Pagina 1 van 7

Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 24 jul 2004 14:07
door Martina
Ik ben dit jaar op 10 juli met een vlucht van Holland Exel naar Mexico gegaan. Na een vertraging van 3 uur konden we vliegen. De reis was goed verzorgd en verliep prima, maar mijn koffer bleek (evenals die van enkele andere reizigers) niet met het vliegtuig te zijn meegekomen.
Op het vliegveld werd mij verteld dat ik geen contact op hoefde te nemen met mijn reisverzekering. Ik mocht namelijk alle nodige spullen kopen en aan de balie van Holland Exel op schiphol de kosten declareren. Na 3 dagen kreeg ik mijn koffer en dus heb ik wel het een en ander aan moeten schaffen (denk aan bikini, zonnebrand, zonnebril etc.).
Toen ik in Amsterdam aan kwam, bleek de balie van Holland Exel te zijn gesloten en daarna heb ik de hele dag allerlei nummers gebeld om in contact te komen met medewerkers die me hierover te woord konden staan. Na 3 verschillende telefoonnummers (iedereen verwees elkaar door) kwam ik dan eindelijk uit bij een receptioniste die me 'echt' door kon verwijzen. Zij kreeg die persoon echter niet telefonisch te pakken en heeft hem een mailtje gestuurd metde vraag of hij me terug kon bellen. Dit deed hij niet. Ik heb daarna zelf maar weer gebeld en wederom was hij niet bereikbaar. Nu maar een mailtje met hoge urgentie. Het is nu 3 dagen geleden en nu nog steeds is helemaal niemand van Holland Exel bereid om me te helpen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Zelfs op een klachtenmailtje heb ik niets teruggehoord. Echte service, daar bij Holland Exel! :x

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 27 jul 2004 08:30
door pistache
niet miepen, je hebt nu wel een nieuwe bikini, waarschijnlijk nog een mooiere dan degene die je al had! :twisted:

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 27 jul 2004 10:22
door Gast
Pistache, dat is nou echt een reactie van jou (zoals zo vaak).
Reageer toch eens inhoudelijk en niet zo "*****erig", misschien dat dan je reacties ook waardevol worden.
Zo dat even over Pistache.

Martina:
Als je koffers NIET zijn aangekomen of beschadigd zijn, dien je op de luchthaven een z.g. Property Irregularity Report (P.I.R.) op te laten maken. Je weet immers nooit of je koffers misschien toch nog opduiken na een paar dagen. Dus altijd doen!!
Ik begrijp niet WIE jou heeft geadviseerd om dat niet te doen en heeft toegezegd dat je de kosten mocht declareren bij Holland Exel.

Ik zou toch maar eens contact opnemen met je Reisverzekering. Mogelijk dat zij wel de claim vergoeden en vervolgens verhalen op Holland Exel (trouwens nooit van Holland Exel gehoord).
Heb je contact met andere reisgenoten die hetzelfde zijn overkomen sta je natuurlijk sterker omdat zij jouw verhaal kunnen bevestigen (en naatuurlijk ook jij hun verhaal).
Hopelijk lezen reisgenoten deze klacht ook.

Succes. Bert

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 27 jul 2004 13:10
door Martina
Ik heb gelukkig wel zo'n formulier laten opmaken en alle bonnetjes bewaard dus mijn reisverzekering vergoedt alles. Wat ik gewoon heel erg jammer vond, was de reactie van Holland Exel (verder was de vlucht namelijk prima verzorgd). Ik werd echt van het kastje naar de muur gestuurd en de verantwoordelijke medewerker weigert na meerdere oproepen van de receptioniste contact op te nemen. Een mail van mij naar holland exel is onderweg (die schijnt gigantisch vertraagd te zijn dmv hun inbox-wachtlijst) maar ik betwijfel of daar wel iets mee wordt gedaan!
Al met al is het dus goed gekomen, maar de manier waarop is wel heel erg waardeloos. Ik heb aan Holland Exel helemaal NIETS gehad.
Wel bedankt voor je reactie!!!

