LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 aug 2019 23:29
Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Heb via Bol.Com een Samsung TV besteld en op zaterdag 10 augustus ontvangen. Tijdens de installatie bleek dat er en zwarte balk boven in het beeld liep en uitmondde in een soort van pegel. Tevens liepen er midden in het scherm 2 verticale dunne strepen. Onmiddellijk Bol.Com gebeld en de door mij gemaakte foto's van de schade gestuurd per mail. Zelf vandaag (maandag 12 augustus) contact opgenomen met de oorspronkelijke leverancier TVPLAZA die mij doodleuk vertelde dat het apparaat niet vervangen wordt als er langer dan 6 uur TV gekeken is. In dat gevel wordt het apparaat gerepareerd. Het kan in ieder geval om die reden niet geretourneerd worden!
Ik was geshockeerd. Mag dit? Kan dit?
Ik was geshockeerd. Mag dit? Kan dit?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 aug 2019 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Er zijn twee mogelijke sporen: het herroepingsrecht en een beroep op nonconformiteit. Bij het herroepingsrecht kan ik me iets voorstellen bij de eis van 6 uur, bij nonconformiteit is dat onzin.
Maar ik lees dat je er bij installatie achterkwam: dan is er uberhaupt nog geen sprake van 6 uur kijken, lijkt mij.
Maar ik lees dat je er bij installatie achterkwam: dan is er uberhaupt nog geen sprake van 6 uur kijken, lijkt mij.
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Vreemd verhaal. Er is dus blijkbaar geen schade maar een defect, dat is toch wel wat anders.
Hoe wordt bepaald of er 6 uur TV gekeken is, zit er een bedrijfsurenteller op ?
En dan heb je nog de wet: koop op afstand, terugzenden zonder reden binnen 14 dagen. Helaas heb je nu wel al aangegeven dat TV defect is....
Hoe wordt bepaald of er 6 uur TV gekeken is, zit er een bedrijfsurenteller op ?
En dan heb je nog de wet: koop op afstand, terugzenden zonder reden binnen 14 dagen. Helaas heb je nu wel al aangegeven dat TV defect is....
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Kennelijk is de TV al wel in gebruik genomen (er is langer dan 6 uur gekeken). Dat kan, ook als je direct tijdens de installatie een defect constateert.
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Geshockeerd zelfs.. nou nou. Wat gebeurd er Met je als er een echte ramp is?
Maar wat is er mis mee dat de tv gerepareerd wordt? Als hij dan weer goed is dan is het prima toch?
Maar wat is er mis mee dat de tv gerepareerd wordt? Als hij dan weer goed is dan is het prima toch?
Dorfje
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Tv Plaza had zeker een partijtje van deze zeperds op de kop getikt.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... 5318681a44
Ze zijn wel van 3 naar 6 draaiuren gegaan dus da's best coulant.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... 5318681a44
Ze zijn wel van 3 naar 6 draaiuren gegaan dus da's best coulant.
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Gewoon een nieuwe bestellen op achteraf betaling.
en dan de defecte terug sturen.
en dan de defecte terug sturen.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Sinds wanneer is huidige TV te repareren?
Meestal is bij scherm schade een nieuwe leveren de enige optie.
Ik weet hoe ze in elkaar zitten en een USB poort vervangen omdat ik de kabel van Harde Schijf was vergeten wat al hele klus...
Hoe maak je plastic open?
Deze is met defect afgeleverd en niet stuk gegaan door te kijken, ongeacht hoeveel uren dat duurde.
Meestal is bij scherm schade een nieuwe leveren de enige optie.
Ik weet hoe ze in elkaar zitten en een USB poort vervangen omdat ik de kabel van Harde Schijf was vergeten wat al hele klus...
Hoe maak je plastic open?
Deze is met defect afgeleverd en niet stuk gegaan door te kijken, ongeacht hoeveel uren dat duurde.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
"Draaiuren". Alsof ze wasmachines verkopen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Natuurlijk komt men daar achter, dat is ook helemaal niet erg. maar dan heb je wel een werkende tv en zoekt de leverancier welke niet gewoon wilt mee werken het zich zelf maar uit.Komkommer 2
Daar komt men echt wel achter bovendien.
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
De leverancier wil wel gewoon meewerken.
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Jaren in de tv reparaties gezeten, en geloof me, schermen zijn gewoon te vervangen.Komkommertijd schreef: ↑13 aug 2019 12:10Sinds wanneer is huidige TV te repareren?
Meestal is bij scherm schade een nieuwe leveren de enige optie.
Ik weet hoe ze in elkaar zitten en een USB poort vervangen omdat ik de kabel van Harde Schijf was vergeten wat al hele klus...
Hoe maak je plastic open?
