LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sonos apparatuur én ondersteuning faalt!
Sonos apparatuur én ondersteuning faalt!
Ik ben klaar met de Sonos apparatuur en de ondersteuning. Al 4 keer heb ik uren aan de lijn gehangen, krakende muzak moeten verdragen 'om het wachten te verlichten', op verzoek van de servicemedewerker op mijn kop in de meterkast gelegen, snoertjes verwisseld, tv opnieuw ingesteld, apple time-capsule er tussen uit gehaald, (die het nu ook niet meer kan gebruiken), speakers opnieuw ingesteld en 4 keer lang mijn geduld bewaard. Nu is dat geduld helemaal op.
De man van de ‘ondersteuning’ begon weer van vooraf aan met de rituele dans (waar is dat incidentnummer nog goed voor?) en het netto resultaat is dat ik nog steeds niet heb wat ik moet hebben nl. een goed werkend en betrouwbaar Sonos systeem waar ik in de afgelopen 7 jaar een flink bedrag aan heb besteed en dat het tot de aanschaf van een nieuwe Boost weinig of geen problemen heb gehad.
In mijn contact van zojuist (9 september 16.00 uur) raakte mijn geduldsreservoir tot de bodem leeg. Mijn verzoek om nu maar eens iemand langs te sturen wordt niet gehonoreerd (doen we niet aan), mijn vraag om een leidinggevende te mogen spreken kon ook niet worden gehonoreerd (is er niet). Dat maakt je als klant machteloos en pissig.
Sonos kan me blijkbaar niet helpen en wil me blijkbaar niet helpen, want op de koop toe werd de verbinding gewoon verbroken.
De man van de ‘ondersteuning’ begon weer van vooraf aan met de rituele dans (waar is dat incidentnummer nog goed voor?) en het netto resultaat is dat ik nog steeds niet heb wat ik moet hebben nl. een goed werkend en betrouwbaar Sonos systeem waar ik in de afgelopen 7 jaar een flink bedrag aan heb besteed en dat het tot de aanschaf van een nieuwe Boost weinig of geen problemen heb gehad.
In mijn contact van zojuist (9 september 16.00 uur) raakte mijn geduldsreservoir tot de bodem leeg. Mijn verzoek om nu maar eens iemand langs te sturen wordt niet gehonoreerd (doen we niet aan), mijn vraag om een leidinggevende te mogen spreken kon ook niet worden gehonoreerd (is er niet). Dat maakt je als klant machteloos en pissig.
Sonos kan me blijkbaar niet helpen en wil me blijkbaar niet helpen, want op de koop toe werd de verbinding gewoon verbroken.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Sonos apparatuur én ondersteuning faalt!
Sonos heeft geen monteurs die aan huis komen en hiertoe is ook geen enkele verplichting. Dat u dit antwoord niet wilt accepteren en hierover pissig wordt zal vermoedelijk ook de rede zijn dat de verbinding wordt verbroken. Niemand hier op dit forum kan dit voor u veranderen.Alord schreef: ↑09 sep 2019 16:48In mijn contact van zojuist (9 september 16.00 uur) raakte mijn geduldsreservoir tot de bodem leeg. Mijn verzoek om nu maar eens iemand langs te sturen wordt niet gehonoreerd (doen we niet aan), mijn vraag om een leidinggevende te mogen spreken kon ook niet worden gehonoreerd (is er niet). Dat maakt je als klant machteloos en pissig.
Sonos kan me blijkbaar niet helpen en wil me blijkbaar niet helpen, want op de koop toe werd de verbinding gewoon verbroken.
Wel zijn er genoeg mensen met kennis (of andere fora's) waarbij u uw probleem kan neerleggen die u ondervind met Sonos. Gezien u ook problemen ondervind met uw apple time-capsule die enkel is losgekoppeld, lijkt het een probleem in uw netwerk te zijn.
Mogelijk kunt u wat specifieker zijn over het werkelijke probleem dan hier een name en shame topic aan te maken omdat Sonos geen monteur kan sturen, omdat ze deze simpel weg niet hebben.
