Pagina 1 van 3
Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 03 sep 2019 22:35
door pastaal
Ik ben sinds twee maanden in het bezit van de Mediabox-next: de nieuwste mediabox van Ziggo die de oude Horizon-XL vervangt.
Deze nieuwe box heeft echter een zeer groot probleem, met name voor slechthorenden die afhankelijk zijn van ondertiteling.
De box geeft bij rechtstreeks kijken deels wel (als je dat instelt) ondertiteling weer, maar als de de uitzending even pauzeert en daarna weer verder kijkt blijkt de ondertiteling verdwenen. Ook opgenomen programma's hebben geen ondertiteling, evenals teruggekeken (replay-tv) programma's.
Dit probleem is bij Ziggo bekend, maar ze doen er niets aan.
Op diverse Ziggo forums wordt er heel veel geklaagd over dit probleem, maar het dringt bij Ziggo blijkbaar niet door hoe belangrijk ondertiteling voor slechthorenden is.
Bovendien: iedere provider is verplicht (Mediawet / Commissariaat v.d. Media) ondertiteling door te geven, daarvoor is zelfs geld beschikbaar gesteld. Ook voor Ziggo geldt deze verplichting, maar .....
Wij - en vele anderen - betalen iedere maand voor een pakket waarvan een zeer belangrijk onderdeel niet functioneert. Er wordt geen enkele vorm van compensatie geboden, er wordt niet gereageerd, ook geen excuses gemaakt en ook op hun website wordt er met geen woord over dit ondertitelings-probleem gerept. Geen waarschuwing dat je, als je slechthorend bent, je deze mediabox maar beter niet kunt aanschaffen of iets dergelijks. Niets .... helemaal niets ....
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 00:15
door mahadma
De ondertiteling in de next box staat onder de instellingen, daar al in gezocht? Overigens er zal in geen enkele folder van welke dienst of bedrijf alles in staat wat wel of niet kan, dat staat in de instructie.
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 02:51
door Bob Schurkjens
Andere provider kiezen indien mogelijk. Probleem opgelost. Geen geld geven aan bedrijven waar je ontevreden over bent.
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 06:09
door Frantic2
dank voor de waarschuwing ! ook ik mag graag gebruik maken van ondertiteling, zeker op de BBC... QI bv is slecht te volgen zonder leeshulp...
Maar bij de horizonbox moet ik altijd handmatig de ondertiteling aanzetten bij de BBC. ( onder de OK knop) Kan dat bij de nieuwe box ook niet?
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 07:43
door sylvesterb
pastaal schreef: ↑03 sep 2019 22:35
Bovendien: iedere provider is verplicht (Mediawet / Commissariaat v.d. Media) ondertiteling door te geven, daarvoor is zelfs geld beschikbaar gesteld. Ook voor Ziggo geldt deze verplichting, maar .....
Heb je ergens een bron hiervan dat Ziggo verplicht is om bij uitgesteld kijken/opnames ondertiteling door te geven? Volgens mij krijgen enkel de omroepen geld voor de ondertiteling en is geen enkele wetgeving die het Ziggo verplicht om dit door te geven. Mocht deze wetgeving er zijn dan kun je toch gewoon een klacht indienen bij het Commissariaat v/d Media?
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 09:56
door renewouters
Bob Schurkjens schreef: ↑04 sep 2019 02:51
Andere provider kiezen indien mogelijk. Probleem opgelost. Geen geld geven aan bedrijven waar je ontevreden over bent.
Kan je dan ook aangeven bij welke provider het wel goed werkt.
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 10:50
door moederslink
Sowieso vind ik de ondertiteling bagger.
Ik ben er ook afhankelijk van.
Het loopt niet of nauwelijks synchroon of er is gewoon niet eens ondertiteling.
Ik kan mijn tv ook niet knetterhard zetten , lekker aso voor de buren ...
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 10:58
door ZeerPrivé
@moederslink: al eens aan gebruik van een koptelefoon gedacht? Geen problemen met buren / ondertiteling.
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 11:00
door moederslink
Ja goeie tip! Ik dacht daar ook al aan, zal me eens gaan oriënteren .
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 11:01
door Theotrucker
Ik heb altijd gedacht dat ondertiteling in de teletekst is opgenomen. Als je het tv programma opneemt is volgens mij het teletekstsignaal niet meer in het beeld en geluid signaal aanwezig. Dus weg. Je kunt toch niet bij afspelen het nieuws etc ten tijde van de opname bekijken. Of vergis ik me daar in?
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 12:10
door condor1960
Sylvesterb ook ik heb bij CvdM een klacht ingediend. Aanbieders zijn verplicht om het signaal van omroepen onveranderd door te geven incluis ondertiteling. Ook bij "catch up" diensten (zoals de mediawet dit noemt).
