Installand.nl? Doe maar niet
Geplaatst: 13 aug 2019 08:37
Ik dacht, laat ik ook eens een ervaring delen.
Momenteel zit ik middenin een verhuizing en verbouwing. In het nieuwe huis willen we een dakraam plaatsen, om onze oudste wat licht te kunnen geven op de zolderkamer. Dus een timmerman geregeld die gisteren nog tijd had om een dakraam te monteren. Tot zover gaat het goed. Afgelopen woensdag heb ik bij installand.nl een velux dakraam besteld en betaald, met de mogelijkheid om het af te halen bij een afhaallocatie bij mij in de buurt. Zo ingevoerd dat die vanaf 9 uur beschikbaar zou zijn. Nu weet ik dat het vakantietijd is en het was een maandag, dus voor de zekerheid woensdagmiddag nog een mail gestuurd met de vraag of ik dat dakraam ook daadwerkelijk maandagmorgen om 9 uur kon ophalen. En ja, een bevestigend antwoord was het resultaat, ik kon het dakraam al vanaf donderdag 9 uur afhalen als ik zou willen. Prima geregeld zou je denken.
Gisteren stond ik keurig om 9:05 bij het afhaalpunt om mijn dakraam af te halen, zodat de timmerman die er rond 10 uur zou zijn direct kon beginnen. Maar helaas, bij het afhaalpunt werd mij al kenbaar gemaakt dat er niets klaar stond. Schrik. Dus ik dacht, foutje, maar ik ga gewoon even bellen met installand, zal vast een klein misverstand zijn.
Maar nee. Door een vriendelijke medewerker werd mij meegedeeld dat het raam er toch zeker op zijn vroegst pas dinsdag in de loop van de dag zou zijn. Deze vriendelijke medewerker is dezelfde medewerker die mij afgelopen woensdag per mail antwoordde dat het raam vanaf donderdag al beschikbaar zou zijn. Nu ben ik van het eerlijk zaken doen. Als iets niet kan is dat prima, maar wees gewoon eerlijk. Als ik afgelopen woensdag had geweten dat maandag niet haalbaar was had ik óf de bestelling geannuleerd, óf geprobeerd om te timmerman op een andere dag in te plannen (en zelf ook een andere dag vrij genomen van mijn werk). Ik heb zelf jarenlang in een callcenter gewerkt en regelmatig weerstandstrainingen gegeven, ik heb haar flink laten zweten.
Waar ze gelukkig wel vlot in zijn is het annuleren van de order, gistermiddag stond het geld al weer op de rekening. En gelukkig had de lokale gamma het raam ook op voorraad, en omdat ze vergeten waren om het 25% korting kaartje van 3 weken terug te verwijderen, was die zelfs nagenoeg even duur.
Maar voor de rest van de verbouwing zal ik in ieder geval installand niet meer gebruiken.
Momenteel zit ik middenin een verhuizing en verbouwing. In het nieuwe huis willen we een dakraam plaatsen, om onze oudste wat licht te kunnen geven op de zolderkamer. Dus een timmerman geregeld die gisteren nog tijd had om een dakraam te monteren. Tot zover gaat het goed. Afgelopen woensdag heb ik bij installand.nl een velux dakraam besteld en betaald, met de mogelijkheid om het af te halen bij een afhaallocatie bij mij in de buurt. Zo ingevoerd dat die vanaf 9 uur beschikbaar zou zijn. Nu weet ik dat het vakantietijd is en het was een maandag, dus voor de zekerheid woensdagmiddag nog een mail gestuurd met de vraag of ik dat dakraam ook daadwerkelijk maandagmorgen om 9 uur kon ophalen. En ja, een bevestigend antwoord was het resultaat, ik kon het dakraam al vanaf donderdag 9 uur afhalen als ik zou willen. Prima geregeld zou je denken.
Gisteren stond ik keurig om 9:05 bij het afhaalpunt om mijn dakraam af te halen, zodat de timmerman die er rond 10 uur zou zijn direct kon beginnen. Maar helaas, bij het afhaalpunt werd mij al kenbaar gemaakt dat er niets klaar stond. Schrik. Dus ik dacht, foutje, maar ik ga gewoon even bellen met installand, zal vast een klein misverstand zijn.
Maar nee. Door een vriendelijke medewerker werd mij meegedeeld dat het raam er toch zeker op zijn vroegst pas dinsdag in de loop van de dag zou zijn. Deze vriendelijke medewerker is dezelfde medewerker die mij afgelopen woensdag per mail antwoordde dat het raam vanaf donderdag al beschikbaar zou zijn. Nu ben ik van het eerlijk zaken doen. Als iets niet kan is dat prima, maar wees gewoon eerlijk. Als ik afgelopen woensdag had geweten dat maandag niet haalbaar was had ik óf de bestelling geannuleerd, óf geprobeerd om te timmerman op een andere dag in te plannen (en zelf ook een andere dag vrij genomen van mijn werk). Ik heb zelf jarenlang in een callcenter gewerkt en regelmatig weerstandstrainingen gegeven, ik heb haar flink laten zweten.
Waar ze gelukkig wel vlot in zijn is het annuleren van de order, gistermiddag stond het geld al weer op de rekening. En gelukkig had de lokale gamma het raam ook op voorraad, en omdat ze vergeten waren om het 25% korting kaartje van 3 weken terug te verwijderen, was die zelfs nagenoeg even duur.
Maar voor de rest van de verbouwing zal ik in ieder geval installand niet meer gebruiken.