Deze is met defect afgeleverd en niet stuk gegaan door te kijken, ongeacht hoeveel uren dat duurde.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Elke *Smart tv* op de markt is voorzien van software waarop de monteur in 1 oogopslag kan zien en uitlezen hoeveel uur de tv dus aan heeft gestaan. Als je goed op google zoekt kan je wellicht ook vinden hoe dat moet maar verstandig is dat niet. Ts meld dat er direct met instellen al een raar scherm kreeg en ik zie niet in waarom je hem dan toch nog 6 uur of langer bekijkt. Vreend vind ik een dergelijk beding wel en zeker niet klantvriendelijk van tvplaza en bol. com.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Als je bij een bepaald merk in werkplaats zit zal dit kunnen maar voor onbekende of weinig voorkomende zijn schermen vaak niet leverbaar.
Het kan per merk zijn of ze losse schermen leveren of maken ze van 2 weer 1 werkende?
Ik heb enkele vrij jonge van minder als 3 jaren oud gezien die zonder schroeven waren en moeilijk open gingen en niets leverbaar voor was.
Wegens de losse scherm prijs, de transportkosten heen en terug is het vaak gezien het vele werk voordeliger om een nieuwe te geven dan een monteur er na te laten kijken.
Mijn zelf kapot gemaakte USB aansluiting was een ramp om open te klikken, dicht was stevige klap maar ik informeerde en moest van elders een losse USB erop zetten, niets leverbaar bij dit toch redelijk grote merk, Made in Polen.
Het kan per merk zijn of ze losse schermen leveren of maken ze van 2 weer 1 werkende?
Ik heb enkele vrij jonge van minder als 3 jaren oud gezien die zonder schroeven waren en moeilijk open gingen en niets leverbaar voor was.
Wegens de losse scherm prijs, de transportkosten heen en terug is het vaak gezien het vele werk voordeliger om een nieuwe te geven dan een monteur er na te laten kijken.
Mijn zelf kapot gemaakte USB aansluiting was een ramp om open te klikken, dicht was stevige klap maar ik informeerde en moest van elders een losse USB erop zetten, niets leverbaar bij dit toch redelijk grote merk, Made in Polen.
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Hij heeft geen 6 uur gekeken, maar direct na constatering tijdens de installatie, Bol.com gebeld en foto's gestuurd.trail46 schreef: ↑13 aug 2019 17:03Elke *Smart tv* op de markt is voorzien van software waarop de monteur in 1 oogopslag kan zien en uitlezen hoeveel uur de tv dus aan heeft gestaan. Als je goed op google zoekt kan je wellicht ook vinden hoe dat moet maar verstandig is dat niet. Ts meld dat er direct met instellen al een raar scherm kreeg en ik zie niet in waarom je hem dan toch nog 6 uur of langer bekijkt. Vreend vind ik een dergelijk beding wel en zeker niet klantvriendelijk van tvplaza en bol. com.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Moneyman heeft leesbril nodig.
Bol gebeld zelfde dag, en de leverancier erachter is zaterdag gesloten dus maandag gedaan!
En er is niets achteraf aangepast en staat er toch echt.
Bol gebeld zelfde dag, en de leverancier erachter is zaterdag gesloten dus maandag gedaan!
En er is niets achteraf aangepast en staat er toch echt.
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Tijdens de installatie bleek dat er en zwarte balk boven in het beeld liep en uitmondde in een soort van pegel. Tevens liepen er midden in het scherm 2 verticale dunne strepen. Onmiddellijk Bol.Com gebeld en de door mij gemaakte foto's van de schade gestuurd per mail.
En nog wel met mijn oude leesbril
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Beschadigde Samsung-tv ontvangen, retourneren niet mogelijk
Komkommertijd schreef: ↑16 aug 2019 20:39Moneyman heeft leesbril nodig.
Bol gebeld zelfde dag, en de leverancier erachter is zaterdag gesloten dus maandag gedaan!
En er is niets achteraf aangepast en staat er toch echt.
Moneyman heeft gewoon gelijk. Uit niets in de OP blijkt dat er niet tenminste 6 uur gekeken is. Alles kan gegaan zijn zoals beschreven: constateren van probleem, direct melden en na weekend ook direct contact opnemen, maar daarmee is niet uitgesloten dat de rest van het weekend gewoon TV gekeken is. De conclusie van Komkommertijd en van Sira is onjuist.Sira schreef: ↑16 aug 2019 20:55Tijdens de installatie bleek dat er en zwarte balk boven in het beeld liep en uitmondde in een soort van pegel. Tevens liepen er midden in het scherm 2 verticale dunne strepen. Onmiddellijk Bol.Com gebeld en de door mij gemaakte foto's van de schade gestuurd per mail.
En nog wel met mijn oude leesbril
Dorfje
vindt dit leuk