En even over die bikini-opmerking van die rare: Denk je dat het leuk is om met 40' C te gaan winkelen voor een bikini, als je er 6 in je koffer hebt liggen en je eigenlijk in die tijd op het strand had kunnen liggen? Bovendien zijn de maten daar totaal verschillend en moet je alles wat je nodig hebt maar wel eerst mooi zelf betalen. Als ik alleen van Holland Exel afhankelijk was kon ik fluiten naar die vergoeding. Principekwestie dus!

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 27 jul 2004 14:47
door Gast
Ja Martina, zou ik ook weleens willen weten. Wie of wat is Holland Exel? Is dat de vroegere Air Holland?
Ik hoop dat je het ons even wilt vertellen hier! Dan zijn wij ook weer bij.

Mvg. AK

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 27 jul 2004 15:09
door Gast
Holland exel is niet air holland,heb er wel eens over gehoord maar weet het niet precies.Maar is dacht ik niet air holland.Maar je weet het nooit.
m.gr.

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 27 jul 2004 18:08
door Martina
Ik heb eigenlijk geen idee hoe Holland Exel tot stand is gekomen. Ze hebben wel een eigen site. Zal best weleens een afstammelingetje van Air Holland kunnen zijn. De meeste passagiers hadden volgens mij via Oad, Neckerman en Thomas Cook geboekt. Misschien dat zij zich gespecialiseerd hebben in reizen naar Midden en Zuid- Amerika?
De vlucht zelf was vertraagd, maar was verder prima. Ik heb niets te klagen over het vluchtpersoneel en ook het eten/ entertainment in het toestel was goed. Ik verbaas mij meer over de manier waarop zij hun zaakjes 'op de grond' regelen. Hoop dat het startersfouten zijn, want als ze dit zo bij alle reizigers afhandelen dan houden ze weinig klanten over...

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 27 jul 2004 18:33
door sezofala
Exel is de opvolger van AirHolland inderdaad. De eigenaar, Erik de Vlieger, heeft de routes (en wellicht ook de vliegtuigen) naar de antillen overgenomen van het failliete AirHolland. Exel heeft echter verder niets met AirHolland te maken. Eventuele gedupeerden van AirHolland kunnen daar dus ook NIETS halen......

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 27 jul 2004 18:41
door AK
Heel fijn! Bedankt voor jullie info. Ik had even op de site gekeken en had al zo,n idee dat het iets te maken had met het (vroegere) Air Holland.
AK

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 28 jul 2004 08:40
door Pistache
Okeej, hier dan een inhoudelijke reactie. Holland Exel is een onderneming van ondernemer de heer E. de Vlieger. HE is voortgevloeid uit lijndienstmaatschappij Air Exel b.v, later hernoemd naar KLM exel.
Tevreden Bertje?

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 28 jul 2004 11:11
door Gast
Geplaatst op 28 Jul 2004 08:40 door Pistache


--------------------------------------------------------------------------------

Okeej, hier dan een inhoudelijke reactie. Holland Exel is een onderneming van ondernemer de heer E. de Vlieger. HE is voortgevloeid uit lijndienstmaatschappij Air Exel b.v, later hernoemd naar KLM exel.
Tevreden Bertje?
Wat een minkukel ben je toch Pistache! Ga je hier ook al de boel verzieken met je degenererende opmerkingen? (dadelijk ga je natuurlijk als gast verder reageren).
Ik heb nog nooit gehoord van Holland Exel tot op heden. Mag iemand dan nog die opmerking maken of behoor je dan alleen Pistache te heten daarvoor?

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 28 jul 2004 12:41
door Gast
Geplaatst op 28 Jul 2004 08:40 door Pistache
Pistache je bent weer geweldig!
Ik ben blij dat je met je bovenstaande reactie toegeeft (citaat: ökeej, hier dan een inhoudelijke reactie...") dat je andere reacties dus meerendeels niet inhoudelijk zijn.

En ja, wat betreft die "inhoudelijke" reactie van je: deze informatie wordt al 'n dag eerder gegeven. Jammer dus dat je reactie weer niets nieuws toevoegt.
Bert.

