Pagina 1 van 2

Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 29 jul 2019 14:38
door OptimistTwaalf
op 20 juli 2019 heb ik deze e-mail verzonden aan:

Aan: [email protected]
CC: [email protected]

Geen enkele reactie! Noch terugbetaling. Ik hoor graag of er meer mensen zijn opgelicht door Ecomsupply via Marktplaatsaanbieding.

Ik bestel al jaren tot volle tevredenheid via Marktplaatsaanbieding, dit is de eerste keer dat het zo finaal misgaat.

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze stel ik u ervan in kennis dat u in gebreke bent gebleven naar aanleiding van het door mij geretourneerde product. Ik stel u voor de laatste maal in de gelegenheid het aankoopbedrag én de verzendkosten op mijn rekening te storten. Als het bedrag van € 28,90 niet op 25 juli 2019 uiterlijk om 00.00 uur op mijn bankrekening met nummer xxx t.n.v. xxx is bijgeschreven, dan zal ik acuut mijn advocaat inschakelen om uw malafide wanpraktijken aan de kaak te stellen. Alle bijkomende (proces-)kosten, komen dan voor uw rekening.

Voor de goede orde een opsomming van de schandalige gang van zaken van uw bedrijf:

Op 18 juni 2019 heb ik de EasyMaxx Compacte Aircooler besteld
Op 20 juni 2019 heb ik aangegeven dit te willen retourneren en mijn aankoopbedrag en verzendkosten retour te willen ontvangen op mijn bankrekening
Op 24 juni 2019 moest ik van uw medewerker Levi WEER alle gegevens invullen met de redenen van retour en dat heb ik weer gedaan
Op 26 juni 2019 om 20.01 uur heb ik het pakket retour gezonden en conform uw verzoek het verzendbewijs aan u gemaild
Op 8 juli 2019 heeft u het pakket in ontvangst genomen (zie bijlage)
Volgens uw algemene voorwaarden zou de retourzending binnen 5 werkdagen worden verwerkt.

Ik heb in het geheel niets meer mogen vernemen, noch is het aankoopbedrag teruggestort op mijn bankrekening. Ik zal alles in het werk stellen om deze wanpraktijken aan de kaak te stellen en ik stel u dan ook nogmaals voor de allerlaatste keer in de gelegenheid dit wettelijk op de juiste manier op te lossen, zodat ik geen verdere stappen tegen uw bedrijf hoef te ondernemen.

Ik zie het bedrag ad €28,90 graag per direct tegemoet op mijn bankrekening.

Onderstaand alle relevante correspondentie in het kader van dossieropbouw, waaruit blijkt dat ik u een meer dan redelijke wettelijke termijn heb gegeven om aan uw wettelijke retourverplichtingen te voldoen. Dit volledige dossier ligt klaar om aan mijn advocaat te worden verzonden, indien ik het aankoopbedrag niet voor de hierboven genoemde termijn op mijn rekening gestort heb gekregen.

Ik wil u met klem adviseren dit in der minne op te lossen, in uw eigen belang!

*****

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 30 jul 2019 18:38
door sylvesterb
Een advocaat voor € 28,80 inschakelen beetje loos dreigement wat weinig indruk zal maken. Termijn voor terugbetalen is wettelijk 30 dagen na ontvangst van de retour.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 30 jul 2019 19:08
door Lady1234
Maar waarom zet u die correspondentie hier neer? Wat schiet u er mee op te weten of anderen ook zo’n ding besteld hebben en weer geretourneerd?

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 30 jul 2019 19:11
door kuklos
OptimistTwaalf schreef:
29 jul 2019 14:38
Ik zie het bedrag ad €28,90 graag per direct tegemoet op mijn bankrekening.
...........
Dit volledige dossier ligt klaar om aan mijn advocaat te worden verzonden,
Alhoewel ik je frustratie snap, een advocaat kost met gemak €200 per uur. Als die er 10 minuten naar kijkt ben je al duurder uit.
Hiervoor een zaak aanspannen is ook een onbegonnen zaak, dus wat hou je over?

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 30 jul 2019 19:24
door witte angora
Eerlijk gezegd zie ik heel grote woorden, terwijl het bedrijf niet eens de gelegenheid heeft gehad te verklaren waarom de betaling later is dan jij als klant had gedacht.

