Pagina 1 van 1

Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Geplaatst: 22 aug 2019 10:02
door Margriet1978
Ik had bij bol.com 3 tuinlampen besteld. In de aanbieding van 73 euro voor 28 euro. Toen deze lampen afgeleverd zouden worden zei de meneer van TNT dat hij er maar een voor me had want twee waren tijdens transport gesneuveld en die ging hij retour zenden. Deze heb ik dus ook geen eens thuis gehad. Ik kreeg op gegeven moment mail van bol.com dat de zending vertraagd werd. Tot ik afgelopen weekend dacht dit duurt wel erg lang. Toen zag ik tot mn verbazing dat het bedrag voor die beide lampen was gecrediteerd. Ik met bol.com chatten, heb ik gisteren uiteindelijk uitslag gekregen. Ik kan de lampen opnieuw bestellen maar dan wel voor de originele prijs. Niet voor de aanbiedingsprijs. Mag dit zomaar? Ik kan er toch niets aandoen dat zij de kampen zo slecht verpakken voor transport en ze dan stukgaan? Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden. Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite.

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Geplaatst: 22 aug 2019 10:27
door grun
Kan Bol het prijsverschil niet declareren bij de verzekeraar van TNT? Het lijkt me niet redelijk dat TS hiervoor moet opdraaien.

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Geplaatst: 22 aug 2019 10:39
door kokka
Nee dat mag niet. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Hij is tot nu toe zijn deel van de overeenkomt niet nagekomen, namelijk het leveren van drie tuinlampen. Het simpelweg crediteren van dat deel van de aankoopsom ontslaat bol volgens mij niet van hun verplichting de lampen te leveren voor de overeengekomen prijs

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Geplaatst: 22 aug 2019 10:46
door NeoDutchio
Zijn het wel dezelfde lampen? Gezien het prijsverschil lijkt het op een uitverkoop. Het kan zijn dat er een aanpassing geweest is, of dat ze gewisseld zijn van leverancier. Dan zijn het niet dezelfde lampen.

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Geplaatst: 22 aug 2019 10:48
door ZeerPrivé
Kun je een link geven naar het artikel dat je besteld hebt?

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Geplaatst: 22 aug 2019 11:35
door Moneyman
kokka schreef: ↑
22 aug 2019 10:39
Nee dat mag niet. De verkoper is verantwoordelijk voor de verzending. Hij is tot nu toe zijn deel van de overeenkomt niet nagekomen, namelijk het leveren van drie tuinlampen. Het simpelweg crediteren van dat deel van de aankoopsom ontslaat bol volgens mij niet van hun verplichting de lampen te leveren voor de overeengekomen prijs
Dit dus. De leverancier is in gebreke. Als ze niet meer kunnen of willen leveren, zou je een dekkingskoop kunnen doen en het verschil bij bol.com terug vorderen.

Re: Geen aanbiedingsprijs bij opnieuw bestellen niet-geleverd product Bol.com

Geplaatst: 22 aug 2019 23:33
door alfatrion
Ik zou me primair op het standpunt stellen dat Bol.com in verzuim is en ze sommeren om de overeenkomst na te komen. En secundair dat je een dekkingsovereenkomst sluit en daarom niet meer dan de aanbiedingsprijs hoeft te betalen.