MADE.com annuleert na twee weken bestelling om 'foutieve prijs'
Geplaatst: 09 aug 2019 21:33
Graag advies gevraagd over rechtsgeldigheid koop via MADE.COM.
Ik heb een mooie hoekbank besteld en betaald in de 'flash sale' op 28 juli (12 dagen geleden). Je moest binnen 24 uur reageren, hierna was 'deal' over (korting van 60%).
6 augustus zou de bank geleverd worden.
Onze oude bank heb ik een week later verkocht (4 augustus) voor een scherpe prijs aan een aardige student. Ik heb 'jammer genoeg' geen huis waarin ik twee banken kan bewaren en de 6 augustus stond nog steeds aangegeven als (verwachte) leverdatum via de made.com site.
Toen het inmiddels 5 aug was en ik nog geen bericht kreeg van TNT (track and trace verzending) heb ik gebeld met een vriendelijke supportmedewerker. De bank stond al verzendklaar, maar was nog niet verzonden. Ze zou het navragen. 6,7,8 augustus weer gebeld.
Ik ben momenteel hoogzwanger (33 weken) en dan is de behoefte aan een bank net iets hoger dan normaal (geldt ook mijn twee kleine kinderen + man).
Vriendelijke supportmedewerker van made zou het uitzoeken, nogmaals.
9 augustus, vandaag, opeens een automatische mail (ipv telefoontje) over retour/terugbetaling van made.com, met reden dat de prijs op de site niet klopte, dus ze gaan de bank niet leveren.
Ik belde vervolgens met support of ik iemand kon spreken van marketing/sales over de koop. Zij kon me met niemand doorverbinden. Mijn man is nog naar de winkel gegaan, hetzelfde verhaal. Support kan niets doen. Bank is wel op voorraad. Ik kan de bank tegen origineel tarief betalen of met max EUR 300 korting (ipv de EUR 900) zoals die was in de super sale. Bank kan dan gewoon binnen 7 dagen geleverd worden.
Help.. heb ik iets aan mijn consumentenrecht/ betrof (mijn betaling met 60% korting) een rechtsgeldige aankoop?
Ik was niet in de veronderstelling bij de koop dat de prijs (te?) laag was. Het was nog steeds een realistische prijs voor een bank. Made heeft mij pas geïnformeerd over de foutieve prijsstelling na 12 dagen (nadat ik mijn oude bank al had verkocht) en ook nadat ik zelf 5 x had gebeld waar mijn nieuwe bank bleef.
Het is nu vooral een principekwestie, wil even weten wat mijn rechten zijn als (nietige) consument tegen een groot merk (waar ik trouwens erg fan van was / ze verkopen mooie producten).
Dank/ en sorry wanneer mijn bericht iets te uitgebreid is
Ik heb een mooie hoekbank besteld en betaald in de 'flash sale' op 28 juli (12 dagen geleden). Je moest binnen 24 uur reageren, hierna was 'deal' over (korting van 60%).
6 augustus zou de bank geleverd worden.
Onze oude bank heb ik een week later verkocht (4 augustus) voor een scherpe prijs aan een aardige student. Ik heb 'jammer genoeg' geen huis waarin ik twee banken kan bewaren en de 6 augustus stond nog steeds aangegeven als (verwachte) leverdatum via de made.com site.
Toen het inmiddels 5 aug was en ik nog geen bericht kreeg van TNT (track and trace verzending) heb ik gebeld met een vriendelijke supportmedewerker. De bank stond al verzendklaar, maar was nog niet verzonden. Ze zou het navragen. 6,7,8 augustus weer gebeld.
Ik ben momenteel hoogzwanger (33 weken) en dan is de behoefte aan een bank net iets hoger dan normaal (geldt ook mijn twee kleine kinderen + man).
Vriendelijke supportmedewerker van made zou het uitzoeken, nogmaals.
9 augustus, vandaag, opeens een automatische mail (ipv telefoontje) over retour/terugbetaling van made.com, met reden dat de prijs op de site niet klopte, dus ze gaan de bank niet leveren.
Ik belde vervolgens met support of ik iemand kon spreken van marketing/sales over de koop. Zij kon me met niemand doorverbinden. Mijn man is nog naar de winkel gegaan, hetzelfde verhaal. Support kan niets doen. Bank is wel op voorraad. Ik kan de bank tegen origineel tarief betalen of met max EUR 300 korting (ipv de EUR 900) zoals die was in de super sale. Bank kan dan gewoon binnen 7 dagen geleverd worden.
Help.. heb ik iets aan mijn consumentenrecht/ betrof (mijn betaling met 60% korting) een rechtsgeldige aankoop?
Ik was niet in de veronderstelling bij de koop dat de prijs (te?) laag was. Het was nog steeds een realistische prijs voor een bank. Made heeft mij pas geïnformeerd over de foutieve prijsstelling na 12 dagen (nadat ik mijn oude bank al had verkocht) en ook nadat ik zelf 5 x had gebeld waar mijn nieuwe bank bleef.
Het is nu vooral een principekwestie, wil even weten wat mijn rechten zijn als (nietige) consument tegen een groot merk (waar ik trouwens erg fan van was / ze verkopen mooie producten).
Dank/ en sorry wanneer mijn bericht iets te uitgebreid is