Daarbij: pas op 8 juli is het pakket in ontvangst genomen.
Op 20 juli stuur je al een zeer boze mail met grote woorden en dreigementen met advocaten en dergelijke, en eisen dat het in der minne geschikt wordt. Woorden als 'opgelicht', 'dossieropbouw', 'malafide wanpraktijken', 'wettelijk' hier en 'wettelijk' daar, terwijl je zelf niet eens weet waar je het over hebt...

Daar komt bij: de 20e juli viel op een vrijdag, de 21e en 22e wordt er niet gewerkt, dus je verwacht dat er binnen drie werkdagen betaald wordt? De wettelijke termijn na zo'n herinnering is 14 dagen.

Nu is het de 30e juli, en plaats je de boze mail hier.

Wat staat er in de algemene voorwaarden van het bedrijf over retourzendingen en terugbetalingen? En wat probeer je te bereiken met je post hier? Wij zijn hier geen advocatenkantoor, als je dat idee hebt.

Als ik zo'n brief kreeg had ik ook iets van: 'die wacht maar tot 7 augustus (de wettelijke termijn) of nog een weekje langer'. Ik zou er in ieder geval geen seconde tijd aan verspillen. Een beetje minder explosief mag best wel.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 30 jul 2019 19:49
door juliomariner
Als ik medewerker of eigenaar van deze webshop was had ik hier heel hartelijk om gelachen en even de brief van uw advocaat afgewacht. Benieuwd wat deze hierover zou schrijven.
U denkt toch niet dat u door dit soort taal te bezigen sneller en beter geholpen zult worden?

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 30 jul 2019 19:52
door Komkommertijd
Als ik voor dit soort zaken een Advocaat neem komt die niet voor €200,- per uur,
de plaatselijke Slijterij leverde een voordeliger Advocaatje! :mrgreen:

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 30 jul 2019 19:56
door v.d.Heyden
Dreigen heeft alleen zin als je je dreigementen ook waar maakt. Dus inmiddels een advocaat op de "zaak" gezet?
Laat je de uitkomst ook nog even weten?

v.d.Heyden

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 30 jul 2019 20:31
door Arizonakid
Leuke brief, maar iedereen snapt dat je geen advocaat gaat inschakelen voor 29 euro. Dus, lief doen, netjes vragen, en als je over twee maanden nog niks terug hebt je verlies pakken en veel negatieve reviews plaatsen. Meer kan je niet doen. Tenzij je echt bereid bent het 10-voudige uit te geven om die 29 euro terug te krijgen.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 30 jul 2019 21:18
door witte angora
juliomariner schreef:
30 jul 2019 19:49
Als ik medewerker of eigenaar van deze webshop was had ik hier heel hartelijk om gelachen en even de brief van uw advocaat afgewacht. Benieuwd wat deze hierover zou schrijven.
Die schrijft op 8 of 9 augustus een brief dat de wettelijke termijn van 30 dagen is overschreden en stelt het bedrijf in staat om binnen 14 dagen alsnog te betalen.

De kosten om die brief te schrijven zijn voor de TS.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 31 jul 2019 01:51
door Bob Schurkjens
advocaat inschakelen
Schakelt u 'm ook weer uit? Dat scheelt in de kosten.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 31 jul 2019 09:57
door OptimistTwaalf
Lady1234 schreef:
30 jul 2019 19:08
Maar waarom zet u die correspondentie hier neer? Wat schiet u er mee op te weten of anderen ook zo’n ding besteld hebben en weer geretourneerd?
Duh...omdat tientallen mensen al zijn opgelicht door dit bedrijf. Iedereen moet voor deze idioten worden gewaarschuwd!

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 31 jul 2019 09:59
door OptimistTwaalf
kuklos schreef:
30 jul 2019 19:11
OptimistTwaalf schreef:
29 jul 2019 14:38
Ik zie het bedrag ad €28,90 graag per direct tegemoet op mijn bankrekening.
...........
Dit volledige dossier ligt klaar om aan mijn advocaat te worden verzonden,
Alhoewel ik je frustratie snap, een advocaat kost met gemak €200 per uur. Als die er 10 minuten naar kijkt ben je al duurder uit.
Hiervoor een zaak aanspannen is ook een onbegonnen zaak, dus wat hou je over?
Daarvoor heb je dus een rechtsbijstandsverzekering. Ik sta in mijn recht en mij kost het niets.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 31 jul 2019 10:01
door OptimistTwaalf
witte angora schreef:
30 jul 2019 19:24
Eerlijk gezegd zie ik heel grote woorden, terwijl het bedrijf niet eens de gelegenheid heeft gehad te verklaren waarom de betaling later is dan jij als klant had gedacht.

