Pagina 1 van 3

automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 13:17
door dedolle
Op 15 augustus ineens het bedrag van Ziggo afgeschreven van bijna 70 euro. Aangezien ik geen toestemming heb gegeven voor aa, maar even gebeld voor uitleg. Nu blijkt dat Ziggo/Vodafoon geen accept giro meer verstuurd, omdat de banken hiermee willen stoppen. Het is alleen mogelijk te betalen met automatische incasso vanaf deze maand. Zonder de klanten te berichten deze eenzijdige actie van de provider. De brief hierover word ronde de 20-22ste van deze maand verstuurd. Dus eerst doen en dan informeren. Daarnaast blijkt dat oude UPC klanten altijd in de maand van het abonnement betaalden. Dat word dus veranderd in vooruit betalen. De komende maand word dus ineens 2 maal afgeschreven :evil: . Kunnen ze dit zomaar doen zonder overleg? Er zullen een hoop mensen in de problemen komen zo net na de vakantie/ begin schooljaar. En laten we de oudjes niet vergeten met alleen aow! Ik heb mijn keus gemaakt en stap over!

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 13:23
door Lady1234
Die “oudjes” krijgen hun AOW ook vooruit. En wel al rond de 22ste/24ste.

Maar gelukkig hoeven die “oudjes” niet naar school.

Maar u hebt toch geen incassomachtiging afgegeven? Dus simpel laten storneren.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 13:35
door berndv
incasseren zonder machtiging? Vraag me af wat de toezichthouders hiervan vinden.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 13:36
door dedolle
Dat de oudjes hun aow vooruit krijgen is hier niet ter zake doende. Ze moeten wel de komende maand 2 maal de abonnementskosten betalen. Daarbij meen ik dat de banken nog steeds verplicht zijn medewerking te verlenen aan accept giro's. Beetje laf om die de schuld te geven. Storneren kan, maar iedere maand?

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 13:40
door ZeerPrivé
Die zielige oudjes kunnen zich hooguit een ADSL abonnementje van 35 euro veroorloven.

Nee bedrijven zijn niet verplicht die oubollige acceptgiro te blijven gebruiken.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 13:41
door Theotrucker
Een incasso zonder dat je er voor getekend hebt mag inderdaad niet. Zijn er eigenlijk nog telefoon maatschappijen waar je zonder extra kosten op een andere manier kunt betalen? Voor mijn telefoon zou dat € 2,50 per abonnement kosten. Maal drie. Laat maar.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 14:23
door Lady1234
dedolle schreef:
15 aug 2019 13:36
Dat de oudjes hun aow vooruit krijgen is hier niet ter zake doende. Ze moeten wel de komende maand 2 maal de abonnementskosten betalen. Daarbij meen ik dat de banken nog steeds verplicht zijn medewerking te verlenen aan accept giro's. Beetje laf om die de schuld te geven. Storneren kan, maar iedere maand?
Beetje laf om u achter oudjes te verschuilen. Storneer die incasso en dien een klacht in dat zij zonder toestemming automatisch incasseren.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 14:30
door mahadma
Feit blijft wel dat u of linksom of rechtsom uw abo moet betalen, storneren beteken wel NIET BETALEN. Met alle risico's.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 14:36
door Komkommertijd
UPC? is dat dat bepaald niet foutloze uit verleden, waar het forum vol mee stond?

Als je een oude vertrouwde klant dwingt van in maand zelf naar maand vooruit betalen gaan ze snel contract opzeggen en weigeren te betalen.
Zoek snel ergens een TV, telefoon en mobiel internet en ga snel weg.
Als dit vele trouwe klanten koste zullen ze niet blij mee zijn.

En nee, ik ga geen illegale dingen adviseren, maar als je ze gratis TV kijkende en Internettende terug wilt pakken...
Via Pb mag ik alles wel uitleggen!

Vroeger voor de strenge winter van 1963 samen de krant lezen ook normaal.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 14:40
door dedolle
mahadma schreef:
15 aug 2019 14:30
Feit blijft wel dat u of linksom of rechtsom uw abo moet betalen, storneren beteken wel NIET BETALEN. Met alle risico's.
Natuurlijk, dat snap ik ook wel. Maar niet op dit moment zodat ik rood kom te staan, wat ik overigens niet kan. 5 a 6 dagen later is geen probleem. Er word rond de 26e nogmaals een poging gedaan door Ziggo. Echter dat is het punt niet. Het gaat erom dat zonder informatie en zonder toestemming automatisch word afgeschreven.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 14:47
door Lady1234
Dus u hebt blijkbaar een financieel probleem dat u halverwege de maand niet meer over € 70 beschikt. Heel vervelend.

Maar alles moet vooruit betaald worden, huur gas en licht, verzekeringen en ga maar door.

Als u overstapt naar een ander, moet er ook vooruit betaald worden. Dus dat schiet niet op.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 14:48
door Theotrucker
Natuurlijk klopt dat ook niet. Niemand kan van te voren zijn telefoonrekening betalen. Je zou hooguit het vaste abonnementsdeel eerder kunnen factureren. De definitieve afrekening kan pas naderhand opgemaakt worden.
Gratis acceptgiro zal nergens meer voorkomen. Of toch wel, maar dan krijg je korting bij automatische incasso.
Maar je bent dus overgestapt, dan is dat ook opgelost.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 14:58
door dedolle
Lady1234 schreef:
15 aug 2019 14:47
Dus u hebt blijkbaar een financieel probleem dat u halverwege de maand niet meer over € 70 beschikt. Heel vervelend.

