iPhone stuk na vervanging accu door Phoneworld
Geplaatst: 02 sep 2019 20:16
Hallo allemaal,
Ik zit met een probleem en ik weet niet goed wat ik er mee aanmoet, of wat ik zou mogen doen.
Een tijdje geleden heb ik bij het bedrijf Phoneworld de accu van mijn Iphone 6S laten vervangen. Tijdens de reparatie is mijn scherm stukgegaan en mijn homeknop en touch-Id ook.
Hierop is mijn telefoon op kosten van het bedrijf naar Amsterdam gestuurd om een poging te laten doen het te repareren.
Dit is deels gelukt, want het scherm en de homeknop zijn gemaakt, maar de Toud-Id was 'onherstelbaar beschadigd'.
Toen ik vroeg of ik nog recht had op een schadevergoeding, kreeg ik te horen dat 'ze er al genoeg aan gedaan hadden en ik er maar tevreden mee moest zijn'. Maar toch zei de reparateur dat ik die maandag maar contact moest opnemen met de baas, want die was er die vrijdag niet.
Die maandag heb ik inderdaad gebeld, maar de baas was er niet. Toen heb ik gemaild, en na bijna twee weken wachten en nog een andere mail kreeg ik antwoord.
Dit antwoord hield in:
" We kunnen een iPhone 7 32GB zwart aanbieden tegen inkoopprijs (€ 289,19) i.v.m. de problemen die zijn veroorzaakt met de iPhone 6s."
Ik had er zelf geen zin in om een hele nieuwe telefoon te moeten kopen en bovendien vond ik het belachelijk dat ik als consument moest betalen voor een fout die zij hadden gemaakt, dus heb ik gevraagd om een ander voorstel.
Dit voorstel hield in dat Phoneworld een refurbished iPhone aan kon bieden t.w.v. €200,-.
Ondertussen is het bijna twee maanden later en ben ik nog steeds niets verder.
Maar mijn mobiel begint meer en meer defecten te tonen. Namelijk, eerst is mijn geluid stukgegaan en nu laadt hij ook niet meer op.
Ik heb al gezocht naar oplossingen, bijvoorbeeld het opnieuw opstarten, maar tot nu toe blijf ik steken op 'de aansluiting van bepaalde draadjes' die zijn stukgegaan.
Nu is mijn sterke vermoeden dat deze tijdens de reparatie zijn beschadigd, maar bewijzen kan ik dit natuurlijk niet.
Na een heel verhaal nu mijn vragen:
1. Kan het kloppen dat deze defecten zijn veroorzaakt door een zeer onprofessionele reparatie?
2. Is het voorstel van Phoneworld terecht, of kan ik eisen dat mijn mobiel volledig wordt vervangen door een nieuwe?
Graag zou ik een reactie horen,
met vriendelijke groet, Joëlle
Ik zit met een probleem en ik weet niet goed wat ik er mee aanmoet, of wat ik zou mogen doen.
Een tijdje geleden heb ik bij het bedrijf Phoneworld de accu van mijn Iphone 6S laten vervangen. Tijdens de reparatie is mijn scherm stukgegaan en mijn homeknop en touch-Id ook.
Hierop is mijn telefoon op kosten van het bedrijf naar Amsterdam gestuurd om een poging te laten doen het te repareren.
Dit is deels gelukt, want het scherm en de homeknop zijn gemaakt, maar de Toud-Id was 'onherstelbaar beschadigd'.
Toen ik vroeg of ik nog recht had op een schadevergoeding, kreeg ik te horen dat 'ze er al genoeg aan gedaan hadden en ik er maar tevreden mee moest zijn'. Maar toch zei de reparateur dat ik die maandag maar contact moest opnemen met de baas, want die was er die vrijdag niet.
Die maandag heb ik inderdaad gebeld, maar de baas was er niet. Toen heb ik gemaild, en na bijna twee weken wachten en nog een andere mail kreeg ik antwoord.
Dit antwoord hield in:
" We kunnen een iPhone 7 32GB zwart aanbieden tegen inkoopprijs (€ 289,19) i.v.m. de problemen die zijn veroorzaakt met de iPhone 6s."
Ik had er zelf geen zin in om een hele nieuwe telefoon te moeten kopen en bovendien vond ik het belachelijk dat ik als consument moest betalen voor een fout die zij hadden gemaakt, dus heb ik gevraagd om een ander voorstel.
Dit voorstel hield in dat Phoneworld een refurbished iPhone aan kon bieden t.w.v. €200,-.
Ondertussen is het bijna twee maanden later en ben ik nog steeds niets verder.
Maar mijn mobiel begint meer en meer defecten te tonen. Namelijk, eerst is mijn geluid stukgegaan en nu laadt hij ook niet meer op.
Ik heb al gezocht naar oplossingen, bijvoorbeeld het opnieuw opstarten, maar tot nu toe blijf ik steken op 'de aansluiting van bepaalde draadjes' die zijn stukgegaan.
Nu is mijn sterke vermoeden dat deze tijdens de reparatie zijn beschadigd, maar bewijzen kan ik dit natuurlijk niet.
Na een heel verhaal nu mijn vragen:
1. Kan het kloppen dat deze defecten zijn veroorzaakt door een zeer onprofessionele reparatie?
2. Is het voorstel van Phoneworld terecht, of kan ik eisen dat mijn mobiel volledig wordt vervangen door een nieuwe?
Graag zou ik een reactie horen,
met vriendelijke groet, Joëlle