Daarbij: pas op 8 juli is het pakket in ontvangst genomen.
Op 20 juli stuur je al een zeer boze mail met grote woorden en dreigementen met advocaten en dergelijke, en eisen dat het in der minne geschikt wordt. Woorden als 'opgelicht', 'dossieropbouw', 'malafide wanpraktijken', 'wettelijk' hier en 'wettelijk' daar, terwijl je zelf niet eens weet waar je het over hebt...

Daar komt bij: de 20e juli viel op een vrijdag, de 21e en 22e wordt er niet gewerkt, dus je verwacht dat er binnen drie werkdagen betaald wordt? De wettelijke termijn na zo'n herinnering is 14 dagen.

Nu is het de 30e juli, en plaats je de boze mail hier.

Wat staat er in de algemene voorwaarden van het bedrijf over retourzendingen en terugbetalingen? En wat probeer je te bereiken met je post hier? Wij zijn hier geen advocatenkantoor, als je dat idee hebt.

Als ik zo'n brief kreeg had ik ook iets van: 'die wacht maar tot 7 augustus (de wettelijke termijn) of nog een weekje langer'. Ik zou er in ieder geval geen seconde tijd aan verspillen. Een beetje minder explosief mag best wel.
kennelijk weet je niet dat dit bedrijf op grote schaal mensen oplicht? Ik wou dat ik dat had geweten vóórdat ik hier iets had besteld. Marktplaatsaanbieding en Ilse Koopjedeal zijn inmiddels ook niet meer aangesloten bij Thuiswinkelwaarborg.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 31 jul 2019 10:14
door OptimistTwaalf
Kees2850 schreef:
31 jul 2019 10:11
@optimist twaalf alles lezende vind ik u een grotere idioot dan Ecomsupply. Zij hebben wel het product geleverd dat u had besteld. Toch wilde u het product niet en stuurde dit terug. En toen ging het fout want het geld wordt niet snel terugbetaald. En dan schrijft u een brief met dreigementen die weinig indruk zullen maken denk ik. En publiceert die brief ook nog eens op een openbaar forum voordat de tijd tot antwoorden verstreken is. Met kans om aangeklaagd te worden wegens smaad of laster.

Niet erg slim allemaal.
Wat beter inlezen voordat je als de grootste idioot reageert. Dit bedrijf licht op grote schaal mensen op. Dat heb ik inmiddels al meerdere keren gepost.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 31 jul 2019 10:22
door witte angora
OptimistTwaalf schreef:
31 jul 2019 10:14
Wat beter inlezen voordat je als de grootste idioot reageert.
Ik schreef al eerder een beetje minder explosief mag best wel. Je maakt jezelf op deze manier echt niet geloofwaardig, sterker nog, waarom zouden mensen je nog langer adviseren als je ze zo behandelt?

Ik ben er in ieder geval klaar mee.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 31 jul 2019 10:47
door moederslink
OptimistTwaalf schreef:
29 jul 2019 14:38
op 20 juli 2019 heb ik deze e-mail verzonden aan:

Aan: [email protected]
CC: [email protected]

Geen enkele reactie! Noch terugbetaling. Ik hoor graag of er meer mensen zijn opgelicht door Ecomsupply via Marktplaatsaanbieding.

Ik bestel al jaren tot volle tevredenheid via Marktplaatsaanbieding, dit is de eerste keer dat het zo finaal misgaat.

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze stel ik u ervan in kennis dat u in gebreke bent gebleven naar aanleiding van het door mij geretourneerde product. Ik stel u voor de laatste maal in de gelegenheid het aankoopbedrag én de verzendkosten op mijn rekening te storten. Als het bedrag van € 28,90 niet op 25 juli 2019 uiterlijk om 00.00 uur op mijn bankrekening met nummer xxx t.n.v. xxx is bijgeschreven, dan zal ik acuut mijn advocaat inschakelen om uw malafide wanpraktijken aan de kaak te stellen. Alle bijkomende (proces-)kosten, komen dan voor uw rekening.