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 29 jul 2004 10:46
door Fre@k
Waar staat dat van Holand Excel? Zie het nergens staan hoor. Dus niet zo katten, is niet lief 8)

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 21 sep 2004 07:52
door Noa
Wij zijn net teruggekomen uit Kenia en we vlogen met Holland Exel.
Nou wij hebben alleen maar lof over Holland Exel.
Geen vertaging,genoeg eten en drinken en vriendelijk personeel.

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 23 sep 2004 10:26
door Funnyface
Als ik de naam alleen al hoor krijg ik nog de kriebels.

Zeer onvriendelijk zelfs brutaal personeel, :evil: die het drukker hebben om met hun neus in de lucht te lopen dan hun werk te doen.
Vertrokken met HE naar Dominicaanse republiek 20 juni voor 16 dagen 2 x drinken op 12 uur (tussenlanding op punta cana).

Vertrek naar huis: 1 dag te laat i.v.m 26 UUR VERTRAGING, 1: geen uitleg 2:van 21.00 uur tot 05.00 rondhangen op het vliegveld( waar alles gesloten was) 05.30 terug naar een hotel.3:om 11.00 meldem, om 13.00 melden, om 15.00 uur melden en dan horen dat je om 21.00 opgehaalt word en om 24.00 vertrekt.
Uiteindelijk tegen 01.00 vertrokken.Weer zeer onvriendelijk personeel,weer weinig te drinken(maar hier was ik nu op voor bereid)
Als klap op de vuurpijl alle toilletten verstopt (plassen in bekertjes en weg spoelen in het fontijntje,wat er met een grote boodschap moest, weet ik niet )deze bekertjes en servetjes werden aan gegeven door een vies :cry: gezicht trekkende stewardes.Waar de rest van het personeel was is nog altijd een vraag?
Alle toilletten waren tot de rand gevuld.
Tax free inkopen was niet mogelijk omdat naar zeggen van stewardes het hier een service :shock: en geen plicht betrof.
Piloot stelt voor om tussen landing te maken op schotland om toillet probleem op te lossen.
Maar iedereen wilde alleen nog maar naar huis.Waar we dood vermoeid aan kwamen om 15.00 dinsdag i.pv maandag morgen 07.00.
Als verrassing een vertragings verklaring (waar je niets mee kan verhalen)wat door velen werd geweigerd en de clou was dat er een iris bon bijgesloten was van 15 euro!!!!!Als teg emoed koming .Hoe durven ze.
Een ding is duidelijk ik vlieg dus nooit meer met HoLLANDEXEL!!!!

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 24 sep 2004 17:57
door Gast
"Ik verbaas mij meer over de manier waarop zij hun zaakjes 'op de grond' regelen. Hoop dat het startersfouten zijn, want als ze dit zo bij alle reizigers afhandelen dan houden ze weinig klanten over..."
Volgens mij is het grondpersoneel vaak in dienst van de luchthaven zelf, of heb ik het mis?

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 01 nov 2004 20:51
door hanneke (Belgie)
Ook ik vlieg echt nooit meer met Holland Exel. We gingen naar Kenia op vakantie. Op de heenreis hebben we 6.5 uur vertraging gehad. Het vliegtuig stond vast op de dominicaanse republiek ivm de orkaan. Er was een vervangend toestel ingezet met cabine personeel wat enkel frans sprak. Zelfs een simpele vraag in het engels werd niet begrepen. Er was een tankstop in Egypte die 2 uur heeft geduurd, en de airco van het toestel werkte niet als het stil stond, resultaat een echte sauna aan boord. De mensen zijn zelf drinken gaan vragen bij het personeel, want het was anders niet vol te houden aan boord. Er was slechts 2x drinken voorzien voor de hele reis (de 2e keer was er zelfs voor de helft van de passagiers alleen nog maar water, de rest was op) die uiteindelijk 12 uur geduurd heeft ipv de geplande 8 uur. DOor dit alles is onze safari een dag ingekort. De laatste twee uur van de vlucht was het niet meer mogelijk om naar het toilet te gaan, die zouden "vol"?!?!? zijn. Er was geen enkele vorm van tv, muziek of tijdschrift aan boord, en het toestel was duidelijk niet geschikt voor lange afstand vluchten. Geen beenruimte, geen kussens of dekens enz. Kortom, een grote ellende. Dat bleek helaas nog niet het einde van het verhaal Holland Exel te zijn. Op de terugreis hebben we 2 dagen vertraging gehad. Het vliegtuig van Holland Exel had problemen gehad met de landing in Zanzibar. Er was een stuk uit de landingsbaan geslagen en daardoor was het toestel zwaar gehavend. TOen bleek ook dat HOlland Exel maar 1 toestel heeft ?!?!?! We hebben 2 dagen in onzekerheid gezeten over wanneer we terug naar huis zouden kunnen. Uiteindelijk heeft een toestel van Fin Air ons opgehaald. Dat was ook niet echt geschikt voor lange afstand vluchten, maar gelukkig in ieder geval een stuk beter dan het toestel op de heen reis. Ik weet in ieder geval 1 ding zeker, als ik de volgende vakantie ga boeken, vraag ik eerst na of we in ieder geval niet met Holland Exel vliegen, anders blijf ik nog liever THUIS.

