LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met Renault Clio's
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 aug 2019 05:48
Problemen met Renault Clio's
Ik heb sinds de aankoop van mijn Renault Clio Privilege 1.4 RN in oktober 2001 zeer veel problemen gehad. Tal van elektronische storingen; tal van onderzoeken; zeer veel tijd&moeite om eruit te komen met eerste de dealer en daarna Renault Nederland; maar zonder succes.
Pas na inschakeling van Rechtsbijstand in oktober 2002 ging het zaakje een beetje rollen, en ging de dealer voor het eerst de auto onderzoeken. Zonder alteveel resultaat; nog steeds last van storingen.
Een kort overzichtje:
-Clio gaf uitzichzelf gas
-Ging na 'reset' bij garage uit zich zelf gas terugnemen en kwam niet boven 50 a 60 km/u op snelweg
-moest weggesleept worden nadat de elektronica keer geheel 'dood' was; accu deed het nog en leidingen bleken niet gebroken
-oplichtende dashboardlampjes bij het gebruik van ruitenwisserinterval
-2x olie bij moeten vullen na onderhouds/onderzoeksbeurt terwijl een nota voor onder andere olie bijvullen werd gestuurd
-inmiddels lichten soms ALLE storingslampjes enige secondes op; je schrikt je een ongeluk
-en nog vele andere foutjes/nalatigheden van de betreffende dealer
Ik wacht nu de slotreactie van de advocaat van de tegenpartij af voordat 'de zaak' voor de rechter komt.
Nog wat sites van andere Clio-bezitters over deze problemen die vaak voorkomen:
http://forum.fok.nl/showtopic.php/289076
http://forum.fok.nl/showtopic.php/268699/1
http://forum.fok.nl/showtopic.php/290737
Pas na inschakeling van Rechtsbijstand in oktober 2002 ging het zaakje een beetje rollen, en ging de dealer voor het eerst de auto onderzoeken. Zonder alteveel resultaat; nog steeds last van storingen.
Een kort overzichtje:
-Clio gaf uitzichzelf gas
-Ging na 'reset' bij garage uit zich zelf gas terugnemen en kwam niet boven 50 a 60 km/u op snelweg
-moest weggesleept worden nadat de elektronica keer geheel 'dood' was; accu deed het nog en leidingen bleken niet gebroken
-oplichtende dashboardlampjes bij het gebruik van ruitenwisserinterval
-2x olie bij moeten vullen na onderhouds/onderzoeksbeurt terwijl een nota voor onder andere olie bijvullen werd gestuurd
-inmiddels lichten soms ALLE storingslampjes enige secondes op; je schrikt je een ongeluk
-en nog vele andere foutjes/nalatigheden van de betreffende dealer
Ik wacht nu de slotreactie van de advocaat van de tegenpartij af voordat 'de zaak' voor de rechter komt.
Nog wat sites van andere Clio-bezitters over deze problemen die vaak voorkomen:
http://forum.fok.nl/showtopic.php/289076
http://forum.fok.nl/showtopic.php/268699/1
http://forum.fok.nl/showtopic.php/290737
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Problemen met Renault Clio's
Een 18 jaren oude Renault, dat kan ook vocht zijn en groene uitgeslagen koper dus matig contact en is lastig zoeken!
En Dealer helemaal fout, die verkopen nieuwe tot een jaar of 10 onderhoud, en een Universele garage is vaak beter op de
hoogte van dit soort zoek opdrachten, die krijgen 10 tot 30 jaren oude zooi en hebben meer ervaring in zoeken naar gevolgen, want als ik wissers aan zette, en iets anders op zelfde zekering......
Verder is de dagwaarde nu met deze storingen €150,- bij de sloperij, dus om daar een zaak voor te beginnen?
Een Dealer zal op Computer uitlezen en vervangen wat die computer zegt....
Op die manier word er wel vaker iets vervangen dat niet stuk is.
Ervaring met Mercedes Sprinter, na uitlezen en printen een enorme lijst van meerdere A4 tjes...
Geschatte kosten ruim €6000,- aan herstel!
Nadat ik contact reiniger had gespoten op stekker boordcomputer en droog blazen met perslucht, 2 minuten werk waren alle storingen weg en heeft deze nog jarenlang gereden!
Dus een spuitbus contact reiniger en luchtspuit en die kosten geen €6000,- maar gewoon gratis tussendoor bij Universele garage die het wel vaker meegemaakt had!
En de Dealer & Rechter, hebben beide totaal geen ervaring met ouderdom verschijnselen van voertuigen.... dus kansloos.
En Dealer helemaal fout, die verkopen nieuwe tot een jaar of 10 onderhoud, en een Universele garage is vaak beter op de
hoogte van dit soort zoek opdrachten, die krijgen 10 tot 30 jaren oude zooi en hebben meer ervaring in zoeken naar gevolgen, want als ik wissers aan zette, en iets anders op zelfde zekering......
Verder is de dagwaarde nu met deze storingen €150,- bij de sloperij, dus om daar een zaak voor te beginnen?
