LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
DE KLACHT
Ik heb meer dan 2 jaar geleden een zakelijk contract afgesloten voor een vast bedrag voor die 2 jaren. Nu heeft T-Mobile tussentijds de prijs aangepast en is het contract niet beëindigd zoals afgesproken was. Daarnaast krijg ik elke keer te horen dat ze het gaan oplossen maar inmiddels meer dan 2 maanden verder is het nog steeds niet opgelost. Daarnaast moet ik elke keer contact opnemen om te vragen hoe het ermee staat, en stuurt T-Mobile alleen maar facturen zonder te werken aan een oplossing.
DE OPLOSSING
Dat T-Mobile de afspraken naar komt zoals meer dan 2 jaar geleden is afgesproken. Dus geen onbekende meerkosten inrekening brengen en niet contract laten doorlopen.
Ik heb meer dan 2 jaar geleden een zakelijk contract afgesloten voor een vast bedrag voor die 2 jaren. Nu heeft T-Mobile tussentijds de prijs aangepast en is het contract niet beëindigd zoals afgesproken was. Daarnaast krijg ik elke keer te horen dat ze het gaan oplossen maar inmiddels meer dan 2 maanden verder is het nog steeds niet opgelost. Daarnaast moet ik elke keer contact opnemen om te vragen hoe het ermee staat, en stuurt T-Mobile alleen maar facturen zonder te werken aan een oplossing.
DE OPLOSSING
Dat T-Mobile de afspraken naar komt zoals meer dan 2 jaar geleden is afgesproken. Dus geen onbekende meerkosten inrekening brengen en niet contract laten doorlopen.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
U bent hier op een consumentenforum, voor zakelijke problemen kunt u beter uw klacht op www.higherlevel.nl zetten.
Verder is uw verhaal niet compleet. Een contract van 2 jaar eindigt niet automatisch. Hebt u op tijd opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn? Ook een prijsaanpassing mag, dit staat in de voorwaarden. Een prijsverhoging is een reden tot opzegging, echter dan wel direct. U kunt dus niet een maand later nog opzeggen. En waarom kan er niets opgelost worden? Is het probleem dusdanig lastig dat het niet kan, of spelen er andere zaken?
Verder is uw verhaal niet compleet. Een contract van 2 jaar eindigt niet automatisch. Hebt u op tijd opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn? Ook een prijsaanpassing mag, dit staat in de voorwaarden. Een prijsverhoging is een reden tot opzegging, echter dan wel direct. U kunt dus niet een maand later nog opzeggen. En waarom kan er niets opgelost worden? Is het probleem dusdanig lastig dat het niet kan, of spelen er andere zaken?
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
NeoDutchio schreef: ↑23 aug 2019 10:50U bent hier op een consumentenforum, voor zakelijke problemen kunt u beter uw klacht op www.higherlevel.nl zetten.
Dat is niet correct wat je schrijft. En als het wel correct zou zijn, waarom ga je dan toch op die vraag in?
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
Zakelijk recht is iets anders dan consumentenrecht. Op een consumentenforum krijg je andere rechten en plichten dan op een zakelijk forum.ZeerPrivé schreef: ↑23 aug 2019 10:58NeoDutchio schreef: ↑23 aug 2019 10:50U bent hier op een consumentenforum, voor zakelijke problemen kunt u beter uw klacht op www.higherlevel.nl zetten.
Dat is niet correct wat je schrijft. En als het wel correct zou zijn, waarom ga je dan toch op die vraag in?
En mocht TS zijn vraag elders gaan stellen, of hoopt op hulp hier, dan zou meer informatie handig zijn.
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
Dank, ga ik daar ook even het probleem neerleggen.NeoDutchio schreef: ↑23 aug 2019 10:50U bent hier op een consumentenforum, voor zakelijke problemen kunt u beter uw klacht op www.higherlevel.nl zetten.
Verder is uw verhaal niet compleet. Een contract van 2 jaar eindigt niet automatisch. Hebt u op tijd opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn? Ook een prijsaanpassing mag, dit staat in de voorwaarden. Een prijsverhoging is een reden tot opzegging, echter dan wel direct. U kunt dus niet een maand later nog opzeggen. En waarom kan er niets opgelost worden? Is het probleem dusdanig lastig dat het niet kan, of spelen er andere zaken?
