De arrogantie ten top van dexia;
Misleidende reclame;
Dexia acht het niet voorstelbaar dat haar clienten door een van deze elementen op het verkeerde been zouden zijn gezet bij het nemen van hun beleggingsbesluit.
Ehhhuu ????? Nog steeds kent dexia haar klanten niet en wat de doelstellingen waren van haar klanten.
Inwinnen van clienten informatie;
Omdat het hier een kant-en-klare producten betrof, is dexia van mening dat dergelijke informatie niet ingewonnen hoefde te worden. Deze werkwijze is en was volgens dexia volledig in overeenstemming met de letter en de geest van de betreffende regelgeving.
Ehhuuuu, Mis ik hier iets? Dexia stelt zich boven de wet en regelgeving?
Ehhuuuuuu, in de volksmond noemt men dat balanceren op het randje van de wet en een eigen uitleg geven aan de wetgeving. Ene lees ik hier een bevestigingdat dexia totaal geen info over haar klanten heeft ingewonnen? Met andere woorden; Dexia de lusten en de klant de lasten als **** hits the fan
Afrekenprijzen;
Nader onderzoek heeft uitgewezen dat de afrekenprijzen van de aandelen het gemiddelde waren van de hoogste en laagste koers van elke handelsdag.
Goh ik dacht dat dit onder de noemer
fraude valt.
Clientenovereenkomsten;
Zelfs al zou de lijn van AFM worden gevolgd, dan hebben haar bevindingen volgens dexia geen enkele invloed op de geldigheidheid van de overeenkomsten.
ehuu bekentenis van dexia dat zij de wetgeving niet behoeft te volgen?
Coldcalling;
Labouchere en haar rechtsopvolgers hebben nooit overeenkomsten telefonisch afgesloten. De client ontving een schriftelijke overeenkomst die pas in werking trad als de client deze volledig ondertekend retouneerde.
ehuu ik dacht otch dat er minsten 16.000 contracten niet volledig ondertekend zijn. Daarnaast werd in begeleidend schrijven de 30 dagen afkoel periode misbruikt om potentiele clienten nog meer onder druk te zetten door bv te vermelden "wij hebben voor u aangekocht" en meer van dat soort ongein.
Administratieve organisatie en interne controle;
De laatste boete heeft betrekking op een aantal klein tekortkomingen in de interne organisatie van labouchere en haar rechtsopvolgers en is daardoor irrelevant voor haar clienten
Sinds wanneer is het ontbreken van aan- en verkoop slips en missen van volledige dossier van clienten irrelvant?
Toevoeging dexia:
Bovendien verbeterde dexia de kwaliteit van de informatie die potentiele clienten ontvingen en gaf zich rekenschap van alle regels en opmerkingen van de toezichthouders.
Ehu mis ik hier iets. Dexia heeft zich op gelijke voet de verkoop praktijken voortgezet na overname. Zeer vele gedupeerde die na 2000 erin getrapt zijn hebben exact de zelfde aantoonbare klachten en fouten geconstateerd als de gedupeerden die onder de voorganger Aegon erin getrapt zijn.
Voor het dexia aanbod moet je wel afzien van juridische stappen en de hardheids clausule is alleen interessant als men afziet van verdere juridische stappen. daarbij opgemerkt dat degene die voor de hardheidsclausule in beginsel al nooit en te nimmer een dergelijk contract aangeboden had mogen worden
De kermis advertentie van dexia is in mijn ogen een sterk staaltje van hoe een bank zich zelf boven wetten en regelgevingen stelt. In mijn ogen het topunt van witte boorden criminaliteit.
Dergelijke banken zijn een smet op de nederlandse economische markt. Ze verpesten de markt. Maken misbruik van vertrouwen van clienten met alle nadelige gevolgen vandien op de economie van nederland. De goede oude sok uit vervlogen tijden wekt op dit moment meer vertrouwen dan wat de banken in nederland nu klaar spelen.
Dexia en andere aandelenlease aanbieders hebben een krater geslagen in het vertrouwen van de consument. Door net te doen alsof wetgevingen en regels niet voor haar van toepassing zijn geven de banken zichzelf een privilege dat zij vogelvrij zijn in haar doen en laten. De banken hebben de lusten de klant krijgt hoe dan ook de lasten.
Mvg Pieter