Een Dealer zal op Computer uitlezen en vervangen wat die computer zegt....
Op die manier word er wel vaker iets vervangen dat niet stuk is.
Ervaring met Mercedes Sprinter, na uitlezen en printen een enorme lijst van meerdere A4 tjes...
Geschatte kosten ruim €6000,- aan herstel!
Nadat ik contact reiniger had gespoten op stekker boordcomputer en droog blazen met perslucht, 2 minuten werk waren alle storingen weg en heeft deze nog jarenlang gereden!
Dus een spuitbus contact reiniger en luchtspuit en die kosten geen €6000,- maar gewoon gratis tussendoor bij Universele garage die het wel vaker meegemaakt had!
En de Dealer & Rechter, hebben beide totaal geen ervaring met ouderdom verschijnselen van voertuigen.... dus kansloos.
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14
Re: Problemen met Renault Clio's
U heeft het inderdaad niet getroffen met dit exemplaar, maar nu is hij 18 jaar en afgeschreven.
In mijn beleving is Fok! een forum voor jongeren en studenten. Als ik 18 jaar optel bij leeftijd van een gemiddelde student die toen al een nieuwe auto kon kopen, zit u nu reeds in een leeftijdscategorie waar zich nieuwe problemen aandienen:
Midlifecrisis, terugtrekkende haargrens, afnemende potentie en studiekosten van uw eigen kinderen.
Het lijkt mij sterk dat de rechter u dusdanig gaat compenseren dat u er weer een nieuwe voiture van kunt kopen.
Ik zou het wegschrijven onder het hoofdstuk Levenservaring.
En bedenk tevens dat iedereen met elk merk en type zowel goede als slechte ervaringen heeft.
In mijn beleving is Fok! een forum voor jongeren en studenten. Als ik 18 jaar optel bij leeftijd van een gemiddelde student die toen al een nieuwe auto kon kopen, zit u nu reeds in een leeftijdscategorie waar zich nieuwe problemen aandienen:
Midlifecrisis, terugtrekkende haargrens, afnemende potentie en studiekosten van uw eigen kinderen.
Het lijkt mij sterk dat de rechter u dusdanig gaat compenseren dat u er weer een nieuwe voiture van kunt kopen.
Ik zou het wegschrijven onder het hoofdstuk Levenservaring.
En bedenk tevens dat iedereen met elk merk en type zowel goede als slechte ervaringen heeft.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Problemen met Renault Clio's
Natuurlijk, een Clio uit 2001, al 18 jaar problemen dus, en nu een gang naar de rechter. Echt, some people.
Komkommertijd
, Lady1234
en Erthanax
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Problemen met Renault Clio's
Net als Gazelle, nonconformiteit dus Aankoopbedrag terugvorderen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Problemen met Renault Clio's
Het is toch al een auto op leeftijd? 18 jaar voor een Renault is fors. Ik kan me nog onze Renault 14 herinneren. Die was na 7 jaar al doorgerot en naar de sloop.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Problemen met Renault Clio's
Net zoals jij, is Renault natuurlijk ook wel iets veranderd in 40 jaar tijd....Bob Schurkjens schreef: ↑26 aug 2019 23:20Het is toch al een auto op leeftijd? 18 jaar voor een Renault is fors. Ik kan me nog onze Renault 14 herinneren. Die was na 7 jaar al doorgerot en naar de sloop.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Problemen met Renault Clio's
Zou bijna denken dat het een Morris is.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Problemen met Renault Clio's
Een Morris Clio ?
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Problemen met Renault Clio's
Volgens mij waren er alleen Renault’s 4 en niet 14.Bob Schurkjens schreef: ↑26 aug 2019 23:20Het is toch al een auto op leeftijd? 18 jaar voor een Renault is fors. Ik kan me nog onze Renault 14 herinneren. Die was na 7 jaar al doorgerot en naar de sloop.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Problemen met Renault Clio's
https://nl.wikipedia.org/wiki/Renault_14Lady1234 schreef: ↑27 aug 2019 00:00Volgens mij waren er alleen Renault’s 4 en niet 14.Bob Schurkjens schreef: ↑26 aug 2019 23:20Het is toch al een auto op leeftijd? 18 jaar voor een Renault is fors. Ik kan me nog onze Renault 14 herinneren. Die was na 7 jaar al doorgerot en naar de sloop.
Hij bestond!
Bob Schurkjens
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Problemen met Renault Clio's
Rip off Renault. Een kennis had een Renault 16. Na 6 jaar al naar de sloop vanwege een doorgerotte kokerbalk. Maar on-topic: een Renault Clio van 18 jaar is toch gewoon klaar? Als je een oude auto wil rijden voor weinig kun je denk het beste het advies van de Wegenwacht volgen. Die heeft een lijstje met oudjes die nog goed en goedkoop meekomen. Renault zit daar beslist niet bij. Ford Ka staat op 1.
Re: Problemen met Renault Clio's
Bedoelt u dit lijstje?
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Problemen met Renault Clio's
Ford Ka......
Rijden doet dat ding natuurlijk altijd; vandaar het advies van de wegenwacht.