Voor de goede orde een opsomming van de schandalige gang van zaken van uw bedrijf:

Op 18 juni 2019 heb ik de EasyMaxx Compacte Aircooler besteld
Op 20 juni 2019 heb ik aangegeven dit te willen retourneren en mijn aankoopbedrag en verzendkosten retour te willen ontvangen op mijn bankrekening
Op 24 juni 2019 moest ik van uw medewerker Levi WEER alle gegevens invullen met de redenen van retour en dat heb ik weer gedaan
Op 26 juni 2019 om 20.01 uur heb ik het pakket retour gezonden en conform uw verzoek het verzendbewijs aan u gemaild
Op 8 juli 2019 heeft u het pakket in ontvangst genomen (zie bijlage)
Volgens uw algemene voorwaarden zou de retourzending binnen 5 werkdagen worden verwerkt.

Ik heb in het geheel niets meer mogen vernemen, noch is het aankoopbedrag teruggestort op mijn bankrekening. Ik zal alles in het werk stellen om deze wanpraktijken aan de kaak te stellen en ik stel u dan ook nogmaals voor de allerlaatste keer in de gelegenheid dit wettelijk op de juiste manier op te lossen, zodat ik geen verdere stappen tegen uw bedrijf hoef te ondernemen.

Ik zie het bedrag ad €28,90 graag per direct tegemoet op mijn bankrekening.

Onderstaand alle relevante correspondentie in het kader van dossieropbouw, waaruit blijkt dat ik u een meer dan redelijke wettelijke termijn heb gegeven om aan uw wettelijke retourverplichtingen te voldoen. Dit volledige dossier ligt klaar om aan mijn advocaat te worden verzonden, indien ik het aankoopbedrag niet voor de hierboven genoemde termijn op mijn rekening gestort heb gekregen.

Ik wil u met klem adviseren dit in der minne op te lossen, in uw eigen belang!

*****
Ik leg deze post maar even vast voor het nageslacht :mrgreen:
En voor meneer de optimist : wacht netjes even de 30 dagen af.
Wat een stampij voor nog geen € 30 :shock:

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 31 jul 2019 11:37
door kuklos
OptimistTwaalf schreef:
31 jul 2019 09:59
kuklos schreef:
30 jul 2019 19:11
OptimistTwaalf schreef:
29 jul 2019 14:38
Ik zie het bedrag ad €28,90 graag per direct tegemoet op mijn bankrekening.
...........
Dit volledige dossier ligt klaar om aan mijn advocaat te worden verzonden,
Alhoewel ik je frustratie snap, een advocaat kost met gemak €200 per uur. Als die er 10 minuten naar kijkt ben je al duurder uit.
Hiervoor een zaak aanspannen is ook een onbegonnen zaak, dus wat hou je over?
Daarvoor heb je dus een rechtsbijstandsverzekering. Ik sta in mijn recht en mij kost het niets.
Een rechtsbijstandsverzekering geeft je een maximaal bedrag voor juridische kosten, kom je daarboven dan doen ze niets voor je. Wij kunnen niet beoordelen in hoeverre je ze vaker nodig zal hebben, dat kan alleen jij. Maar besef wel dat je voor een klein bedrag je budget bij de rechtsbijstandsverzekering aan het opsouperen bent.

===

Voor de rest sluit ik me aan bij anderen dat je zeer agressief reageert op goedbedoeld advies waardoor de lust om jou te helpen nogal daalt.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 31 jul 2019 12:18
door jos.jansen
Eerst eens even googelen op een bedrijf voordat je er wat bestelt voorkomt dit soort klachten. Er vallen op diverse fora klachten over het bedrijf op... dan kijk ik toch liever iets verder.
En inderdaad is de toon van de reactie / termijn waarop deze op deze site geplaatst wordt niet echt passend bij de klacht - hoogte van het bedrag. "Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is" zal ik maar zeggen zonder verder commentaar.

Re: Opgelicht door Ecomsupply Marktplaatsaanbieding

Geplaatst: 01 aug 2019 11:35
door OptimistTwaalf
Ik kom hier niet voor advies. Als ik advies had gewild of nodig had gehad, dan had ik het wel gevraagd. Ik post dit om mensen in te lichten niets te kopen bij Ecomsupply. En verder is het simpelweg actie en reactie, al die respectloze reacties hier, tsssk. Veel plezier hier verder, ik heb er ook niets meer aan toe te voegen.