Re: Sonos apparatuur én ondersteuning faalt!
U zou zich ook nog kunnen wenden tot de leverancier van die Sonos spullen.
Re: Sonos apparatuur én ondersteuning faalt!
Niet geholpen in de https://nl.community.sonos.com/ ?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Sonos apparatuur én ondersteuning faalt!
In 99,99% van de gevallen komen problemen met Sonos door problemen met het netwerk. Daar kan je Sonos uiteraard niet verantwoordelijk voor houden.
Re: Sonos apparatuur én ondersteuning faalt!
Integendeel.renewouters schreef: ↑10 sep 2019 22:37In 99,99% van de gevallen komen problemen met Sonos door problemen met het netwerk. Daar kan je Sonos uiteraard niet verantwoordelijk voor houden.
Sonos staat bij mij berucht als de veroorzaker van allerlei network loops, welke de rest van het network tot stilstand kunnen brengen.
zomaar een linkje:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1715231
Re: Sonos apparatuur én ondersteuning faalt!
geen idee waar u de sonos heeft aangeschaft, maar als dit bij een lokale winkelier is, is deze vaak wel bereid om u op weg te helpen of u te ondersteunen bij problemen. Die hebben vaak hun eigen mensen op de weg die de klanten helpen met installaties.
Sonos kan u tot op zeker hoogte ondersteunen. Natuurlijk mag u pissig worden, maar houd rekening met dat u met een persoon communiceert, die persoon vertegenwoordigt weliswaar het bedrijf waar u niet tevreden over bent, maar pissig worden werkt vaak niet heel erg in uw voordeel.
Sonos kan u tot op zeker hoogte ondersteunen. Natuurlijk mag u pissig worden, maar houd rekening met dat u met een persoon communiceert, die persoon vertegenwoordigt weliswaar het bedrijf waar u niet tevreden over bent, maar pissig worden werkt vaak niet heel erg in uw voordeel.
Koning Bolo
vindt dit leuk
Re: Sonos apparatuur én ondersteuning faalt!
Tot voor kort was ik jarenlang een redelijk tevreden gebruiker van Sonos apparatuur. In die tijd enige keren contact gehad met de Sonos helpdesk maar dat leverde alleen maar teleurstellingen op. De informatie van andere gebruikers voldeed vaak beter.
Toen kwamen de problemen met hun afstandbediening; tig keer omgeruild door mijn leverancier totdat het product uit de handel gehaald werd.
Overgestapt naar de vorige versie afstandbediening die altijd probleemloos werkte, totdat de afstandbedieningsfunctie geheel uitgeschakeld werd door een verplichte update. De controller was nu alleen nog maar te bedienen via hun app en niet meer rechtstreeks met hun afstandbediening.
Sinds die tijd ben ik overgestapt naar Raumfeld - Teufel apparatuur en dat bevalt mij uitstekend.
Geen hoorbaar verschil kunnen vaststellen tussen de Sonos controller en die van Raumfeld.
Tevens is de Raumfeld - Teufel apparatuur aanmerkelijk goedkoper en heeft ook nog meer mogelijkheden.
Ik (en met mij inmiddels vele anderen) ben weer een gelukkige muziekluisteraar.
Toen kwamen de problemen met hun afstandbediening; tig keer omgeruild door mijn leverancier totdat het product uit de handel gehaald werd.
Overgestapt naar de vorige versie afstandbediening die altijd probleemloos werkte, totdat de afstandbedieningsfunctie geheel uitgeschakeld werd door een verplichte update. De controller was nu alleen nog maar te bedienen via hun app en niet meer rechtstreeks met hun afstandbediening.
Sinds die tijd ben ik overgestapt naar Raumfeld - Teufel apparatuur en dat bevalt mij uitstekend.
Geen hoorbaar verschil kunnen vaststellen tussen de Sonos controller en die van Raumfeld.
Tevens is de Raumfeld - Teufel apparatuur aanmerkelijk goedkoper en heeft ook nog meer mogelijkheden.
Ik (en met mij inmiddels vele anderen) ben weer een gelukkige muziekluisteraar.