Maar als die dan uit elkaar valt van de roest is het ook definitief.....en probeer er nu maar eens 1tje te vinden zonder...
Rijden doet dat ding natuurlijk altijd; vandaar het advies van de wegenwacht.
Maar als die dan uit elkaar valt van de roest is het ook definitief.....en probeer er nu maar eens 1tje te vinden zonder...
Re: Problemen met Renault Clio's
Ach, goedkoop rijden hoeft niet duur te zijn; dat maakt dat lijstje wel duidelijk.
Maar die 18 jaar van TS in zijn Clio, dat is toch geen slecht resultaat ondanks alle problemen. Die begonnen al in het eerste jaar en kennelijk is TS nog steeds bezig met juridische actie. Wat ik me afvraag:
Heeft TS de auto zo lang gehouden om het "bewijsstuk" niet kwijt te raken?
Heeft/geeft de Clio nog steeds problemen?
Hoeveel geld is TS nu kwijt aan alle reparatie en onderhoud?
Hoeveel km heeft de Clio nu op de teller staan?
Kortom: veel plezier heeft TS niet aan zijn auto beleefd, maar zijn de totale kosten over de levensduur wel zo uitzonderlijk?
Maar die 18 jaar van TS in zijn Clio, dat is toch geen slecht resultaat ondanks alle problemen. Die begonnen al in het eerste jaar en kennelijk is TS nog steeds bezig met juridische actie. Wat ik me afvraag:
Heeft TS de auto zo lang gehouden om het "bewijsstuk" niet kwijt te raken?
Heeft/geeft de Clio nog steeds problemen?
Hoeveel geld is TS nu kwijt aan alle reparatie en onderhoud?
Hoeveel km heeft de Clio nu op de teller staan?
Kortom: veel plezier heeft TS niet aan zijn auto beleefd, maar zijn de totale kosten over de levensduur wel zo uitzonderlijk?
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Problemen met Renault Clio's
Lady 1234..... voor jou zou ik eerste generatie Renault 11 adviseren, dus dubbele koplampen...
Mooie auto en ook de Renault 17 mits door plaatselijke vakman gelijk met Tectyl behandeld leeft nog!
Een Lease die maar 3 jaren mee moet waren vaak roestbakken met doorgerot... particulieren en eigenwijze garages die
wel het toen populaire Valvoline in de balken en holle ruimtes spoot, en niet 1 dikke laag die gaat barsten maar meerdere dunne met tussendoor kunnen drogen... die rijden nog steeds!
Zelfs een Alfasud 1.7 Ti leeft nog, en dat was geen voorraad maar in afwijkende kleur bestelde vers uit fabriek,
de voorraad die soms half jaar stond hoefde vele niet meer!
Er waren dus bedrijven die adviseerde een niet in voorraad uitvoering te kiezen die na enkele maanden pas afgeleverd werd!
Maar ook een Clio van dit bouwjaar kan nog perfect zijn, maar die moet je wel zoeken tussen vele die je beter kunt overslaan.
Ik denk dat ze bij nieuwe aflevering niet de kabels met blanke tectyl gehandeld hebben, want die stekkers komt dan vocht bij en ooit kreeg je zoek je suf storingen!
Mooie auto en ook de Renault 17 mits door plaatselijke vakman gelijk met Tectyl behandeld leeft nog!
Een Lease die maar 3 jaren mee moet waren vaak roestbakken met doorgerot... particulieren en eigenwijze garages die
wel het toen populaire Valvoline in de balken en holle ruimtes spoot, en niet 1 dikke laag die gaat barsten maar meerdere dunne met tussendoor kunnen drogen... die rijden nog steeds!
Zelfs een Alfasud 1.7 Ti leeft nog, en dat was geen voorraad maar in afwijkende kleur bestelde vers uit fabriek,
de voorraad die soms half jaar stond hoefde vele niet meer!
Er waren dus bedrijven die adviseerde een niet in voorraad uitvoering te kiezen die na enkele maanden pas afgeleverd werd!
Maar ook een Clio van dit bouwjaar kan nog perfect zijn, maar die moet je wel zoeken tussen vele die je beter kunt overslaan.
Ik denk dat ze bij nieuwe aflevering niet de kabels met blanke tectyl gehandeld hebben, want die stekkers komt dan vocht bij en ooit kreeg je zoek je suf storingen!
Re: Problemen met Renault Clio's
@komkommertijd
Dank u wel voor het advies, maar ik heb geen belangstelling voor tweedehands auto’s.
Dank u wel voor het advies, maar ik heb geen belangstelling voor tweedehands auto’s.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Problemen met Renault Clio's
Het lijstje maakt helemaal niets duidelijk.
Het grootste probleem roest van bijv de Ka waar je op moet letten wordt zelfs nog niet eens benoemd, al is dat bij zo'n Ka vaak moeilijk te missen.
https://www.youtube.com/watch?v=_0wga0hsKpo
Bijna 100% elke auto de tankdop.
Dus als je al 1tje vind zonder roest; is die dan ook wel goed gerepareerd of was het een quickfix.