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 01 nov 2004 21:20
door Gast
Wat dacht je van een vertraging van 32 uur op de heenreis! Bijna twee hele dagen van onze vakantie af. We gingen 16 dagen naar mexico. Op de heenreis al twee uur vertraging voor vertrek, dan ook nog horen dat je een ander vliegtuig kreeg. Een spaans toestel, met spaanse bemanning die slecht engels sprak en eten wat echt niet te eten was. Dan denk je het wel gehad te hebben, krijg je te horen dat we een tussen landing gingen maken op Santa Maria. Ergen midden in de oceaan. Het is een eiland op de azoren. Nou, heb je getankt, probeer je op te stijgen, gaat ie vol op de rem met als mededeling dat er een vogel in de motor is gevlogen. Vervolgens mag je lekker 6 uur op het vliegveld rond hangen voordat je te horen krijgt dat je niet meer verder gaat vliegen. De bemanning werd overigens meteen uit het vliegtuig gehaald toen we geland waren en als eerste ondergebracht in hotels. Pas de volgende dag om twee uur vlogen we pas. Ondertussen word je in hotels gestopt waar het avond eten gewoon koud is. of te wel, dit was de eerste en laatste keer dat wij met holland exel hebben gevlogen.

Daarna ga je vragen om de exacte vlucht informatie omdat je dat nodig hebt voor je verzekering. En zelfs dan komt er een korte info terug dat zelfs de mail vertraagt is. Daar zakt je broek toch van af. Vliegtuigen ok, maar zelfs de mail van hun in vertraagt. Maar goed, nu heb ik dus nog steeds geen exacte vluchttijden, terwijl ik alweer een maand terug ben van vakantie. En dat is niet positief voor mijn verzekering.

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 01 nov 2004 21:33
door Gast
We kregen trouwens ook heel weinig te drinken en moesten het zelfs achter in het toestel gaan halen op de heen reis. Dat geeft je ook meteen zo'n vakantie gevoel. Ook wij werden op de luchthaven in santa maria slecht geinformeert. De heenreis (vliegen) duurde 12,5 uur en de terug reis dan wel maar 9.40 uur.

Re: Klacht over Holland Exel

Geplaatst: 01 nov 2004 21:37
door damhuis
Geplaatst op 01 Nov 2004 22:29 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

We zijn in mei dit jaar een vlucht naar de dominicaanse rep geweest.
Maar dit was een fiasco.
We zaten in een uitgeleefd toestel ( vies en uitgeleefd ).
De service en het eten waren slecht .
Op de terug vlucht ( dit was een nacht vlucht) waren er geen dekens.
Ook het eten op de terug vlucht was een flop,een droge pasta als maaltijd en als ontbijt een mini krentenbol met plakje kaas .
En tot slot viel er bij het op stijgen in Punta Cana een deel van plusminus 2 tot 3 meter met zuurstof maskers en verlichting naar beneden.
Voor ons geen Holland exel meer.

afz. C & A Damhuis