN ook de kans gegeven om deze storingen te herstellen
- Uren geprobeerd KPN te pakken te krijgen
- De internet tool van KPN toegepast. Waar de uitslag eerst goed is dan weer slecht internet. Een hele zwakke manier om de consument af te poeieren. Want na een storing reactie doet internet het weer even en dan geeft de tool aan dat deze het doet. Waaruit een conclusie wordt getrokken dat er helemaal niks mis is met het internet. Echter dat dit slechts een moment opname is.
- Ook gebeld of ik de overeenkomt kan opzeggen zo dat ik een andere overeenkomst kan nemen bij een andere profider kan nemen die het wel doet. Doet kon maar dan zou ik een boete moeten betalen.
Schade:
- Niet mijn werk vanuit huis tot behoren kunnen doen
- Daardoor niet op tijd mijn producten kunnen afleveren aan de klant wat maakt dat
ik geld mis ben gelopen
- Mijn internet bundel verhogen van mijn telefoon, omdat ik via de hotspot gebuik moest maken via het internet plus de kosten van mijn mobiele telefoon omdat ik gebruik moest maken van mijn 4G wat weer voor extra kosten zorgde.
- Geen internet plezier
- Geen tv kunnen kijken omdat deze via de WIFI gaat
- Veel frustratie om deze kwestie
- Veel tijd verloren aan het proberen op te lossen van het probleem
- Financiële schade opgelopen door deze storingen
Wat wil ik:
- Graag zou ik willen stoppen met het contract bij KPN zonder extra kosten of boeten. Vanwege het feit dat er geen productie is geleverd zoals KPN had afgesproken en het
niet gaat om een enkele storing. Volgens de wet is hier sprake van een wanprestatie. Wat maakt dat de voorwaardes dan wel het contract veranderd of opgezegd kan worden. De exacte mogelijkheden tot ontbinding van het contract laat ik nog onderzoeken, maar op deze weg wil ik kijken of deze situatie op een diplomatische manier opgelost kan worden met KPN.
Bron: http://www.wetrecht.nl/contractbreuk/
-Of een gepaste compensatieregeling