Ziggo laat gewoon na om mensen met een lichamelijke beperking zoals doof of slechthorend normaal te helpen. Zij hebben mij een compensatie toegezegd van €20,- over de maand augustus. Dus erkennen ze dat zij fout zitten. Echter bij de klantenservice wordt er tegen andere abonnees glashard ontkent dat er een probleem is.
Ook is er op de Ziggo community aangegeven dat er een fout is gemaakt op het software niveau van de server/ netwerk platform om een issue van te korte weergave ondertiteling te verhelpen. Een normaal bedrijf voert dan een herstel uit (terug naar eerder software). Echter Ziggo dus niet. Ik heb gevraagd of ik een andere type mediabox (de mediabox XL van Ziggo) in bruikleen kon krijgen. Want een comp in euro's lost mijn probleem namelijk niet op. Op de mediabox XL is namelijk wel ondertiteling slechthorenden mogelijk bij live TV, replay diensten en opgenomen programma's. Dit kon niet want dan had ik 2 abonnementen nodig en het veranderen van mediabox zou wel eens samen kunnen vallen met het moment dat e.e.a. is opgelost.
Ik vindt het beschamend van Ziggo hoe hier mee wordt omgegaan. Ook beschamend om reacties hier te lezen van koptelefoon of overstappen naar andere provider. Ziggo behoort een product juist af te leveren.
Ben benieuwd of bij klachten van mensen die niet kunnen lopen en een postkantoor of pin automaat niet kunnen bereiken op dit forum een advies mee krijgen in de trent van "ga thuisbankieren" of "laat een ander naar het postkantoor lopen".
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 21:26
door pastaal
Frantic2 schreef: ↑04 sep 2019 06:09
dank voor de waarschuwing ! ook ik mag graag gebruik maken van ondertiteling, zeker op de BBC... QI bv is slecht te volgen zonder leeshulp...
Maar bij de horizonbox moet ik altijd handmatig de ondertiteling aanzetten bij de BBC. ( onder de OK knop) Kan dat bij de nieuwe box ook niet?
Welke Horizonbox heeft u? Horizon XL of iets anders?
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 04 sep 2019 21:35
door mahadma
@Pastaal: jijk even naar de kop van de vraag: Ziggo Mediabox Next , de next box is de opvolger van de horizon.
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 05 sep 2019 10:23
door Nobody52
Ook ik heb geklaagd bij Ziggo. Meerdere keren. Ze zeggen dat ze er van af weten en er mee bezig zijn. Het spijt hun enorm en daarom kreeg ik een maand fox sport aangeboden. Wel leuk natuurlijk maar iedereen die dit wil kan een maand lang foxsport krijgen (gratis) Verder ben ik er niet mee geholpen. Het deugd totaal niet en daarom vind ik sommige reacties die hier geplaatst zijn nergens op slaan.van,ga naar een andere provider. Ik heb het meest uitgebreide abo en die kan ik bij geen enkele provider krijgen omdat dit er gewoon niet is. Ziggo heeft zo'n beetje het alleenrecht in deze. Ik heb al bij diverse providers gekeken en het is niet te verkrijgen en als het wel te verkrijgen is,is het internet te laag wat snelheid betreft en een basis zender aanbod. Dus niet relevant in deze.
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 05 sep 2019 15:51
door Bob Schurkjens
Ook beschamend om reacties hier te lezen van koptelefoon of overstappen naar andere provider.
U mag ook blijven worstelen met Ziggo als u daar de voorkeur aan geeft. U bent daar natuurlijk helemaal vrij in.
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 05 sep 2019 15:57
door Lady1234
Over wat voor ontbrekende ondertiteling gaat het nu eigenlijk? Wat al automatisch onder een buitenlandse film staat, of die je zelf toevoegt dmv teletekst?
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 05 sep 2019 16:19
door berndv
Lady1234 schreef: ↑05 sep 2019 15:57
Over wat voor ontbrekende ondertiteling gaat het nu eigenlijk? Wat al automatisch onder een buitenlandse film staat, of die je zelf toevoegt dmv teletekst?
die laatste, de ondertiteling voor doven en slechthorenden. Dus waar naast de tekst ook nog uitgeschreven wordt dat er bijvoorbeeld een deur dichtvalt
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 05 sep 2019 16:29
door Lady1234
Nou als dat dan wel lukt met de Horizon box, die Next maar weer omruilen.
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 05 sep 2019 16:34
door ZeerPrivé
Lady1234 schreef: ↑05 sep 2019 16:29
Nou als dat dan wel lukt met de Horizon box, die Bext maar weer omruilen.
Tja, als het zo simpel was, maar dat is het dus niet.
Re: Ziggo Mediabox Next geen ondertitels voor slechthorenden
Geplaatst: 05 sep 2019 16:38
door ZeerPrivé
Ook beschamend om reacties hier te lezen van koptelefoon of overstappen naar andere provider.
Condor1960, mijn reactie over de koptelefoon is helemaal niet aan jou gericht.