Maar alles moet vooruit betaald worden, huur gas en licht, verzekeringen en ga maar door.

Als u overstapt naar een ander, moet er ook vooruit betaald worden. Dus dat schiet niet op.
nee er is geen financieel probleem en gelukkig ook geen schuld :D . U trekt alles uit zijn verband. Er word zonder berichtgeving een incasso zonder toestemming gedaan aan het einde van de maand. (Een week voor storting). Punt 1. Daar is geen rekening mee gehouden in de begroting van die maand. Punt 2. Er komt nog een rekening van 70 euro aan binnen een week. U kunt dit bedrag misschien makkelijk ophoesten maar er zijn zoveel minima (niet alleen oudjes) die daar grote problemen mee kunnen krijgen. Feit is dat bericht hierover pas over een week verstuurd gaat worden door Ziggo. Communicatie probleem Ziggo??

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 15:05
door Theotrucker
Voor een incasso zonder opdracht kun je een klacht indienen bij je bank. Daar zal elke bank serieus actie voor moeten ondernemen. Dit is een zwaar vergrijp.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 15:06
door reggie2
dedolle schreef:
15 aug 2019 13:17
. Zonder de klanten te berichten deze eenzijdige actie van de provider. De brief hierover word ronde de 20-22ste van deze maand verstuurd. Dus eerst doen en dan informeren. Daarnaast blijkt dat oude UPC klanten altijd in de maand van het abonnement betaalden. Dat word dus veranderd in vooruit betalen. De komende maand
Ik ben een oud UPC klant en heb niet de indruk dat mensen die eerst bij UPC zaten nu ineens op kosten gejaagd worden. UPC bestaat namelijk al jaren niet meer.

Betalingen gaan altijd vooruit sinds het Ziggo is geworden.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 15:09
door Lady1234
Maar u refereert zelf aan rood staan nu als er geïncasseerd zou worden, en u sleept de oudjes erbij.

Waar het hier om gaat, is dat er ZONDER toestemming geïncasseerd gaat worden.

En u bent zelf de enige die daar tegen kan protesteren en een klacht over kan indienen.

Als u een MELDING onterechte Incasso doet bij uw bank, moet Ziggo met de billen bloot en kost ze dat extra geld.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 15:11
door Meiklokje
@Lady1234: de vraag van Ts is:
"Het is alleen mogelijk te betalen met automatische incasso vanaf deze maand. Zonder de klanten te berichten deze eenzijdige actie van de provider. De brief hierover word ronde de 20-22ste van deze maand verstuurd. Dus eerst doen en dan informeren. Daarnaast blijkt dat oude UPC klanten altijd in de maand van het abonnement betaalden. Dat word dus veranderd in vooruit betalen. De komende maand word dus ineens 2 maal afgeschreven :evil: . Kunnen ze dit zomaar doen zonder overleg?"
Hij vraagt niet om een opgeheven vingertje naar zijn financiele situatie.
Telkens dat "vingertje" wekt ergernis en maakt dat de zin om uw verder bericht te lezen gaat ontbreken, jammer.

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 15:29
door Moneyman
Lady1234 schreef:
15 aug 2019 14:47
Dus u hebt blijkbaar een financieel probleem dat u halverwege de maand niet meer over € 70 beschikt. Heel vervelend.
Dat is totaal niet relevant voor het (terechte) punt dat TS maakt. Dit topic gaat over het verschuiven van een betaalmoment en het incasseren zonder machtiging, niet over het al dan niet op orde hebben van de financiën van TS.
reggie2 schreef:
15 aug 2019 15:06
Ik ben een oud UPC klant en heb niet de indruk dat mensen die eerst bij UPC zaten nu ineens op kosten gejaagd worden.
Het topic gaat ook niet over "op kosten jagen".

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 15:34
door Lady1234
Meiklokje schreef:
15 aug 2019 15:11
@Lady1234: de vraag van Ts is:
"Het is alleen mogelijk te betalen met automatische incasso vanaf deze maand. Zonder de klanten te berichten deze eenzijdige actie van de provider. De brief hierover word ronde de 20-22ste van deze maand verstuurd. Dus eerst doen en dan informeren. Daarnaast blijkt dat oude UPC klanten altijd in de maand van het abonnement betaalden. Dat word dus veranderd in vooruit betalen. De komende maand word dus ineens 2 maal afgeschreven :evil: . Kunnen ze dit zomaar doen zonder overleg?"
Hij vraagt niet om een opgeheven vingertje naar zijn financiele situatie.
Telkens dat "vingertje" wekt ergernis en maakt dat de zin om uw verder bericht te lezen gaat ontbreken, jammer.
U hoeft mijn bericht helemaal niet te lezen, maar ik heb de berichten van de Ts juist wel gelezen. Hij haalt aan dat anderen en met name “oudjes” door die nieuwe regel van Ziggo in de problemen komen. Maar hij schrijft ook dat hij dan zelf in de problemen komt ivm niet toegestane roodstand.

En mijn advies is dus om een klacht bij zijn bank in te dienen inzake die incasso omdat daarvoor geen machtiging is gegeven.

En wat is uw advies?

Re: automatische incasso Ziggo/Vodafoon

Geplaatst: 15 aug 2019 17:49
door reggie2
Moneyman schreef:
15 aug 2019 15:29

Het topic gaat ook niet over "op kosten jagen".

:shock: :shock:
Je meent het. TS kan het niet betalen.