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
Wel, dan kan de redactie dus net zo goed het sub-forum voor ZZP'ers sluiten... Je kan natuurlijk ook iemand naar dat andere forum verwijzen zonder die Kassa riedel.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
Normaal loopt een 2 jarig contact automatische door en zijn tussentijdse prijsstijgingen toegestaan, echter heeft u dan de mogelijkheid het contact te beëindigen vanaf de datum dat de wijziging ingaat.HPloeger schreef: ↑23 aug 2019 10:34DE KLACHT
Ik heb meer dan 2 jaar geleden een zakelijk contract afgesloten voor een vast bedrag voor die 2 jaren. Nu heeft T-Mobile tussentijds de prijs aangepast en is het contract niet beëindigd zoals afgesproken was. Daarnaast krijg ik elke keer te horen dat ze het gaan oplossen maar inmiddels meer dan 2 maanden verder is het nog steeds niet opgelost. Daarnaast moet ik elke keer contact opnemen om te vragen hoe het ermee staat, en stuurt T-Mobile alleen maar facturen zonder te werken aan een oplossing.
DE OPLOSSING
Dat T-Mobile de afspraken naar komt zoals meer dan 2 jaar geleden is afgesproken. Dus geen onbekende meerkosten inrekening brengen en niet contract laten doorlopen.
Echter is de vraag of deze afspraken allemaal contactueel vaststaan, is hierin niets vermeld van deze afspraken (omdat ze bijvoorbeeld telefonische waren) dan heeft u weinig om te eisen.
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
Geen inhoudelijke reactie, maar even voor de goede orde:
In onze huisregels staat sinds enige tijd een passage die ruimte biedt voor bepaalde zzp-kwesties:
'Voor wie?
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties. Daarnaast zijn bedrijven en instanties welkom om zich (bijvoorbeeld met een webcare-account) in discussies te mengen, vragen te beantwoorden en tekst en uitleg te geven.
Verder is het forum bedoeld voor discussie over zakelijke kwesties die betrekking hebben op zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) en kleine bedrijven. Dit kunnen kwesties zijn omtrent verzekeringen, loon, belasting et cetera, maar ook kwesties over cont(r)acten met andere bedrijven, waarbij de positie van de zzp'ers en de kleine bedrijven in die kwesties vergelijkbaar (want zwakker) is met een positie zoals consumenten die kunnen hebben. Wat een 'klein bedrijf' is beslist de Moderator.'
(Zie ook: https://radar.avrotros.nl/over/huisrege ... orwaarden/ )
Deze specifieke kwestie (die in de openingspost dus) vinden wij hier prima in passen, vandaar dat wij deze hebben toegestaan op ons forum.
Vriendelijke groet,
Radar ^KL
In onze huisregels staat sinds enige tijd een passage die ruimte biedt voor bepaalde zzp-kwesties:
'Voor wie?
Dit forum is in de eerste plaats bedoeld voor consumenten die graag willen praten over consumentenkwesties. Daarnaast zijn bedrijven en instanties welkom om zich (bijvoorbeeld met een webcare-account) in discussies te mengen, vragen te beantwoorden en tekst en uitleg te geven.
Verder is het forum bedoeld voor discussie over zakelijke kwesties die betrekking hebben op zelfstandigen zonder personeel (zzp'ers) en kleine bedrijven. Dit kunnen kwesties zijn omtrent verzekeringen, loon, belasting et cetera, maar ook kwesties over cont(r)acten met andere bedrijven, waarbij de positie van de zzp'ers en de kleine bedrijven in die kwesties vergelijkbaar (want zwakker) is met een positie zoals consumenten die kunnen hebben. Wat een 'klein bedrijf' is beslist de Moderator.'
(Zie ook: https://radar.avrotros.nl/over/huisrege ... orwaarden/ )
Deze specifieke kwestie (die in de openingspost dus) vinden wij hier prima in passen, vandaar dat wij deze hebben toegestaan op ons forum.
Vriendelijke groet,
Radar ^KL
ZeerPrivé
en NeoDutchio
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
Het speelt al twee hele maanden, jeetje...... geduld misschien een optie?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
Het verhaal lijkt erop dat de TS er vanuit ging dat het contract automatisch opgezegd wordt na twee jaar. En dat T-mobile er vanuit gaat dat het contract doorloopt zonder opzegging wat overigens de normale procedure is. Dan blijven er rekeningen komen.
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
En volgens mij staat in elk telefooncontract dat de prijs tussentijds verhoogd mag worden nav indexatie.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: T-Mobile komt elke keer weer zijn beloftes niet na!
En dan kom je uit op een zakelijke overeenkomt, daar geldt de wet Van Dam niet bij. Dus de vraag hoe het dan met opzeggen zit kunnen wij hier niet beantwoorden.Theotrucker schreef: ↑23 aug 2019 15:57Het verhaal lijkt erop dat de TS er vanuit ging dat het contract automatisch opgezegd wordt na twee jaar. En dat T-mobile er vanuit gaat dat het contract doorloopt zonder opzegging wat overigens de normale procedure is. Dan blijven er rekeningen komen.