Pagina 1 van 1

Geen ondertitels slechthorenden bij Ziggo next

Geplaatst: 03 sep 2019 13:11
door crineke
Ja u leest het goed vanaf april hebben wij de Ziggo next mediabox .
Dachten fantastisch apparaat en hebben de onze (oei stom)weg gedaan.
Wij nemen alle programma's op en kijken niets live,ook i.v.m.vroeg opstaan,vroeg slapen en mijn chronische ziekte(dus kijken wat meer dan gemiddeld tv)
Vanaf het begin gaf hij slechte ondertitels voor slechthorenden soms een regeltje wel soms niet,het werd steed erger,heel erg irritant aangezien mijn partner slechthorend is.
Gelijk contact gezocht met de Ziggo het enige waar hun mee komen is uw instellingen,fabrieksinstellingen etc.
Nu is er een speciaal Ziggo forum hier heb ik mijn onderwerp geplaatst.
https://community.ziggo.nl/mediabox-nex ... next-40105.
Hier kunnen we zien dat er ook Ziggo moderators aan het werk zijn,en wat er dan is bereikt en dat is nl.sinds de update van 16 july geen enkel ondertitel meer bij opnames en replay tv.
Er werd beloofd dat er 27 augustus een update kwam en dan waren we weer bij het oude dus soms wel soms geen ondertitel.
Niet dus er gebeurt niets,heb hier een slechthorende partner die totaal gek aan het worden is ,harder zetten met een gehoorapparaat geeft ook hardere bijgeluiden dus hoor je nog niks.
Iedereen belt en mailt en zoals je op het forum kunt lezen de domste antwoorden.
Gisteren nog te horen gekregen dat de software niet van Ziggo komt,en verder weten ze niets,erg vreemd toch.
De moderators laten ook niets meer horen.
Nu hebben bij een combinatie pakket met vodafone telefoon dus zomaar even overstappen doe je ook niet zo maar.
Ik vind dat je dit gewoon mens onterend kan noemen,ze hebben werkelijk geen idee.

Hier iemand die weet wat we nog kunnen doen?

Re: Geen ondertitels slechthorenden bij Ziggo next

Geplaatst: 05 sep 2019 11:02
door berndv
crineke schreef:
03 sep 2019 13:11
Hier iemand die weet wat we nog kunnen doen?
Tja, de meest logische stap zou dan zijn om over te stappen naar een aanbieder waarbij dit wel werkt. Welke dat is zou ik niet weten.

Om welke ondertiteling gaat het dan precies over? De ondertiteling via teletekst? Misschien zijn er ontvangers die het teletekst signaal wel mee opnemen, ik weet dat sommige humax modellen dit wel doen.

Re: Geen ondertitels slechthorenden bij Ziggo next

Geplaatst: 05 sep 2019 16:38
door Moneyman
Vervelend? Natuurlijk! maar mensonterend...?

Is een ringleidingsysteem geen optie?

Re: Geen ondertitels slechthorenden bij Ziggo next

Geplaatst: 05 sep 2019 16:44
door Theotrucker
Streaming via Bluetooth hoorapparaten is misschien ook een oplossing?
Nadeel is dat het aanbod via Android kleiner is dan IPhone.

Re: Geen ondertitels slechthorenden bij Ziggo next

Geplaatst: 06 sep 2019 19:37
door crineke
Geloof dat niemand begrijpt waar het hier over gaat.
Als het goed word gelezen is het toch zeker duidelijk,alleen is het verhaal erg lang ja.
De fout ligt bij Ziggo,zie forum verwijzing en niet aan andere opties,die zijn helemaal niet nodig als Ziggo zijn werk doet.Heb ook uitgelegd waarom ik niet overstap.
Maar sluit deze maar zie dat hij er al,op staat van een ander persoon,waar ook weinig begrip is voor slechthorenden.
En als je dat niet bent weet je waarschijnlijk niet waar het over gaat.

Re: Geen ondertitels slechthorenden bij Ziggo next

Geplaatst: 06 sep 2019 19:54
door Theotrucker
Je bent niet de enigste die slechthorend is. Maar ik neem geen programma's op, uitgezonderd formule 1, zonder ondertiteling. Voor mij kost ondertiteling lezen te veel tijd, dan mis ik het verhaal. Ik gebruik bluetooth hoorapparaten voor geluidsverbinding met tv en Handy.
Maar ik heb hier wel van geleerd dat de teletekst ondertiteling ook opgenomen wordt. Dat was vroeger zeker niet het geval.

Re: Geen ondertitels slechthorenden bij Ziggo next

Geplaatst: 06 sep 2019 20:04
door crineke
Mooi voor het geval dat.