Nederland Isoleert - Slecht terugplaatsen voegen
Geplaatst: 14 aug 2019 08:05
Ik ben opzoek naar advies.
In april 2019 heeft Nederland Isoleert de spouwmuur van onze jaren '30 woning geisoleerd.
Op de offerte stond dat zij de originele knip- snijvoeg terug zouden plaatsen, waarvoor zij €350,- extra offreerde.
Na het aanbrengen van de isolatie is er de eerste keer een platte voeg teruggezet in de verkeerde kleur en kwalitatief slecht voegsel (viel eruit als je er met je vinger overheen ging).
Na contact met NL Isoleert hebben zij 2 andere medewerkers gestuurd, die het voegwerk zouden herstellen. Dit vond plaats in mei, waarbij we een gestippeld huis overhielden (verkeerde kleur voegsel). En wederom viel het voegsel eruit als je er met je vinger overheen ging. Beide keren hebben we tijdens het voegen zelf al aangegeven dat de soort voeg (platte ipv knip-snij) en kleur volgens ons niet klopte.
Een aantal weken geleden is er voor de 3e keer een medewerker van NL Isoleert langs geweest om het voegwerk te herstellen. Deze medewerker gaf aan dat onze voegen door eerdere werkzaamheden van NL Isoleert zo beschadigd zijn, dat hij niet overal de knip- snijvoeg terug kon plaatsen. Daarnaast heeft hij de helft van de woning opnieuw gevoegd en de andere helft is nog steeds de verkeerde kleur en slechte kwaliteit.
Daarop hebben wij contact gezocht met NL Isoleert, omdat wij geen meerkosten voor werk willen
betalen wat niet is uitgevoerd.
Aan de telefoon reageerde zij bevestigend, maar toen we eenmaal schriftelijk contact met ze hadden, wilde ze ons nog maar €175,- korting geven, omdat de helft van de voegen volgens hen goed teruggeplaatst zou zijn.
Wij zijn het hier niet mee eens. Onze gevel is niet juist hersteld, iets dat ze wel beloofd hadden. Daarnaast is de kwaliteit van het voegwerk slecht.
Wij hebben NL Isoleert 2 opties gegeven;
1. €350,- korting op de offerte (meerkosten voor knip- snijvoeg)
2. Voegen laten herstellen door erkent voegersbedrijf op kosten van NL Isoleert.
NL Isoleert hier niet mee akkoord gaan en wil nu voor de 4e keer een medewerker langs sturen om het voegwerk te herstellen. Ons vertrouwen in NL Isoleert is echter weg en we willen niet dat er nog meer schade aangebracht wordt aan de gevel.
Wat te doen?
In april 2019 heeft Nederland Isoleert de spouwmuur van onze jaren '30 woning geisoleerd.
Op de offerte stond dat zij de originele knip- snijvoeg terug zouden plaatsen, waarvoor zij €350,- extra offreerde.
Na het aanbrengen van de isolatie is er de eerste keer een platte voeg teruggezet in de verkeerde kleur en kwalitatief slecht voegsel (viel eruit als je er met je vinger overheen ging).
Na contact met NL Isoleert hebben zij 2 andere medewerkers gestuurd, die het voegwerk zouden herstellen. Dit vond plaats in mei, waarbij we een gestippeld huis overhielden (verkeerde kleur voegsel). En wederom viel het voegsel eruit als je er met je vinger overheen ging. Beide keren hebben we tijdens het voegen zelf al aangegeven dat de soort voeg (platte ipv knip-snij) en kleur volgens ons niet klopte.
Een aantal weken geleden is er voor de 3e keer een medewerker van NL Isoleert langs geweest om het voegwerk te herstellen. Deze medewerker gaf aan dat onze voegen door eerdere werkzaamheden van NL Isoleert zo beschadigd zijn, dat hij niet overal de knip- snijvoeg terug kon plaatsen. Daarnaast heeft hij de helft van de woning opnieuw gevoegd en de andere helft is nog steeds de verkeerde kleur en slechte kwaliteit.
Daarop hebben wij contact gezocht met NL Isoleert, omdat wij geen meerkosten voor werk willen
betalen wat niet is uitgevoerd.
Aan de telefoon reageerde zij bevestigend, maar toen we eenmaal schriftelijk contact met ze hadden, wilde ze ons nog maar €175,- korting geven, omdat de helft van de voegen volgens hen goed teruggeplaatst zou zijn.
Wij zijn het hier niet mee eens. Onze gevel is niet juist hersteld, iets dat ze wel beloofd hadden. Daarnaast is de kwaliteit van het voegwerk slecht.
Wij hebben NL Isoleert 2 opties gegeven;
1. €350,- korting op de offerte (meerkosten voor knip- snijvoeg)
2. Voegen laten herstellen door erkent voegersbedrijf op kosten van NL Isoleert.
NL Isoleert hier niet mee akkoord gaan en wil nu voor de 4e keer een medewerker langs sturen om het voegwerk te herstellen. Ons vertrouwen in NL Isoleert is echter weg en we willen niet dat er nog meer schade aangebracht wordt aan de gevel.
Wat te doen?